• Engang her efter jul får jeg min Ultrabase til min X200s laptop samt en 24" monitor (1920 x 1200). Monitoren har VGA og DVI tilslutning, mens docken kun har VGA og DP udgange. For at få det optimale resultat burde jeg vel få fat i en DP-DVI adaptor..


    Spørgsmålet er så bare, om jeg overhovedet ville kunne se forskel sammenlignet med blot at bruge VGA forbindelsen? Jeg er udmærket klar over digital/analog problemstillingen - spørgsmålet ligger udelukkende i, om en DVI-DP adapter er pengene værd ifht. den billedkvalitet man vinder ifht. VGA?


    Og god jul :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Jeg ville købe en DP-DVI :) Jeg synes ikke altid VGAen står så skarpt (ved høje opløsninger), det er dog meget afhængigt af kabler, skærm og kilde...

  • DP og DVI er jo begge digitale så du får hvad du får, da det digitale signal ikke kan forstyrres og blive grynet - modsat VGA som somregel mister noget af skarpheden langs kablet.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    DP og DVI er jo begge digitale så du får hvad du får, da det digitale signal ikke kan forstyrres og blive grynet - modsat VGA som somregel mister noget af skarpheden langs kablet.


    Det er jeg netop klar over - spørgsmålet er udelukkende, om jeg ville kunne se forskel på VGA vs. DVI/DP..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Tecza
    Jeg ville købe en DP-DVI Jeg synes ikke altid VGAen står så skarpt (ved høje opløsninger), det er dog meget afhængigt af kabler, skærm og kilde...


    Okay.. Har du nogen erfaring med, hvor højt man skal op i opløsning? Jeg skal jo som sagt "kun" bruge 1920 x 1200 (vs. - så vidt jeg husker - VGA maks. spec 2056 x 1536)..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Det er opløsninger op til 1920x1200 eller hvad den nu heder som jeg har prøvet. Det er ikke sådan at man ikke kan arbejde med det men når man skifter over bemærker man klart forskellen...
    Men igen det variere fra skærm til skærm, jeg synes forskellen er mindre udtalt på de IBM/Lenovo skærme vi har på arbejdet sammenlignet med nogen Samsung der var på studiet (spørg mig ikke om model)


    Men det er vel småpenge sådan en konverter koster (?)så jeg ville bare samle sådan en op og sætte den til..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Spørgsmålet er så bare, om jeg overhovedet ville kunne se forskel sammenlignet med blot at bruge VGA forbindelsen? Jeg er udmærket klar over digital/analog problemstillingen - spørgsmålet ligger udelukkende i, om en DVI-DP adapter er pengene værd ifht. den billedkvalitet man vinder ifht. VGA?


    Og god jul :)


    ja det ville jeg mene du kan. Specielt ved f.eks en helt hvid baggrund, så kan den stå og "flimre" lidt via VGA (pga DAC), men med DVI eller DisplayPort står det helt roligt :)


    så shop du bare løs

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf


    ja det ville jeg mene du kan. Specielt ved f.eks en helt hvid baggrund, så kan den stå og "flimre" lidt via VGA (pga DAC), men med DVI eller DisplayPort står det helt roligt :)


    så shop du bare løs


    Jamen det vil jeg gøre så :).. Nogle der ved, om jeg skal have sådan en aktiv DP adaptor eller et 100-kr. DVI-DP kabel kan gøre det?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Jamen det vil jeg gøre så :).. Nogle der ved, om jeg skal have sådan en aktiv DP adaptor eller et 100-kr. DVI-DP kabel kan gøre det?


    bruger selv Displayport -> DVI kabel på arbejde og det virker fint på min 24" HP skærm

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    Det er jeg netop klar over - spørgsmålet er udelukkende, om jeg ville kunne se forskel på VGA vs. DVI/DP..


    Det kan vi jo ikke rigtigt svare på for dig. Mængden af støj er jo afhængig af kablets afskærming, skærmens kvalitet, og den mængde støj der er i lokalet. Men personligt ville jeg vælge digitalt uanset hvad, da jeg er pixel paranoid :ph34r:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |