1

torsdag, 30. december 2010, 03:07

Jeg har næsten lige samlet min computer. Men der sker intet når jeg trykker powerknappen ind. Jeg kan se at der må være strøm til bundkortet da en lille grøn pære lyser om at det står på standby.

Når jeg tænder for computeren kommer der en lille lyd. Meget svag - kan bedst beskrive det som en lille summelyd. [LYDSPROG: Fffss]
Det er svært at forklare :)

Men hvordan finder jeg fejlen her fra? Synes jeg har tjekket alt hvad det kan tjekkes.

Bundkortet er et ASUS P7P55D-E Pro S-1156

Strømforsyningen er det som sidder std. i antec sonata 3 500 case.

Håber at der er en der kan hjælpe. Er lidt fortvivlet da det er min allerførste computer jeg selv bygger.
Og er lidt bange for om jeg har brændt noget af (kan man det?) Eller kortsluttet noget.

Har nøje fulgt lidt guides på nettet og ellers vejledningen der var med bundkortet.

På forhånd tak

2

torsdag, 30. december 2010, 03:21

sidder alle stik rigtigt fast?

Har du monteret det i kabinettet, bør du prøve at pille det hele ud og prøve udenfor kabinettet.
Start med kun cpu(og køler), 1 stick ram og grafikkort, og se om ikke den vil post.

Sweet_Dane

vh. Nikolaj Weber

WeberDesigns.dk - Webdesign & Programmering

3

torsdag, 30. december 2010, 03:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af Temerario
Jeg har næsten lige samlet min computer. Men der sker intet når jeg trykker powerknappen ind. Jeg kan se at der må være strøm til bundkortet da en lille grøn pære lyser om at det står på standby.
...

På forhånd tak

Hvad består din pc ellers af? (tænker om PSU er stor/kraftig nok?)

Har du prøvet med et minimum af komponenter i, altså: bundkort, cpu, 1 stang ram, gfx og psu?

Alternativt prøv at afmonterer bundkortet fra caset, og saml det på en ikke-ledende overflade, eks. et træbord.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost
Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

4

onsdag, 5. januar 2011, 02:20

Jeg har haft det hele fra hinanden og sat sammen igen uden for kabinettet. Det virker dog stadig ikke.

Når jeg tænder computeren har jeg lagt mærke til at der en lille "LAMPE" tror det er cpu fan der lyser kort. et split sekund måske.

Har også set at min psu har mindre rift i en af ledningerne. i en af dem der kan gå til hardisken. Ved ikke om dette har noget at sige?

5

onsdag, 5. januar 2011, 02:43

Jeg mistænker PSU'en for ikke at levere nok strøm men det er også bare mig.

CPU: Core i7 950 3.06 @ 3.6 GHz SSD: OCZ Agility 3 240 GB
CPU Cooler: Zalman CNPS 10x Extreme HDD1: Seagate Barracuda 1 TB

RAM: Kingston HyperX T1 CAS9 2000 MHz 6GB HDD2: Samsung Spinpoint F1 2 TB
Mobo: ASUS Sabertooth x58 PSU: CoolerMaster Silent Pro 1000W
GFX: EVGA GTX 570 Case: CoolerMaster HAF X

6

onsdag, 5. januar 2011, 07:45

Citeret

Oprindeligt indlæg af ripjaws
Jeg mistænker PSU'en for ikke at levere nok strøm men det er også bare mig.

Der sidder ellers en fin PSU i det lille skur...

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD) / Sony A7 Mk II

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.