Hjælp til bestilling af dele til computer

  • Jeg vil i gang med at rode med at bygge min egen første hackintosh.


    Jeg har fundet en fin guide på nettet


    http://lifehacker.com/5672051/…-os-x-in-eight-easy-steps


    Så nu skal jeg bare have bestilt alle tingene til computeren. Jeg har dog problemer med at finde alle delene.



    - Antec Sonata III Case with 500W Power Supply (x) amazon


    - ASUS P7P55D-E Pro ATX Intel Motherboard (x)


    - EVGA GeForce 9500 GT 01G-P3-N959-TR Video Card (x) amazon


    - Intel Core i7-860 2.8GHz LGA 1156 95W Quad-Core Processor (x)


    - G.SKILL Ripjaws Series 4GB (2 x 2GB) 240-Pin DDR3 SDRAM DDR3 1600 (PC3 12800) Desktop Memory x 2 (for a total of 8GB);


    - OCZ Vertex 2 OCZSSD3-2VTX120G 3.5" MLC Internal Solid State Drive (SSD) (x)


    - Seagate Barracuda 7200.11 1.5TB 3.5" SATA 3.0Gb/s Internal Hard Drive -Bare Drive (x)


    - LITE-ON DVD Writer - Bulk - Black SATA Model iHAS224-06 LightScribe Support


    Jeg har fundet nogle af delene, nemlig: (har også sat tegn ud for de enkelte)


    http://www.fcomputer.dk/Mainboard/ASUS_P7P55D-E_Pro_S-1156


    http://www.sikkenemt.dk/hardwa…3-5andquot-ssd-120gb.html


    http://www.bj-trading.dk/newsh…eagate&vare=312307&f=edbp


    http://www.shg.dk/CPU/Intel-Co…188235.html&ref=edbpriser


    Kabinet og grafikkort har jeg fundet på Amazon.com (kommer der noget oveni når man bestiller herfra? jeg tænker på told eller sådan et eller andet?) Findes der bedre alternativer?


    Jeg har googlet og ledt men synes ikke at kunne finde nogen danske firmaer eller nogle der shipper til DK.


    Jeg vil gerne have de ting der er i guiden da jeg det er testet og ved virker til projektet.
    Om ikke andet er der alternativer til nogle af produkterne?


    På forhånd tak.


    Temerario

  • Med det kabinet, så ville jeg da lige prøve at smide en mail til fx. Midtdata og høre om ikke de evt. kunne skaffe den.
    Jeg har lige været inde og se på deres side og der står at ville du have efterfølgeren, Sonata Elite så skulle den bestilles ved deres leverandør, så prøv at høre dem ad.



    Mht. GFX, så ville jeg da mere at det burde være lige meget med producenten, og søger du på edbpriser efter grafikprocessor 9500GT, så kommer der da en del muligheder frem, som du kan købe her hjemme, jeg ville se om ikke den var en af dem, som havde samme specs, som det du har kig på fra EVGA.


    Dine ram ville jeg så lige overveje at kigge på denne side


    http://www.memoryc.com/


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sweet_Dane
    Just for the record.....


    Du ved du bryder alle Apples rettigheder, også selvom det er legalt software du installere, ik?


    Derfor kan jeg ikke hjælpe :ph34r:


    det vil jeg da meget gerne have uddybet lidt.....

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Ha Ha
    :oops:
    glemte lige lidt link


    Her


    under software klik på version. Det er PDF, og det står på dansk.


    sakset direkte


    "A. Licens til en bruger. I henhold til betingelserne i denne licensaftale har licenstager – medmindre Licenstager har købt en familiepakkeeller
    opgraderingslicens til Apple-softwaren – en begrænset og ikke eksklusiv licens til at installere, bruge og afvikle en (1) kopi af Applesoftwaren
    på en enkelt Apple-computer ad gangen. Licenstager erklærer sig indforstået med ikke at ville installere, bruge eller anvende
    Apple-software på computere fra andre producenter end Apple eller at give andre mulighed for at gøre det. Licensen tillader ikke, at Applesoftware
    findes på mere end en computer ad gangen, og Apple-software må ikke gøres tilgængelig via et netværk, hvor flere computere
    kan bruge Apple-software samtidig."

  • Fordi det da er lidt festen ved siden af?


    Nej kan godt se at det heller ikke ligefrem skal virke som en reklame.


    Men det er et projekt jeg godt kunne tænke mig at arbejde med.


    Vidste ærligtalt ikke at det ikke var lovligt. Apple har for megen magt :)


    Men synes så også at de kan deres ting!

  • er du nu sikker på at det ikke bare er apple der bryder de danske regler for handel....de er heller ikke alene om det, men der er en del love her i danmark, som mange internationale firmaer bestemt er ligeglade med.....og den slags lyder bestemt som en af dem....og har tweak noget imod det, skal man nu nok få det at vide.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    er du nu sikker på at det ikke bare er apple der bryder de danske regler for handel....de er heller ikke alene om det, men der er en del love her i danmark, som mange internationale firmaer bestemt er ligeglade med.....og den slags lyder bestemt som en af dem....og har tweak noget imod det, skal man nu nok få det at vide.....


    :goodpost:

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Just saying........Men som leverandør af softwaren, kan de jo gøre som det passer dem.


    Og man kan jo lade være at købe, hvis man ikke kan li det der står med småt....... uanset konkurrence regler i Danmark. Hvis det var ulovligt at skrive det i deres licens, havde de nok skulle fjerne det, inden salg på det danske marked.


    Og som jeg har forstået det, ejer Apple jo stadig softwaren efter du har betalt for den :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    er du nu sikker på at det ikke bare er apple der bryder de danske regler for handel....de er heller ikke alene om det, men der er en del love her i danmark, som mange internationale firmaer bestemt er ligeglade med.....og den slags lyder bestemt som en af dem....og har tweak noget imod det, skal man nu nok få det at vide.....


    Der er ingen problemer i deres licens-aftale. Du skal jo netop klikke af at du accepterer betingelserne. Går du ikke det kan du levere produktet tilbage.


    Mange tror fejlagtigt at de køber software, men det er meget sjældent tilfældet. Det man betaler for er retten til at benytte et stykke software under de betingelser der nu engang tilbydes (også kaldes en licens).


    /ask