skærm, mus og tastertur reagere ikke

  • Hey tweak.


    Her for en uge siden virkede min computer fint ingen problemer eller noget, jeg slukkede den søndag aften og jeg smuttede så. Min mor skulle låne computeren, så hun ringede og spurgte hvad min kode var osv, men så da hun havde startet den kom der intet billed på skærmen, der kom ingen lys i hverken min mus eller tastertur, så det endte med af hun bare droppede det, og jeg tænkte ikke mere over det. Jeg tænkte hun nok bare havde gjort noget forkert.


    Men da jeg så kom hjem her idag var der samme problem. Jeg har self. tjekket alle ledninger osv, GFX kører, alle blæsere og lys i computeren kører. Jeg kan skubbe diskdrevet ud osv osv. Men jeg kan ikke finde ud af om harddisken kører? Har skiftet begge ledninger fra hdd til bundkortet men det har ikke gjort nogen forskel.


    Hvad tror i problemet kan være? Det som om bundkortet er røget en tur, men det bare mærkeliget at den sagtens kan tænde og alt kører.


    Håber i kan hjælpe mig !



    mvh :)

    | Asus ROG Strix Z370-E |
    | Intel I7 8700K @ 5.0 Ghz |
    | Corsair H150i Pro |
    | HyperX Fury 16GB 2400Mhz |
    | Asus ROG Strix GTX 1070ti |
    | Corsair RM850x |

  • prøv at reset bios på bundkortet og se om det skulle hjælpe ellers kunne det godt lyde som om det er bundkort.. men hvis skærm ikke tænder hvordan ved du så om mus og tastatur ikke virker?

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Hvordan resetter man bios på bundkortet :)


    Altså min skræm finde intet signal, så den siger bare "Check cable signal" hele tiden, og jeg kan se computeren ikke "tænder" for musen og tasterturet, fordi der er altid lys i både min mus og tastertur når jeg starter op :)

    | Asus ROG Strix Z370-E |
    | Intel I7 8700K @ 5.0 Ghz |
    | Corsair H150i Pro |
    | HyperX Fury 16GB 2400Mhz |
    | Asus ROG Strix GTX 1070ti |
    | Corsair RM850x |

  • Sluk på stikkontakten, af med siden, pil det lille batteri på bundkortet ud i 10-15 sekunder, i med det hele igen og start op.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Har taget batteriet ud i 30 sekunder, og det hjalp stadig ikke.


    Kan det være harddisken som ikke booter? Fordi altså der er en tænd og reset knap på mit bundkort, og de lyser når der sluttet strøm til, så tvivler lidt på det er bundkortet.

    | Asus ROG Strix Z370-E |
    | Intel I7 8700K @ 5.0 Ghz |
    | Corsair H150i Pro |
    | HyperX Fury 16GB 2400Mhz |
    | Asus ROG Strix GTX 1070ti |
    | Corsair RM850x |

  • du skal flytte en jumper på bundkortet for at resette bios.


    har ikke noget med harddisk at gøre så vil den sige boot fejl efter den har indlæst bios og skærmen kommer op. er det ram kommer der oftest en bip kode.


    tjek lige denne video og tjek de ting han gør der selvom du mener det er på plads så gør som han siger hvis det stadig ikke virker så er det nok bundkort eller gfx. men du har stadig ikke fortalt om du er sikker på dit tastur og mus virker.


    http://www.youtube.com/watch?v=YKhCQmKAmEM&feature=related


    Fandt lige manual over bundkortet og su skal gøre følgende for at clear bios
    du skal finde den jumper som hedder CLRTC står med småt på bundkortet ovenfor pins der finder du 3 pins og jumperen sidder på de 2 til venstre. så tager du batteriet ud flytter jumperen til siden så den sidder på de to til højre. skifter så tilbage igen sætter batteriet i og så er den nulstillet.
    http://static.highspeedbackbon…df/e4144_p5q-e_series.pdf

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

    Rettet 3 gange, sidst af basseger ().

  • prøv evt at sætte stiket fra skærmen over i den anden indgang på gfx. lyder meget som om det kunne være en gfx problem når skærmen ikke starter op og den ikke kommer med bip koder.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • bruger min mus på min bærbar, så er 100% sikker på det ikke er dem :)


    Har prøvet at skifte bytte rundt på DVI kablet, det hjalp heller ikke. Men jeg vil lige vende tilbage i morgen når jeg har prøvet den video der :)


    Men det kunne godt være gfx, selvom det er mærkeligt der intet lys kommer i min mus og tastertur, og der plejer at komme lys i musen bare computeren er tændt på stikkontakten.

    | Asus ROG Strix Z370-E |
    | Intel I7 8700K @ 5.0 Ghz |
    | Corsair H150i Pro |
    | HyperX Fury 16GB 2400Mhz |
    | Asus ROG Strix GTX 1070ti |
    | Corsair RM850x |