• Hejsa


    Så skete det som man altid frygter!


    Har lige købt ny computer (saml selv) med følgende specs:


    Intel Core i5 760
    GIGABYTE GA-P55A-UD3
    Club3D Radeon HD 4850 (1gb)
    CORSAIR VX 550W
    Kingston 4GB DDR3 1333MHz (2x2)
    WESTERN DIGITAL CAVIAR BLUE 500GB SATA/300 16MB
    ANTEC MIDITOWER THREE HUNDRED


    Jeg sidder mit i et spil Call of Duty og lige pludselig slukker computeren, som om der var nogen der trykkede på sluk knappen. Herefter står den og tænder og slukker konstant. Den starter lige op og blæserne kører lige et halvt til et helt sekund og så slukker den igen. Jeg kan intet foretage mit. Det hjælper ikke at trykke på start knappen igen. Intet sker.


    Spørgsmålet er så om det er min 2 uger gammel Corsair forsyning, som jeg selv tror, der allerede er gået til eller kan der være en anden mulighed. Det irriterer mig grufuldt at en 2 uger gammel computer gør sådan noget.


    Håber der er nogen der har en idé til, hvad problemet kan være og hvordan jeg løser det.

  • Prøv med en ramklods hver især og evt. et andet gfx.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Okay jeg vil lige prøve med ramblokkene når jeg kommer hjem i eftermiddag. Jeg har ikke mulighed for at prøve med et andet graffikkort, da jeg ikke ligger inde med sådan et.
    Det er godt nok ulempen ved at samle selv. At man selv skal finde fejlen :)

  • Jeg forslår at du prøver at stress teste med prime95 eller lignende samt Furmark, mens at du holder øje med temperaturene. Brug CoreTemp eller RealTemp til CPU.


    For hvis det er midt i spillet, så er det som regel varme, eller noget ustabilt hardware, hvilket du kan finde ud af at stressteste.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • læs dog hvad han skriver.. hvordan skal han prøve prime når han ikke kan starte hans computer

    MSI Z77A-GD65 / 16 GB Crucial ballistiX 1600 mhz / I7 3770k / EVGA GTX 670 FTW SLI / Corsair HX 850W

    Venter på et Corsair Obsidian 900D

  • Præcis Martin.


    Har snakket med Dustin hvor jeg har købt min PSU og ham supporteren jeg snakkede med, tror at det er bundkortet. Så vil også lige prøve at smide mit gamle bundkort, CPU og ram i når jeg kommer hjem. På den måde kan jeg jo udelukke om det er PSU'en eller ikke.

  • Jeg har nu testet PSU og Bundkort.


    Prøvede først at sætte mit gamle MB, CPU og ram i sammen med den nye PSU og der gjorde den det samme.
    Prøvede dernæst at sætte min gamle PSU i med det nye hardware og der var der intet.


    Konklusion:
    PSU'en er defekt


    Har desuden læst på nettet, at der er andre der har haft samme problem med denne Corsair PSU. Om det er et rent tilfælde ved jeg ikke. Men nu er jeg desværre tvunget til at gå downtown i Aalborg og købe mig en ny imorgen. Som desværre nok er dyrere og knapt så god. øv øv


    Tak for hjælpen allesammen.

  • Sorry - så misforstod jeg det du skrev. Jeg forstod det som om at den gik i evig-reboot-cycle når den slukkede i spil...


    Satme sært at den bare er død.... Det er corsair jo ellers ikke ligefrem kendt for :ohmy: Men man skal jo aldrig sige aldrig. Minder meget om de samme problemer, som da min B-quiet stod af.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

    Rettet en gang, sidst af Aka_-J- ().

  • det kan jeg ikke lide at læse. jeg har lige købt den samme strømforsyning, mit bundkort er bare ikke kommet endnu. håber satme ikke det også sker for mig. men de yder 5års garanti på svinet

  • Det er jo bare elektronik. JEg ser tit hardware der er defekt selvom det lige er kommet ud af posen.


    Så den psu sender du da bare retur, og evt. køber en som er større, så har du også mulighed i fremtiden for at smide bedre grafikkort i maskinen.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • makarov vi sidder nok mange her med en corsair psu som ikke fejler noget så ikke noget at være nervøs for. men jeg ville nu ikke have smidt mindre i som 750 W psu hvis man vil opgradere med et graffik kort mere på sigt og så stor er sprisforskellen heller ikke.

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Har skam også sendt den retur, men da der ikke er gået mere end 2 uger så får jeg pengene tilbage.
    Jeg har også altid haft gode oplevelser med corsair og de har da også fået en ekstra chance, da jeg har bestilt en ny, dog er det en lidt større model denne gang nemlig TX 650.
    Har læst om flere der har haft samme problem med deres VX550 så det tør jeg ikke igen.


    Jeg skal måske lige notere at det ikke er de samme som bygger TX650 som VX550.


    VX550 bliver bygget/designet af Channel Well
    TX650 bliver bygget/designet af SeaSonic


    Prisforskellen er nærmest ikke til at se. Hvis bare jeg havde vidst det her før jeg købte VX550 :)


    Nu ved i andre det, hvis i står og overvejer en corsair PSU.

  • tror nu stadig du for problemer med din 650 watt hvis du vil oc eller smide et ekstra gfx i men det er jeg vidst ikke den helt rette til at svare på da jeg selv er lidt lost på området..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1


  • hehe,og seasonics s12 og vx serien har stort set identisk indmad..men ja vx er value serien,vil dog bare lige fortælle dig jeg har haft belastet den lille 450w væsentlig mere end det din skulle trække,og uden problemer,så du har helt sikkert bare været uheldig.

  • Du kan se denne video :) Så kan du sikkert regne ud hvorfor din PSU var defekt ;)


    Den "billigste" model du kan få (i dette tilfælde en VX) er som regel den der har klaret sig dårligst i en test :) Som udgangspunkt er de sådan set ens :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Du kan se denne video :) Så kan du sikkert regne ud hvorfor din PSU var defekt ;)


    Den "billigste" model du kan få (i dette tilfælde en VX) er som regel den der har klaret sig dårligst i en test :) Som udgangspunkt er de sådan set ens :)


    Joke ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Du kan se denne video :) Så kan du sikkert regne ud hvorfor din PSU var defekt ;)


    Den "billigste" model du kan få (i dette tilfælde en VX) er som regel den der har klaret sig dårligst i en test :) Som udgangspunkt er de sådan set ens :)


    Jeg tvivler også stærkt på teorien, om at Corsair sælger 2hand psu'er med VX navn på.
    Jo dyrere corsair's psu'er er jo mere output kan de yde......thats it!!!!!


    Produktionslinien hos Corsair er ikke en linie, og så får psu'erne navn når de testes.....den holder ikke. :boxed: