Hvad skal alt dette nye Hardware bruges til?

  • Hejsa :)
    Nogle af mine venner snakker meget om overdrevet hardware. Som f.eks noget 2xHD5970 i Crossfire med en 980x intel hexa core processor osv.
    Hvad skal man bruge alt dette til?
    Jeg har selv en temmelig god computer, men det dér er jo totalt vildt :)
    Jeg er endnu ikke stødt på noget jeg ikke har kunnet "max'e ud".


    Er der nogen, der evt. kan give nogle eksempler, f.eks noget videoredigering eller sådan noget. Jeg kan ikke selv komme op med noget:)


    Hilsen,
    Christoffer

    Stationær-Custom Built -Bærbar HP dv7-3126eo
    Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    Gigabyte EX58-UD3R, (INTEL X58)
    Intel i7 920 (Socket 1366), 4x2.67ghz - AMD 2,4Ghz
    6GB DDR3 1333MHZ RAM, Kingston - 4GB
    7.1 Surround Lydkort
    2STK 1GB DDR5 HD5850 Grafikkort i Crossfire - HD 4650
    1000GB M.32MB Cache - 2x500GB
    Samsung 24'' P2450

  • Ville du nu spille BC2 i 5760x1200 med Eyefinity med alt på max plus AA og AF på mindst 16 så er det udstyr du har nu ikke nok. Så det afhænger af hvad ens krav til eyecandy er.


    Ofte tror folk bare de har sat et spil på Max så kan grafikken ikke blive bedre. Det er så her folk glemmer at der er ting som AA og AF, og de to trækker virkelig kræfter fra et GFX.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Jeg vil stadig give NinjArne ret. Folk køber overdrevent og betaler for alt for kraftig HW.


    Hvis man køber en gammel E8600 / Q9550 og dertilhørende bundkort og RAM, så har man stadige rigeligt kraft til spil, og hvis man OC'er dem (som de jo er ret så gode til) så holder de endnu længere.. Alt dette kan købes brugt til en slik. Så kan man så smide et lidt dyrere grafikkort til - fx 5850 eller 5870. Så kan jeg garantere at det holder det næste stykke tid ud. Og hvis man køber det hele brugt, så er man kørende for max 3000kr (eks. PSU og kabinet).


    Det er helt vildt hvad jeg har sparet ved at købe brugt. Jeg fryder mig stadig over at have råd til både HW, bil og drukture selvom jeg er studerende. :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Det er vel en blanding af blær og trangen til at have det nyeste/vildeste, der driver de fleste som køber de dyre maskiner.
    Den sidste rest af hastighed koster kassen uden man får specielt meget ekstra hastighed ud af det..


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Det er helt vildt hvad jeg har sparet ved at købe brugt. Jeg fryder mig stadig over at have råd til både HW, bil og drukture selvom jeg er studerende. :9xo


    Men vil du ikke mene, at man er dækket ind i længere tid, hvis man køber nyt?


    Jeg tænker umiddelbart at man jo godt kan være kørerne i en del år med en saml selv for 6000 m. PSU og kabinet?


    Det skal nævnes at årsagen til at jeg spørger er at jeg selv skal samle i foråret og er studerende.


  • Jo det er man. Men man betaler os for det. Hvis du bruger 8000kr på en computer nu her, så får du en langt mere fremtidssikret PC hvis du bruger 2x4000kr på brugte ting. Og hvis man er smart, så opgradere man ligeså stille henad vejen - det kræver dog man ved hvornår man skal købe og sælge.


    Den til 8000kr kan måske holde i 2-3år


    De 2 til 4000kr holder måske 2 år x2 = 4år


    Dvs. man har forøget fremtidssikringen med mellem 33-50% - med samme antal penge. Man kan også sige at man har sparet 33-50% på sine HW udgifter, på samme antal tid. (OBS! Procentdelen man spare stiger i takt med jo flere penge man bruger på ét system.)


    OBS! Det er en meget løs udregning og skal derfor tages med et gran salt. Det er desuden kun et bud på hvad man kan forvente.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • Ja ok det kan jeg godt se logikken i, men hvis man som mig nu skal til at købe helt fra scratch?

  • ja hva så?


    Så kan du stadig spare mange penge ved at købe brugt. Dette kræver dog du selv kan sammen sætte systemet. Men mange sælger også hele computere samlet - igen kan du her få masser af kræft for en slik.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Ja, problemet ved de "store" og nyeste maskiner er jo ofte at du betaler 50% for 10% ekstra ydelse, og med den hastighed udviklingen går så køber de 10% ydelse ikke meget mere end maks 6 måneder.


    Hvis man holder lidt øje, og køber brugt når der bliver lanceret "nye" produkter og alle skal opgradere samtidigt, så kan man faktisk holde sig kørende for langt mindre penge og med ret god ydelse.


    F.eks da core-i CPUerne kom frem der styrdykkede brugtpriserne på den tidligere generation, så her kunne spares rigtigt mange penge! Man kan leve godt på resterne fra dem der hele tiden vil være med i fronten.


    Så brug pengene på en "fremtidssikret" god PSU og et godt kabinet og fyld det med "rester" som opgraderes løbene. På den vis får du langt mest levetid for pengene.


    /ask