Brand varm Nordbro, help=)

  • Hey,, for 5-6 måneder siden købte jeg GA-EP41-UD3L MB 775 GIGABYTE motherboard, til min pc,, og den har virket upåklageligt, indtil for 1 uge siden =/... nu begynder nordbroen efter30-60min at blive så varm at man ikke kan holde på den ,, og spil begynder at hak i det(årsagen til jeg opdagede det i første omgang).. lidt noget lort, da jeg har købt den ved getmore, så kan ik rigtig få det erstattet=/, noget jeg kan gøre for at fix det?


    det er en passiv køler btw


    Mvh Shakie

  • Hvor meget airflow har du i dit kabinet? evt. check om blæserene er tilstoppet med støv hvis det nu er..
    Hvis den er løs som Sweet_Dane skriver, kan du prøve at tag den af (kræver at du tager bundkortet helt ud), husk at sætte noget NYT kølepasta på, da det gamle stort set er ubrugeligt, når den har været af.
    Men ved så ikke om de små plastik dutter der strammer den ned, spænder lige hårdt igen.


    Sidste udvej er vej at købe en ny nordbro, kan købes mange steder over nettet, og husk kølepasta! :)

  • Det skal du ikke tage så tungt, det er bare nogle bundkort der kommer med en alt for dårlig køling på NB i forhold til hvad det kræver. Jeg havde samme problem med et lignende bundkort, dog en lidt ældre model.
    Problemet blev løst ved at jeg skiftede nordbrokøleren til denne frække sag fra zalman: http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=104955
    Den ser måske ikke ud af alverden, men tro mig den gør underværker!
    Temperaturen gik fra 85 grader+ til 30-40 grader. Og det er bår' dæjlig'!
    Du skal naturligvis også sørge for at have godt airflow i dit kabinet. Og brug gerne en god kølepasta når du sætter den på istedet for det der følger med. Selvom det medfølgende grease vil være løse dit problem, kan du opnå lavere temperaturer med en bedre pasta.


    Håber du kunne bruge hjælpen. Godnat :cheers:

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

  • har lige prøvet at smide noget nyt kølepasta under,, men den r stadig 1000 grader varm =/ .. har lige fået fixet en lille køler med blæser på,, så mangler jeg bare lige noget kølepasta håber det virker med den på.