headset hjælp :)

  • er virkelig på herrens mark, vil have mig et nyt headset og et lydkort, lydkortet er jeg temmelig sikker på, men headset er jeg meget i tvivl om.


    kigger pt. på Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series


    og headsets jeg har overvejet (behøver ikke have mikrofon):


    Sennheiser HD 280
    Sennheiser HD 555


    Sennheiser RS 170 (trådløs)


    Technics RP-DJ1200E-K


    Roccat kave


    vil have nogle der virkelig bare kan spille musik, men som også kan bruges til gaming, jeg er ikke fastlåst på disse mærker men de har da begge et ry inden for musikafspilning.


    vil høre om nogle har erfaringer med disse eller evt. andre, om nogle kan fortælle noget konkret om forskellen i lyd på de dyre 1000 kr.s modeller eller om der ingen nævneværdig forskel ned til 600 kr modellerne, eller om nogle evt. kender et sted hvor man rent faktisk kan prøve dem (helst på Midtsjælland)


    skal lige til slut nævne at jeg er færdig med 2-400 kr.s headset da de åbenbart ikke holder særlig længe (ca. 1 år i snit så er de på den ene eller anden måde døde i lyden skratter eller stopper med at virke i den ene side osv.)

    MSI GX660 622NE
    RAM: 4GB DDR 1066 MhZ
    CPU: I5-480M 2,67 GhZ
    Skærm: 15,6" LED
    GFX: ATI Radeon Mobility HD 5870, 1024 GDDR5
    HDD: 500 GB
    Operativsystem: Windows 7 x64
    Mus: Roccat Kone // Keyboard: Logitech Illuminated

    Rettet 3 gange, sidst af Rainwolf ().

  • hvis musik er det primære så ville jeg nuppe et par gode sennheiser og så dette lydkort
    asus essense


    jeg har selv det lydkort og et par hd650 sennheiser


    det spiller bare super....også til spil :-)


    og så bruger jeg en ekstern mikrofon når det er nødvendigt


    grunden til jeg ikke synes om de 2 kort du nævner er at der er så store delte meninger om kvaliteten på dem.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • kan være det måske er på tide at prøve noget andet end creative lydkort, må hellere undersøge det lidt.


    men jo er også mest opsat på sennheiser, men ville sku gerne at der lå en forretning i nærheden hvor man kunne prøve dem alle og høre forskel. for godt nok er de fleste sennheiser suveræne men der kan skam godt være forskel :)

    MSI GX660 622NE
    RAM: 4GB DDR 1066 MhZ
    CPU: I5-480M 2,67 GhZ
    Skærm: 15,6" LED
    GFX: ATI Radeon Mobility HD 5870, 1024 GDDR5
    HDD: 500 GB
    Operativsystem: Windows 7 x64
    Mus: Roccat Kone // Keyboard: Logitech Illuminated

  • X-FI chippen er rigtig god til båd film,musik og spil men der er forskel alligevel på de forskellige kort og hvordan lyden er på dem, selvom chippen er den samme.
    Fordi det nytter ikke rigtig noget at chippen kan lave det hele hvis ikke resten på kortet følger med, og kan udnytte mulighederne der er i den.


    Siden du gerne vil have at alt skal passe til hinanden og opfylde dine ønsker, så ville jeg da seriøst oveveje producenter, som Audiotrak, Auzentech, HT. Grundet de kun laver highend lydkort og designer deres egen prints for at få det optimale ud af chippen.


    Du kan læse mere om de forskellige kort her og forskellene på dem, det hjalp i hvert fald mig med at træffe mit valg af kort i sommers.


    http://xssound.eu/


    Der er meget forskel på lyden af de forskellige X-fi kort, selv om chippen er den samme.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • hvis jeg kun skal bruge lydkortet til headset vil prodigy cube så egentlig ikke være det bedste valg?

    MSI GX660 622NE
    RAM: 4GB DDR 1066 MhZ
    CPU: I5-480M 2,67 GhZ
    Skærm: 15,6" LED
    GFX: ATI Radeon Mobility HD 5870, 1024 GDDR5
    HDD: 500 GB
    Operativsystem: Windows 7 x64
    Mus: Roccat Kone // Keyboard: Logitech Illuminated

    Rettet en gang, sidst af Rainwolf ().