ny harddisk defekt??

  • hey har lige fået min nye 2 TB wd Caviar black 64 mb hjem og sat den til. den klikker så lidt i mellem når den står og ingenting laver og når jeg så kører en acces time test på den i everest så larmer den helt forfærdeligt som et defekt leje nærmest og vibrere meget. min samsung f1 som jeg har sat til larmer ikke nær så meget.


    er dette normalt eller har jeg fået en defekt disk?
    read/write testen ser fin ud og gennemsnitlig søgetid ligger på 11-12 ms somjeg også vil mene ser fint ud.


    håber i kan hjælpe da jeg ikke lige gider overføre data til den hvis den er defekt alligevel:-)

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • En harddisk der klikker er som regel ved at dø :) Hvis du har modtaget den med postservice i den her kolde tid, så kan det være problemet, da der kan dannes kondens i disken når den varmes op.

  • aam værdierne? den ryger også helt op på 43 mod min samsung på 22 grader ved konstant overførsel mellem de 2 er det normalt? den ligger bare ude på bordet disken.


    altså er den defekt ryger den bare retur igen vil da ikke smide alle mine ting på en disk der formoder at fejle noget.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

    Rettet en gang, sidst af basseger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    aam værdierne? den ryger også helt op på 43 mod min samsung på 22 grader ved konstant overførsel mellem de 2 er det normalt? den ligger bare ude på bordet disken.


    altså er den defekt ryger den bare retur igen vil da ikke smide alle mine ting på en disk der formoder at fejle noget.


    det var heller ikke ment sådan,men at hvis det viser sig den "kun" larmer og ikke kan testes defekt kan det være en mulighed,men har du købt den online er det jo bare at returnere den som du skriver.
    :D

  • den begynder simpelthen at skralde helt vildt når jeg starte den der avarage read acces test det gør min spinpoint ikke kan heller ikke mindes min raptor gjorde det..


    vil i mene den er defekt eller?

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • tror du skal sende den disk tilbage, lyder som om noget er helt galt med den.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • ok men havad sker der så hvis det viser sig at den er helt normal. alle de andre test jeg har kørt der larmer den ikke nær så meget som i everest. så mon de høre noget når de tester den?

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • har prøvet at løfte den og stadig er larmen rimelig vild og den klikker sådan ind i mellem hvor den bare står og laver ingen ting er det normalt?

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Se at få sendt den Hd tilbage, 1 ting er at man kan høre den lidt det er normalt, men når den begynder at klikke så er der noget helt galt, enten med ubalancerede lejer eller læsearmen, som ikke sidder som den skal.
    Det er kun en stakket frist inden den går helt ned. De klik lyde vil komme oftere og oftere og pludselig er det helt slut.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • okay folkens, tror vi skal fastslå at basseger's harddisk har problemer...


    basseger:
    når en harddisk giver et underligt højt klik lige når den starter, er der typisk noget galt
    når en harddisk giver anden lyd fra sig end en svag summen og den klassiske "krrkrr" lyd når den læser og skriver er din harddisk defekt. Det er definitivt ikke normalt at harddisken skal sige sådan som din gør.


    Prøv at køre en S.M.A.R.T. aflæsning (Speedfan har en god en af slagsen, husk at slå S.M.A.R.T. til i BIOS), brug også listen på http://en.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T som reference.


    når en harddisk lyder lidt ala et defekt leje og kan virke lidt langsom, så vil jeg sige at det peger på et head crash. Prøv evt. at smide en stor fil over (fx. en film, gerne 1 GB eller over). Hvis det går langsomt, så har du problemet.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200