CrossfireX

  • Tja det er måske bare mig der er lidt newbie, men jeg sys ikke og kunne finde ud af hvad det kræves for at kunne lave CrossfireX med Radeon kort ?
    Er det noget i motherboarded?
    føler mig helt lost


    Grunden til jeg spørg er at jeg godt vil have et Radeon 5970 og køre crossfireX med mit lidt ældre Radeon kort


    eller skal jeg bare glemme tanken og købe et GTX580? måske bare kun have Radeon 5970?
    Hvad siger i drengene ? (En piger hvis i er der :p)


    I kan bare PM mig eller skrive her ;D


    tak på forhånd

  • Okay.


    Men det HD4870 kan ikke køre crossfire sammen med et HD5970.


    Imo synes jeg du skulle vente på AMD's nye HD6970 grafikkort der i følge rygterne skulle være cirka lige så hurtigt som et GTX580.

  • Du skal ikke købe HD5970 medmindre du kan finde det til en virkelig god pris.


    Så ville jeg hellere tage et GTX580 eller vente på AMDs nye 69xx kort. Personligt er jeg mest til at købe så stort et singlegpu kort, man har råd til, da SLI og Crossfire i højere grad er afhængige at driver- og spilopdateringer.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Du skal ikke købe HD5970 medmindre du kan finde det til en virkelig god pris.


    Så ville jeg hellere tage et GTX580 eller vente på AMDs nye 69xx kort. Personligt er jeg mest til at købe så stort et singlegpu kort, man har råd til, da SLI og Crossfire i højere grad er afhængige at driver- og spilopdateringer.


    Og bruger en hel del mere strøm - hvis man er den energibevidste type. :crazyeyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Nu skriver du jo ikke hvilket bundkort du har, og det er ligesom en forudsætning for at få svar på dit CrossfireX spørgsmål.


    Du bør nok også skrive resten af dit system herinde da det kunne være der var fordele køb af det ene frem for det andet.
    Men hvis du bare skal bruge en månedsløn på grafik så vent til HD6990. Tror det er fremtidssikret et stykke tid :ph34r:


    Sweet_Dane

  • Har tjekket mit bundkort og fundet ud af det ikke kan køre Crossfire


    Men resten af mit system er:
    Intel Core 2 Quad Q9300 2.5GHz
    Windows 7 64bit
    8GB Kingston 1600MHz RAM
    mainboard ACER FMCP7AM
    og en 750W strømforsyning

    Semi-Pro CoD4 spiller, Want to challenge me?
    Then shoot me!

    Rettet en gang, sidst af Anelz ().

  • Mit råd ville være at købe et mid-range kort som MSI 460GTX Hawk, og så få fat i et motherboard, som rent faktisk kan køre dine RAM i den hastighed de er designet til. De kan jo køre dobbelt så hurtigt som dit board tillader :boxed: Du VIL kunne mærke meget forskel.
    Evt. gå efter et med mulighed for SLI, og så opgrader med endnu et 460GTX, hvis du mangler power.


    Grunden til spørgsmålene er, at kabinettet du har har dårligt airflow, og det ville være rimeligt dumt at anbefale dig, et kort som generere en røvfuld varme hvis det futter af inden der er gået en uge.........


    din PSU skal du også checke, da nyere GFX kort bruger ret meget strøm, og har brug for extra stik fra din PSU. Check også lige hvad den spytter ud af Amp. på 12v.


    for at udnytte et highend GFX optimalt, skal PCI-E porten være designet til den høje hastighed, og uden at love noget tror jeg din port er PCI-Ex16 og nye kort køre med x16 2.0-2.1, som er meget mere båndbredde, og din port ville sløve kortet.
    Håber det gav mening..
    Til jer andre på tweak, så ret mig endelig hvis jeg har talt over mig..... :D


    Sweet_Dane