Nye højtalere

  • Ey


    Jeg skal have investeret mig i et par nye højtalere. For at gøre det kort skal det være:
    2.0 eller 2.1 (har ikke plads til surround sound
    Primært til musik (går fra alt imellem dubsteb/dnb til klassisk musik. Dog må der gerne være okay bass), men også en smule gaming,.
    Max pris. Ca 1200 +-


    Det skal være uden 'ekstern forstærker'. Altså det skal bare være "computer højtalere"


    Nogen bud?


    Nuller

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182


  • Kan klart anbefale Logitech Z4, har brugt dem til musik, film og gaming, men de er ikke til at finde på hverken Komplett eller EDBPriser..


    Ellers er Z 2300 LINK også meget gode :)

  • Hvis det skal være god stereolyd, så tag et kig på Creative gigaworks T40, det er nogle af de bedste stereo computer højtalere.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Hvis det skal være god stereolyd, så tag et kig på Creative gigaworks T40, det er nogle af de bedste stereo computer højtalere.


    /ask


    Ja de er super gode, har dem i sommerhuset, synes bare problemet er at bassen halter lidt efter :(

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182


  • Ja, det var nemlig også det jeg havde tænkt på, men også der jeg blev i tvivl.
    For giver fx. argon 7340A bedre lyd end logitech z 2300? Eller vil Argon 7340A først kunne betale sig når man også har investeret i en subwoofer?

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • som X3N4T3 siger så vil jeg anbefale et Z-4 sæt fra Logitech (nu du ikk Logitech hader vel :razz: ) jeg har selv haft et sæt og de spillede virkelig godt lige meget hva faen man sætte på så spillede de rigtig flot også selvom man skruede godt op :) og Z-2300 sættet skulle være en super efterfølger ;)


    ellers er der jo Edifier som fx dette S330D eller en lidt højre prisklasse S530D begge har jeg kun hørt godt om :)

  • Okay, kigger lidt på det tak for hjælpen, men har faktisk lige et spørgsmål til, eller rettere en af mine venners spørgsmål.


    Han står også og skal have fat i et par nye højtalere, hans prisnivuea er bare på 500 kr +-.
    + han har plads til 5.1 (øv jeg ikke har ;) ) Dog ikke et krav med 5.1, hvis 2.1 er bedre


    Nogle bud til ham? :O

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe
    Okay, kigger lidt på det tak for hjælpen, men har faktisk lige et spørgsmål til, eller rettere en af mine venners spørgsmål.


    Han står også og skal have fat i et par nye højtalere, hans prisnivuea er bare på 500 kr +-.
    + han har plads til 5.1 (øv jeg ikke har ;) ) Dog ikke et krav med 5.1, hvis 2.1 er bedre


    Nogle bud til ham? :O


    Et budget på 500 kr. til 5.1 er lidt .. ved ik? lidt :D?


    Men en af mine venner har sådan et her http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=100094, og må sige at de faktisk spiller okay til prisen :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3


    Et budget på 500 kr. til 5.1 er lidt .. ved ik? lidt :D?


    Men en af mine venner har sådan et her http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=100094, og må sige at de faktisk spiller okay til prisen :)


    ;)


    Har også hørt dem spille før, og du har helt ret, de spiller faktisk rigtig godt til kun 500 kr :boxed:

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

    Rettet en gang, sidst af Nuller-Joe ().

  • Når du har så bred musiksmag så anslår jeg at du minimum skal bruge 5k på et sæt højttalere og forstærker. Kan ikke engang garantere dig at du får 2.1 - Logitech er helt ude og skide hvis du vil have god lyd, men hvis budgettet ligger fast så kan et være eneste udvej.


    add: Jeg vil SLET ikke anbefale dig at købe hverken 5.1 eller 7.1.


    Det er KUN brugt til film og selv i et 5.1 system spiller dine baghøjttalere kun 7-8% og kun halvdelen af dén tid er det relevant for filmoplevelsen.

  • du har lidt et had mod Logitech må man sige...


    bare ærgeligt du ikk sætter dig ind i deres produkter, de har sq fået en MASSE ros for rigtig mange af deres sæt fordi de laver god kvalitet til en rimelig penge...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    du har lidt et had mod Logitech må man sige...


    bare ærgeligt du ikk sætter dig ind i deres produkter, de har sq fået en MASSE ros for rigtig mange af deres sæt fordi de laver god kvalitet til en rimelig penge...


    Lige i det her tilfælde vil jeg give ThyzoN ret.


    Et sæt Logitech højtalere til den blandede musik vil jeg ikke anbefale. Har selv haft et Z3E og Z4 og det er da nogle ganske udmærkede sæt til små penge, men de slår slet ikke et par hifi højtalere med en god forstærker.


