Min computer knalder mine sikringer :(

  • Hey guys.
    Min computer er for nylig begyndt at wtfpwne mine sikringer :(
    Symptomerne startede for længe siden, da min computer/strømforsyning (Corsair HX620) begyndte at sige et knald hver gang, eller meget ofte når jeg satte strøm til (tændte stikdåsen den sidder i).
    For et par dage siden sprang der så en sikring da jeg satte strøm til, og det gav i øvrigt denne gang et meget højere knald da det skete. Vi havde en elektriker ude og måle kontakten den sidder, den så fin ud. Efter sikringen var skiftet virkede alt igen. Men nu nakker computeren bare konsekvent sikringen når jeg trykker på tænd/sluk knappen på computeren :/ Har sat den direkte til stikket og prøvet et andet kabel til strømforsyningen, intet af det virkede. Jeg har ikke haft den skilt ad endnu, men jeg har overvejet at pille ALT ud og derefter sætte det i igen for at være sikker på der ikke er noget der kortslutter i kabinettet.
    Umiddelbart tror jeg dog desværre jeg skal have mig en ny strømforsyning eller have sendt denne retur.
    Jeg har også tænkt mig at teste med en vens strømforsyning her en af dagene, hvis det virker må det jo være konstateret.


    Medmindre der er nogle af jer der har haft lignende problemer?
    Jeg skal nok holde tråden opdateret, når jeg får prøvet de næste steps.

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

    Rettet en gang, sidst af mads_spazz ().

  • hopper på at der er et eller andet i din PSU der er fejlen... bundkort og hardware har en masse indbyggede sikringer der beskytter imod overspænding og den slags.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200