Medion bærbar fra Aldi, kan den anbefales?

  • Står over for at skulle købe en ny bærbar og må tilstå, at jeg er fristet af denne Medion, som er til salg fra den 8/12:


    http://aldi.medion.com/md98470/dk/?refPage=aldi


    Synes egentlig, man får rimelig meget for pengene, men jeg jeg erindrer at have læst et eller andet sted, at Medion generelt laver computere af tvivlsom kvalitet, der nemt går i stykker. Desuden mener jeg at have hørt, at Aldis service er både dårlig og langsom, hvis uheldet er ude.


    Hvad siger I? Er det helt hen i vejret at købe denne model? Hvis ja, hvad vil I så købe til max 7.000 kr, der indeholder Core I-5 CPU, 4 GB RAM og 1 GB dedikeret Grafik? Om skærmen er 15,6 eller 17 eller 18 tommer betyder mindre.


    På forhånd tak.


  • Jeg har en fast holdning til de maskiner fra et supermarked, og i særdeleshed fra Medion og Aldi


    Lad dem om at sælge mælk og smør, og lad andre mere kompetente butikker sælger hardware!


    Jeg vil fraråde dig at handle den maskine ligemeget. hvor fristende den lyder for dig. Du vil hade bøvlet hvis/når der opstår problemer, og den skal sendes retur.

  • er enig med ssdfreak... køb hellere en rigtig mærkevare computer... du kan sagtens finde bedre for 7000kr hvor du også ved hvad grafikkortet er for et...


    desuden er mange supermarkeder og så mange andre ret så slemme til at udelade vigtig information :D


    smider du 57 kr. oven i dit budget kan du få: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=721392
    de 57 kr. er porto :P


    2.26 GHz i5
    4 GB DDR3 RAM
    17.3 tommer skærm med 1600x900 opløsning
    2 styks 500 GB harddiske, altså 1000 GB i alt
    Radeon HD 5730, altså et respektabelt grafikkort
    windows 7 home premium 64-bit
    802.11n wlan
    blu-ray drev
    respektable højttalere


    men nok et noget bedre køb

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().

  • Det som ofte gør Medeion fra Aldi fristende, er den ofte store bunke software, som medfølger. Gør op med dig selv, om du får brug for det. Isolere produktet, så er der intet godt i tilbuddet, og ofte er de komponenter der bygges med nogle speciel betegnet produktet, som man ikke kan finde hos producenten

  • Ja, jeg tror, at jeg langsomt men sikkert bevæger mig væk fra tanken om at købe hos Aldi.


    Det er godt forslag, du kommer med og de 57 kroner smadrer næppe budgetet :-)


    Hvis der er andre forslag i 7.000 kroners klassen tager jeg meget gerne imod dem.