Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 17. december 2010, 10:45

Hej Tweak

Jeg har lige skiftet mit meget gamle Nvidia 6800ultra ud med et lidt nyere Nvidia GTX 280 og nu oplever jeg at mit skærm billede skifter fra at være fejl frit til at være en stor fejl. Fejlen opstår når jeg starter et spil, eller det vil sige der kan godt gå noget tid før fejlen opstår. jeg spiller wow catalysm og det nye medal of honor.

Min setup er som følgende:
gfx: zotac 280gtx AMP
cpu:Intel Core 2 6600
ram: corsair dominator PC2-8500 8gb
hdd: 2x WDC raptor 70gb
psu:zalman 600w hp
cpu cooler: ZALMAN CNPS 9500 AT
mb:nForce 680i SLI

/mabel

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Mabel" (18.12.2010, 10:07)

2

fredag, 17. december 2010, 10:58

Hej og velkommen til Tweak.

Måske du skulle prøve at forklarer hvad fejlen er.

Det kan være din PSU der ikke giver nok ampere, og sådan et GTX280 bruger en
hel del strøm.
GTX 280 kræver faktisk 40 ampere på 12V linien..

Så du skal nok have fat i en anden PSU.

Fx. en Corsair TX650W. Den gir op til 52 ampere.
Skal den være med aftagelige kabler kunne det være en HX650W.

De findes self. også i 750W, 850W osv osv.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bubbi" (17.12.2010, 11:04)

3

fredag, 17. december 2010, 14:10

Det kunne evt. også være driverproblemer.. har du husket at afinstallere de gamle?

4

fredag, 17. december 2010, 15:59

Fejlen er som overskriften siger, at jeg får en skærm med mange farver, altså en stor grafik fejl.

Tanken med at det er min psu har også været oppe, men det underlige er at nogle gange kan jeg spille 1-2 timer andre gange 2min før fejlen opstår.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.