    Jeg vil anbefale at du tager smut forbi din lokale hifiklubben og høre på et sæt højtalere du kune være interesseret i. Så kan du nemlig altid købe nogle magen til brugt og dermed spare nogle penge.


    De folk der køber hifi højtaler passer ofte rigtig godt på deres ting og mange af højtalerne står som var de nye.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    du har lidt et had mod Logitech må man sige...


    bare ærgeligt du ikk sætter dig ind i deres produkter, de har sq fået en MASSE ros for rigtig mange af deres sæt fordi de laver god kvalitet til en rimelig penge...


    Min mission her i livet er ikke at hade Logitech :) Just happens to be - Jeg går meget op i god lyd og folk køber konstant de her Logitech 5.1 sæt og det er bare ikke godt nok til mig. Synes det er noget ØV at høre på. Nogle spiller tilmed deres musik i 5.1 :S
    Men ja, hvis man ikke er audiophil, så kan det da sikkert være hip som hap hvad man vælger. Jeg er bare ikke interesseret i at Logitech (eller Edifier what ever) går for at være et sæt "gode" (relativt ofc.) højttalere, for det er de ikke.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN


    Min mission her i livet er ikke at hade Logitech :) Just happens to be - Jeg går meget op i god lyd og folk køber konstant de her Logitech 5.1 sæt og det er bare ikke godt nok til mig. Synes det er noget ØV at høre på. Nogle spiller tilmed deres musik i 5.1 :S
    Men ja, hvis man ikke er audiophil, så kan det da sikkert være hip som hap hvad man vælger. Jeg er bare ikke interesseret i at Logitech (eller Edifier what ever) går for at være et sæt "gode" (relativt ofc.) højttalere, for det er de ikke.


    Lyder interessant, hvad ville dit bud så være, både på et sæt til 1200 +-, og til 500 kr.?

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Her giver jeg klart Thyzon ret, Logitech kan ikke lave god lyd, de laver fornugtig lyd til pengene, har selv et par Z4 komlet til computeren pt og de klarer jobbet ok godt, men havde jeg pengene blev de nok smidt efter en NAD sterio forstærker og et par Dynaudio højtalere.


    Argon som hifi-klubben forhandler vil jeg ikk sige noget godt om, er det til MP3 kan de gå ellers synes jeg hellere bare man skal tage et par logitech, idefier eller creative.


    Og ja alt efter lydkort du har så får du alligevel ikk noget ud af gode højtalere med ringe lydkort.. =)


    Så smid du bare pengene efter et par Z4, de er ok lyd til pengene, dog skal du lige smide nogle puder eller silicone bag på dem hvis du vil hænge dem på væggen.. =)


    Til din ven, så vil jeg mene han skal spare lidt mere op og så gå efter et brugt sæt Z5500 de er ok til prisen selv om bassen er mudret så giver det høj lyd til pengene det sæt og det løser opgaven til en rimelig pris.. =)


    Skulle du engang være i Århus så tag forbi Tapeconnection, de er en tur værd for dine ører. En af mine venner har MC15 + MC250 det er lækker lyd i den "billige" ende ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN


    Min mission her i livet er ikke at hade Logitech :) Just happens to be - Jeg går meget op i god lyd og folk køber konstant de her Logitech 5.1 sæt og det er bare ikke godt nok til mig. Synes det er noget ØV at høre på. Nogle spiller tilmed deres musik i 5.1 :S
    Men ja, hvis man ikke er audiophil, så kan det da sikkert være hip som hap hvad man vælger. Jeg er bare ikke interesseret i at Logitech (eller Edifier what ever) går for at være et sæt "gode" (relativt ofc.) højttalere, for det er de ikke.



    jeg elsker selv god lyd, men til pengene levere Logitech sq varen til fulde, nok også derfor de har fået så mange roser for rigtig mange af deres højtalere/speaker systems...


    jeg har selv sat 4 stk B&W DM685 til min pc gennem en NICE Onkyo forstærker...




    men jeg må nu nok stadig holde fast i mine bud som jeg smed ind tidligere til trådopretter med de sæt jeg har smidt link til, da de er kanon til pengene...


  • Er selv meget stor fan af B&W :) Det er rigtig lyd! Men kan ikke leve uden et sæt solide gulvhøjttalere og af en eller anden særlig grund, syntes jeg at jeg ville købe 5.1 surround sound (hvilket jeg har fortrudt, når alternativet var et sæt BMW CM7 i højglans *savle*).


    Mit setup er følgende:


    2x JBL ES100 - Ekstremt gode højttalere til prisen imo!
    JBL ES25C center
    JBL ES250PW Subwoofer (Er jeg også ekstremt tilfreds med)
    2x JBL ES20 kompakthøjttalere til bagvæggen. (Waste of money - De er dog meget gode)
    Harman Kardon AVR-360.



    Det næste jeg køber bliver nok et 2.1 sæt med B&W CM og enten en NAD eller Pioneer receiver :)