Ny kompakt printer til eksamen - Laser?

  • Nu har jeg så lige endt vores alt andet end trofaste Brother AIO printer til reparation igen for tredje gang - blæktilførslen stopper til på magisk vis hver gang vi får den tilbage, og jeg er efterhånden lidt træt af at skulle punge ud for nye farvepatroner når vi kun bruger sort (den kræver alle for at gide printe) :(


    Så nu har jeg fået nok - ny printer. Mén så tænker jeg. Er laser mere pålideligt når den alligevel kun skal printe sort tekst? :)


    Erfaringer, meninger, umiddelbare forslag? :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • umiddelbart vil jeg da mene ja, når som du selv siger, at den kun skal bruges til at printe sort.


    Du skal lige overveje grundigt om det er investeringen værd, da patronen/rullen til en laserprinter koster en ½ arm.
    Jeg har aldrig oplevet problemer med en laserprinter, det har bare kørt der ud af. Jeg ville kigge lidt på OKI eller Xerox, de var de billigste da vi købte en, det kan dog sagtens have ændret sig med tiden og især se på hvor mange prints der kan foretages pr. rulle, så har du da lidt af en ide om hvad det kommer til at koste i det lange løb.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tidligere snakkede man om, at man skulle over i laser hvis man printede rigtigt meget - det er ikke længere gældende, da laserprintere efterhånden er blevet så billige.


    Faktisk Har jeg efterhånden anbefalet flere med meget lille printbehov laser, af den grund af "dyserne" ikke stopper til hvis den ikke har været i brug i et stykke tid.


    Som en god og billig S/H laser kan jeg anbefale en brother hl2035. Jeg kan godt se at du har dårlige erfaringer med din nuværende borther, men denne har ry for at holde rigtigt godt for pengene, samtidigt med at det er en af de billigste (i det segment) i farvepatroner.


    /ask

  • Så er tiden kommet til at kæresten vil ud og købe sin printer - så jeg vil lige høre. Hvor mange print kan den ca. klare ud af kassen før vi skal ud og investere i tromler? og blæk? Jeg har aldrig haft en Laser printer før...


    (Sådan en tromle går jo for en del inde på brother ser det ud til)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Mansen


    Det ser ud til at den kommer med en "patron" som kan printe 1000 sider ud af pakken, så må du jo lige overveje hvordan og hvorledes.


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=465423


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Toneren koster som regel ikke ret meget regnet per side og slet ikke hvis du sammenligner med en blækprinter.


    Der sidder en rulle i (som jeg ik lige kan huske navnet på)som skal skiftes efter alt mellem 10 og 30.000 sider og hvis du skulle nå dertil kan det næsten ligeså godt betale sig at få en ny printer :)

  • Ok - godt at vide. Kan bare huske at den printer vi sidst købte fra Brother havde 30%? af normal kapacitet - var lidt bekymret over at tromlen evt. også var af "mindre" evne så vi endte med at gå ud og købe en ny inden længe.


    Jeg siger mange tak til jer begge. :9xo

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |