Tv som Monitor

  • Hej på grund af min lille lejlighed har jeg ikke lyst til at købe en desktop med en stor skærm.


    Så mit spørgsmål er kan man bruge sin TV skærm, som en effektiv erstatning til en monitor?
    Hvis man f.eks køber en 40 tommer med 1080p og 100 hz er det godt nok eller er der andre ting man skal sørge for er i fjernsynet udover hdmi port og vga.Prisen er selvfølgelig også vigtig, kan det gøres på et budget på 5000-6000kr?


    Jeg har prøvet at køre linux på min ps3, og på nyværende fjernsyn er det ikke god nok. Det er en ældre fladskærm, som kun understøtter 720p og jeg synes det bliver alt for småt og grumset.


    på forhånd tak.

  • har 32" til at game på, altså har et gaming room hvor der er en 32" med lyd system til osv så man får en fed oplevelse når man gamer, men anyways det kan du sagtens sålænge den har HDMI eller VGA så er den kompatible med alle computere (vil jeg tro) og mener faktisk os dit grafikkort finder den bedste opløsning til din skærm :)


    http://www.pricerunner.dk/pi/2…s-32PFL5405H-Produkt-Info


    ville jeg købe hvis det var mig :), så kan du jo bare finde den i 40"

  • Nu afhænger det meget af hvor langt du sidder fra skærmen, generelt set syntes jeg personligt at man ikke bør bruge TV skærme som computer skærm, pga. relativ lav opløsning i forhold til skærmens størrelse.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.