Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 17. december 2010, 12:48


Hej Tweakers

Jeg vil prøve at præsentere mit problem så kort som muligt for jer.

For snart en måned siden købte jeg delene til en ny PC, jeg samlede den, men den kunne ikke tænde. Jeg fik den checket hos computerplanets fejlfindings service og de konkluderede at CPU'en var defekt.

Jeg sendte derfor denne tilbage for at få reklamationsret. Det blev der i midlertidigt intet af da compware testede den og fandt frem til at min CPU virkede fuldstændigt fejlfrit, dette på trods af at jeg havde vedhæftet kvitteringen fra computerplanet inkl. konklusion mht. CPU'en.
Jeg undersøgte lidt omkring hvorvidt det var lovligt for dem mht. købsloven og der fandt jeg heldigvis formodingsreglen (http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/) denne siger at det er den erhvervsdrivendes ansvar at bevise at deres produkt er gået i stykker ved kundens hånd, jeg tænkte at jeg måtte kunne bruge den, men ved nærmere eftertanke gik det op for mig at compware må have fundet et slags smuthul hvor de ved at konstant konstatere at det ikke er cpu'en der er defekt (på trods af en prof. teknikers erklæring) kan afholde mig fra at påkræve reklamations ret for et tydeligvis defekt produkt?
Jeg snakkede med computerplanet omkring muligheden for at de kunne have taget fejl af deres fejlfinding. De sagde at de var 99.9 % sikre på at det var CPU'en der var defekt men at jeg gerne måtte få et gratis check hvis compware sagde andet (hvilket det jo gjorde). Har først nu fået min CPU tilbage fra compware, så jeg tager den ned og får mit andet gratis check selvom jeg ikke regner med at noget nyt at vide.

Hvad ville i gøre i min situation?

På forhånd tak tweak :D

P.S Jeg har virkelig ikke brug for bagkloghed omkring Compware APS, havde købt fra dem før hvor alt virkede så jeg satte ikke spørgsmåls tegn ved deres service.
Det skal også siges at de er utroligt svære at komme i kontakt med: Man kan ikke ringe til dem og deres e-mails bliver sendt meget sent og er meget kortfattede.

Intel Core Duo E6750 3.20 Ghz
MSI 8800 GT OC
MSI P35 Neo
3gb 666Mhz Ram
108Mbps High Speed Wireless Network Adapter
X-Fi Xtreme Gamer
Xigmatek HDT-S1283
Silverstone 80mm
Ukendt kabinet køler 90mm(...)
Windows 7 Ultimate

2

fredag, 17. december 2010, 13:13


Jamen du smider den ned til der hvor du fik den testet - de vil jo gøre det gratis.

Og så har du jo helt sikkert et bevis. Dvs. at du har bevist at der er en fejl. Så er det jo op til Compuware og modbevise dig.

Du har ikke mulighed for selv at teste det?? En vens PC eller noget, så kan du jo smide CPU'en deri. Hvis hans computer så ikke vil starte, ja så er det jo fordi det er CPU'en.. Hvis den derimod VIL starte, så er det nok dit bundkort, og så har CompuWare jo ret. Så skal du nok også lige tage en snak med den lokale biks du har du fået den testet ved.

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.