• hey Tweak


    jeg har her en intel køler c91968-004 men!.
    den er for lille er der [tommer] på en CPU for den er for lille og jeg har ikke købt den så kan ikke bare for en støre jeg fik den fra en anden pc
    kan DU eller I hjælpe mig


    MvH
    ADMINSTRATOR

  • Hvis jeg har forstået dig ret, så passer den køler du har taget fra en anden computer ikke til denne computer.


    Det er meget normalt hvis den anden computer har en processor, der benytter en anden sokkel end den du ønsker at sætte den til i.


    Derfor skal du sandsynligvis ud i at købe en anden køler som passer til den sokkel du bruger, hvis vi skal kunne hjælpe dig videre har vi brug for at vide hvilken sokkel den skal bruges til. Derfor må du meget gerne komme med så mange oplysninger som muligt om processor og bundkort, model nummer, cpu udgave, hvis du altså ikke ved i forvejen hvilken sokkel der bliver brugt.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Dell Studio XPS 8100:
    Bundkort Studio XPS 8100 (med 4 slots til ram)
    Operativsystem
    Ægte Windows ® 7 Home Premium, 64Bit, Dansk
    5GB DDR 3 1600u Elpina RAM sticks (4)

  • Ud fra de informationer, er det en køler der passer til socket 1156 du skal have fat i.


    Nu kan jeg ikke garantere at der ikke er noget specielt ved det bundkort, men jeg tvivler på at der er lavet noget specielt ved det der gør at du ikke kan bruge en almindelig socket 1156 køler.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Pointen er jo at den køler du har fat i, ikke er beregnet til at kunne fungere med det bundkort.


    Køleren du har fat i er beregnet til socket 775 som har andre afstandshuller (som du jo kan se) end socket 1156.


    Det er muligt at du kan få det til at virke hvis du "modificerer" den køler, men det er umiddelbart en dårlig ide, især fordi en ny køler ikke koster alverden.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.