Mediecenter i serverum

  • Som der står beskrevet i overskriften, har jeg tænkt mig at samle et mediecenter som skal stå i et serverum.


    Det skal bygges ind i et rack kabinet, jeg tænker et fra antec.
    hovedformålet med hele computeren er at den skal fodre 3 skærme på samme tid som spejl (Clone)


    Jeg sætter pris på native HDMI, og vil helst ikke ud i nogen form for adapter, dvs. alm HDMI direkte på grafikkortet.


    Cpu har jeg bestemt mig for at det skal være en I7 950, men GFX er jeg lidt i tvivl, Nvidia har kun mini HDMI, det er jeg ikke interesseret i..


    Jeg er blevet ret vild med AMD 6950, da den har en del udgange.. Ville den kunne lave Clone til 3 skærme på samme tid ? fx. 1 HDMI & 2 X DVI ?
    Eller er det overkill med dette kort ?


    Help me choose :)


    CPU: i7 950


    Kabinet: ? Antec server kabinet 2 Units


    PSU: ?


    Ram: 3 X 2 GB ?


    Bundkort: ?


    Kan i hjælpe mig med at finde de bedste komponenter til dette formål :)


    Budget : ca. 10K




    Har i nogen råd til hvad jeg bør gå efter ?


    På forhånd tak for jeres input.

  • Øhh hvad er grunden til alt den kraft?.. hvis det bare er Clone du vil kører på 3 skræme i full hd er det ikke sværer for den at trække end 1 skræm.


    Du kan jo nøjes med en langt billigere computer hvis det bare er til medierserver.


    Hvis du dog vil holde fast i og få dig noget x58 kan du bare tage det billigste kort ud kan finde de kan alle bruges til det.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Skal du blot kører clone på alle skræmene ville en I3 være nok efter min mening, så er der penge sparet som så senere kan blive brugt på en maskine mere, efter min mening er det noget bøvl og kører 2 forskellige film på samme maskine.


    Ellers skulle du lave et setup med en kraftigt media streamer hvis du så blot har små satelitter rundt om ved dine skærme, ellers er der ingen grund til en kraftig maskine.


    Og hvis du virkelig bare vil kører clone så brug penge på nogen lignende denne:
    http://www.av-cables.dk/billed…tter_1_til_4_5571_da.html


    Det er efter min mening bedre end og koble 3 skærme til samme grafikkort, gør det også lettere for dig at opgradere i fremtiden da du så bare skal tænke på at der skal være HDMI ud og ikke tænke på andet.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

    Rettet en gang, sidst af PsyCho ().

  • Yep tror også det bliver en spitter


    Har tænkt på en corei5 + GT 430... aner dog ikke hvilken corei5 jeg skal vælge samt bundkort
    Ram kan vel være ligemeget da jeg ikke skal OC, eller hvad synes du ?

  • Forstår slet ikke du vil have både en ix CPU og grafikkort? Der er jo indbygget grafik i dem, og så vent med at køb grafikkort til den ikke er hurtig nok længere, om et par år.
    Jeg har lige bygget et, og en i3 er jo som designet til mediecenter. Du har ikke brug for mere kraft i dem.