Hjælp til pc og skærm

  • Hej Tweakere


    En af mine venner står i det dilemma at han snart skal have sig en ny pc, den skal bruges til gaming, der i blandt spillene i call of duty black ops og battlefield bad company 2
    den må selvfølgelig godt være lidt fremtidssikret også så den kan trække de kommende spil i serierne
    Men hvad skal vi smide i computeren? jeg har tilbudt at prøve hjælpe ham med at bygge en selv da han aldrig har prøvet det før. men vi har også kigget på nogle færdig byggede.
    Prisen må max være 10000-11000 kr og det er med OS og uden skærm tastatur osv.


    de computere vi har kigget på er:


    AMD


    I7


    Hvor gode er de kontra et setup man kan få og samle selv til ca samme pris?
    Og hvad har i af forslag til computer der er inden for prisgrænsen?


    Ud over det vil også gerne vide hvad man skal kigge efter når man vælger skærm


    Mvh Hom3r

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • De ser ikke helt dumme ud, dog skal din ven vente indtil januar hvor de nye LGA 1155 cpuer fra intel kommer de får måske priserne ned, eller sådan en kunne være spændende for ham at få fat på til en gamer maskine.. =)


    hvis det "bare" er en gamer skærm din ven skal have skal du finde ud af om han vil have en 120mhz skræm (mulighed for 3D) + hardcore CRT gamere kan li dem pga den højere frekvens frem for andre skærme.
    Og så skal han vælge om han vil game i 1680 x 1050 eller om han vil op i full HD jeg vil anbefale Full HD.
    Ellers skal den bare have TN panel som ligger på 2-5ms i hastighed.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

    Rettet en gang, sidst af PsyCho ().

  • Mange tak for det hurtige svar.
    Jeg havde fuldstændig svedt ud at de kom med ny socket/cpu.
    Men jeg vil lige informere ham om det, og se hvad han har at sige :)

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • Hvis du kan hjælpe ham med at samle en fra bund af, så køb da alle delene selv og spare det i kan, for så kan han få en pæn pc til 10K


    tjek evt tyske sider eller http://www.overclockers.co.uk, da de kører med nogen pæne tilbud af og til, og har af og til billigere dele der selvom fragten er lidt mere.

    Intel Core i5 6600K - MSI Z170A M7 - 16Gb Corsair 2400Mhz - MSI GTX 980Ti OC
    Fractal Design Define S - Seasonic X-850 - Samsung EVO 120Gb + 500Gb
    Fractal Design Kelvin + Noctua - Asus PG279Q - Logitech G510 / G500
    Asus Xonar U7 - Sennheiser PC360 - NAD L53 + Dali 202

  • Tak for foreslag, vi har også selv været inde og kigget på noget 6950 og 6970, men tror lige vi venter og ser nu her når Sandy Bridge kommer, om det er noget man bør overveje eller om det kan få priserne lidt ned på de andre processorer

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W