1 gangs pc bygger

  • hej folkens. jeg skal til at bygge et nyt system her snart når min hardware kommer med posten:-). det er første gang jeg samler en pc fra bunden. er rimelig ny inden for pc building. så en gang skal jo være den første


    følgene specs


    Apevia X-Telstar Jr. G Type X-TSJGT-RD


    asrock extreme 3 870


    phenom 2 555 be


    ARCTIC COOLING FREEZER 7 PRO REV.2 S-775/1156/1366/AM2+/AM3


    CORSAIR 4GB DDR3 Xms3 PC10600 1333MHZ (2X2G


    GIGABYTE RADEON HD5570 1GB GDDR5


    WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN 500GB SATA/300 32MB


    CORSAIR VX 550W



    hvad vil i give af gode råd til en ny bygger. er det noget besværligt noget at få den cpu køler på plads. er det svært at indstille når man har samlet systemet


    god weekend til jer alle

  • AC's køler er nemme at sætte på, det kan jeg ikke forstille mig at du vil få problemer med overhovedet.


    Er du rigtig heldig, så kan du osse unlocke de sidste 2 kerner på den CPU og derved få ekstra power uden at røre en finger.


    Du kommer nok lige til at skulle bruge et par timer på det, men det er faktisk hyggeligt, når først man kommer igang og tiden flyver afsted.


    Om du så har DDR 5 eller 4(3870) eller DDR 3(Nvidia) har ikke ret meget at sige i sidste ende, Jeg tror at AMD har valgt DDR 5 grundet de bruger en smallere bus(256Mbit) hvor imod Nvidia normalt bruger en som kan tage 384Mbit, om det så er rigtigt ved jeg ikke, men det ville være logisk at bruge en hurtigere ramtype på en smallere bus.


    Start du bare stille og roligt og tag din tid til at få tingene til at sidde rigtigt, check op på alle tilslutninger fra PSU. Få den indstillet rigtigt i bios allerede fra en start af, især dine ram med volt og hastighed, så har du sparet digselv for mange problemer siden hen, når du skal til at installere OS og få tingene til at fungere som de skal.


    Jeg ville nok have valget et andet kabinet end fra Apevia( det er low end produkter), men det er så min egen præference som siger mig det, derfor kan det jo være fint nok alligevel.


    Jeg håber da at du har skrevet forkert mht. GFX og at det er et 5770 du har investeret i hvis du skal bruge maskinen til at spille på, ellers kommer du til kort med højere opløsninger end 1280x1024.


    Ellers held og lykke med din første selvbygger, det er faktisk ganske underholdende at samle selv.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Som jeg skrev i din anden tråd, har jeg et lettere brugt HD5830 til salg. Det er i hvert fald et bedre kort :)


    Som Ebo skriver bruger AMD huritgere ram men har en smallere bus. I det fleste tilfælde opvejer dette hinanden, men ved SLI/Crossfire har Nvidias løsning en fordel, når kortene deler hukommelse, grundet den større bus.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet 2 gange, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Korospo
    vil måske overveje en anden harddisk :)


    Ja. Tag en Samsung F3 eller WD Black :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Start du bare stille og roligt og tag din tid til at få tingene til at sidde rigtigt, check op på alle tilslutninger fra PSU. Få den indstillet rigtigt i bios allerede fra en start af, især dine ram med volt og hastighed, så har du sparet digselv for mange problemer siden hen, når du skal til at installere OS og få tingene til at fungere som de skal.


    Jeg hopper lige ind da jeg også skal samle selv om nogle måneder og laver lidt research først.


    Hvad skal man instille i bios, hvor meget skal indstilles og hvorfor?


    /Ra66it