I7 950, køb eller vent?

  • Min bror skal til at have en ny gamer PC med en I7 950, og så er soørgsmålet om det er smartere at vente på at intel frigiver deres nye processorer og købe en af dem, eller bare få 950'ern billigere.?


    Og hvor lang tid skal vi evt vente før de nye kommer?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sajo
    Min bror skal til at have en ny gamer PC med en I7 950, og så er soørgsmålet om det er smartere at vente på at intel frigiver deres nye processorer og købe en af dem, eller bare få 950'ern billigere.?


    Og hvor lang tid skal vi evt vente før de nye kommer?


    Vent hvis i kan, der skulle komme nye CPU og MOBO her i starten af Januar.


    Se tests af dem, og tag jeres beslutning der ud fra :)

  • Ud fra hvad jeg har læst, skulle der komme noget nyt her til Januar, så jeg ville vente.

    AMD Phenom II x4 955 @ 4 GHz | ASUS M4A79TD EVO 790X Chipset | Kingston HyperX DDR3 1600 MHZ RAM | XFX Radeon HD 6850 x2 Crossfire | Cooler Master CM Scout case |

  • Ville også vente/venter selv. Og så se om man ikke kan få en brugt i7 billigt, da mange sikkert vil skifte eller eventuelt købe en "gammel" i7, da den øjensynligt falder i pris.


    Men mht. at købe en Sandy Bridge, så tror jeg umiddelbart ikke den bliver så meget stærkere, har læst en test på HardwareOnline og der, hvor den var stærkest i forhold til den "gamle" processor var det 15 pct. ekstra ydelse du fik - skal dog siges, at det var en i5.


    /Ra66it