Lag ved trådløs forbindelse via Netopia fra TDC Erhverv

  • Hej alle


    Jeg har en netværks-sag.


    - Jeg sidder som overbo i en villa, hvor der hos underboen (udlejer) er tilsluttet TDC Erhvervs Bredbånd.
    - Hertil er der tilsluttet en Netopia router som er både modem og router i én.
    - Jeg er koblet på routeren via en trådløs forbindelse.


    Jeg oplever, at have høje MS-tider (1200-12000 ms) når jeg spiller, og det kulminerer med jævne lags, der var fra 2-3 sekunder til 5-6 sekunder. Disse lags opstår rigtig ofte (med omkring 3-4 minutters mellemrum).


    Der er ret langt fra router til min computer. Dvs. de befinder sig nærmest i hvér ende af huset.


    Jeg er blevet foreslået, at skaffe en trådløs repeater.
    Er der nogen, der kan anbefale en billig, men god repeater som jeg afhjælpe mit problem?


    Nu ved jeg ikke, om det overhovedet er dét der er problemet. Men jeg vil gerne undersøge muligheden.


    Jeg har desværre ikke mulighed for, at tilslutte mig via netkabel.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AffenKatzen
    Ved ikke om du allerede har overvejet det men måske kunne powerline også være en mulighed for dig?


    Det ser ud som en smart løsning. Jeg vil overveje det som en mulighed.
    Skal de sættes ind i væggen (bogstavlig talt), eller kan de tilsluttes via en forlængerledning?


    Er der nogen der har erfaringer med denne løsning? Er der nogen betænkeligheder eller særlige omstændigheder der kan gøre denne løsning bedre, eller dårligere?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • "Hvis" det virker så vil jeg da foreslå dig at minimere længden så meget du kan - altså smid den i vægstikket. Mén du skal nok lave en aftale med sælgeren at du kan levere den tilbage hvis det ikke virker. Dyr gadget ;)


    Edit : Fyren i video'en siger faktisk det samme. Den skál i væggen og ikke i en forlængerledning. :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

    Rettet en gang, sidst af HerrMansen ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    "Hvis" det virker så vil jeg da foreslå dig at minimere længden så meget du kan - altså smid den i vægstikket. Mén du skal nok lave en aftale med sælgeren at du kan levere den tilbage hvis det ikke virker. Dyr gadget ;)


    Det jo det man har 14 dages returret for (så længe man køber over nettet self...), men har du haft dårlige oplevelser med det siden du lyder så skeptisk?


    Personligt har jeg ikke selv brugt det, kunne bare huske konceptet og virkede som noget der burde virke godt i den situation som Berleburg beskriver.

  • Har man også det hvis man åbner pakken? Spændende. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Har man også det hvis man åbner pakken? Spændende. :)


    ja har du faktisk. Du har 14 dages returret fordi du køber et produkt du faktisk kun har set billeder ad og læst om så du kan jo komme til at købe noget som slet ikke lever op til dine krav.


    Så længe du bestiller og betaler over nettet kan du åbne pakken og bruge/prøve tingen, så længe du pakker det hele pænt sammen igen og sender retur skal du have dine penge, dog ikke dem fra fragt.
    Ved steder som SHG har du det også hvis du selv henter tingen, så længe din betaling er foregået overnettet =)


    Hvis jeg tager fejl her må folk meget gerne rette mig.


    Og hvis du leder efter det her i forummet er jeg næsten 100% sikker på at du kan finde en tråd eller flere hvor Burger linker til nogle paragrafer og love omkring det =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Har man også det hvis man åbner pakken? Spændende. :)


    http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad083/


    læs der =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg


    Det ser ud som en smart løsning. Jeg vil overveje det som en mulighed.
    Skal de sættes ind i væggen (bogstavlig talt), eller kan de tilsluttes via en forlængerledning?


    Er der nogen der har erfaringer med denne løsning? Er der nogen betænkeligheder eller særlige omstændigheder der kan gøre denne løsning bedre, eller dårligere?



    Det fungerer faktisk rigtig godt.


    Du skal bare være opmærksom på at visse sæt ikke virker når "afsender-enhed" og "modtager-enhed" sidder i stik i hver sin el-gruppe. (ved ikke lige hvordan jeg ellers skal forklare det).
    Mange af sættene fungerer dog på tværs af grupperne.


    Og er elinstallationen gammel/dårlig, kan det også påvirke resultatet negativt.

  • Der er vel ikke andet for, end at kaste sig ud i det. Hvis det ikke virker optimalt nu og her, kan jeg måske bruge det senere i en anden sammenhæng.


    Men jeg tror jeg vil prøve, at koble min Linksys på Netopiaen, og lade dén stå for det trådløse. Måske det vil afhjælpe sagen også..?


    Flere syn på Powerline er meget velkomne.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless