Spil hakker hver 3 sekund ca. what?

  • Hey hej ho. Der er sket noget lidt specielt med min computer . Den har altid virket fejlfrit med hensyn til "hakkeri" :P osv. Men de seneste 14 dage's tid har jeg opdaget at det er begyndt at hakke lidt i det. Hvilket er vældigt irriterende. Det ødelægger det så et ikke kører flydende. Hvert 3 sekund ca. hakker billedet, i en 0.2 sekunder vil jeg tro. Er ikke lang tid det hakker, men stadig nok til at forvirrer ens aim, og ødelægge ens "flow" xD . Jeg har prøvet at update min grafik korts driver same reinstalle CS . Dog uden held. Hvad kan det dog være? Og hvorfor i alverden er det ligepludselig begyndt nu?


    P,s Det er ikke kun online. Problem sker skam også selvom jeg kører fx steam i offline tilstand, og creater mit eget spil :/


    Det er bare SÅ underligt at det pludselig er kommet fra den ene dag til den anden. Der er tale om ALLE spil jeg har prøvet. CS 1.6, CS Source, Warcraft 3, wow osv.


    Samt er det værd at skrive sig bag øret at hvis en 3-4 personer taler på samme tid over Mumble eller vt, går der lidt "robotvoices" over det, og min computer lagger endnu mere..


    Men forstår ikke helt hvad der er sket. Er pludselig kommet. Skrev tidligere på et andet forum og her er lidt information om sagen.



    Min comp:


    Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz


    RAM 4,00GB
    64-Bit operating System, Windows 7.
    Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 275


    Speed fan: ( temperaturer)


    Når jeg bare idler i windows, og ikke har nogle programmer åbne får jeg disse tal:


    GPU: 60c
    Temp1: 44c
    Temp2: 36c
    Temp3: -2
    Core 0: 42c
    Core 1: 41c


    Når jeg er inde i cs får jeg disse tal:


    GPU: 61c
    Temp1: 44c
    Temp2: 39c
    Temp3: -2
    Core 0: 50c
    Core 1: 43c



    Og det jeg sidst prøvede på, var at uninstalle min audio driver, disable det hele. Og så købte jeg et nyt lydkort. Dog var fejlen stadig at finde i alle spil. Det er virkelig forfærdeligt, og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.



    p.s har 2 gange nu formateret min computer og reinstallet ALT fra ny.

  • Se lige efter hvor stor din sidefil er ?


    Jeg tror de er dine ram, som er skyld i det, så test dem lige med memtest, måske er en af blokkene stået af og der er kommet fejl på.


    Når man spiller og har enten VT,TS eller andet taleprogram kørende og det hele begynder at hakke, så normalt er det mangel på båndbredde som er skyld i det, så det kunne sagtens være dine ram, som ikke har det godt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej igen. HAr været ude at rejse, så har først kunne svare nu. Sorry det sene svar. Men jeg hentede den nyeste version af memtest og brændte den ud på en cd, smed den i drever og restartede computeren. Derefter kom jeg ind i programmet automatisk, lidt BIOS bluescreen white text look-a-like. Den fik så lov at køre en masse tests igennem. i en 2 timers tid for at være sikker. mEn her Uden at finde nogen fejl overhovedet. Så jeg er igen på bar bund hvad angår dette problem. Hvad i alverden kan få en fejlfri computer til på 1 dag at blive til en computer der hakker i alle spil, og især hvis der er mumble/vt kørende, hvor også folks stemmer tit bliver "robotic" :S

  • Har selv samme problem i Cs, køre 100 fps også hvert 3. sekund ryger den lige hurtigt ned også op på 100 igen.. Har brugt en uges tid på at læse forums om dette problem og jeg er bestemt ikke den eneste med denne fejl og et GTX 460. Kan ikke nå at se hvad fps ryger ned på, men har prøvet at køre med FRAMES og min fps står til 94 som minimum i log filen, men kan selv se at den ryger under 90.


    Har dog fundet ud af at hvis jeg åbner cs > smutter ud i windows > går ind i joblisten > sætter hl.exe til høj prio. så ryger fps stadig hurtigt ned, men får ikke det "hak" mere.

  • Lidt suspekt at du har samme temps på gpu ved idle og gaming... brug MSI Afterburner og hold øje med hvordan den opfører sig mens du spiller, dvs. går den op i de rigtige Mhz på core, shader og ram samt temps.