Hvilket GTX 460??

  • Hej alle i tweakere, nu sidder jeg endelig og skal opgradere min comp lidt, og som jeg har skrevet i et tidligere indlæg var planen 2x GTX 460 i SLI og så bruge mit GTX295 til PhysX alene.
    Jeg synes virkelig jeg har læst test, reviews, osv på stort set alle, både her på tweak, men også hos "fjenden" :rules:


    Jeg er ikke ude efter et standard kort, jeg vil foretrække et der er Factory OC, da jeg ikke selv clocker. Men spørgsmålet er så, hvilket af de kort der er på gaden er hurtigst?


    Jeg gamer i 1680x1050 så alt der over er irrelevant.
    Jeg har ca 4K basseører at gøre godt med.


    Kom med jeres bud på hvad der passer bedst, evt link til test, og en kort begrundelse hvorfor lige netop DET her kort er OneToBuy.


    På forhånd tak. Jeg lader tråden stå i en uges tid, så vælger jeg der efter.


    Mine specs kan ses i min signatur. :clap:

    Thermaltake Spedo VI90001W2Z Sort Alu
    Core I7 @920 / Thermalright Ultra-120 eXtreme-1366-RT
    Asus P6T V2 Deluxe
    HD SATA2 300 GB WD VELOCIRAPTOR 16MB 10.000RPM
    Plextor PX-B920SA Blu-ray + HD DVD Combo BD-R
    Gainward PCI-E GeForce GTX295 1792MB
    OCZ Gold DDR3 1600MHz 6GB CL8-8-8-20 (Triple Chanel Kit)
    1000W NORTHQ GIANT REACTOR 14cm FAN
    Samsung 2233rz Sort @120Hz / Nvidia 3D Stereoskopic Glasses

  • Med den opløsning er SLI en anelse overkill. Det skalerer langt bedre i de højere.


    Jeg ville tage et MSI med twinfrozr, da den køler er fænomenal.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Renegger, den MSI Version du snakker om med den twinfrozr køler, er det den der hedder HAWK?
    Den har nemlig Dual Køler, og så er der Cyclone som har 1 KÆMPE køler på.

    Thermaltake Spedo VI90001W2Z Sort Alu
    Core I7 @920 / Thermalright Ultra-120 eXtreme-1366-RT
    Asus P6T V2 Deluxe
    HD SATA2 300 GB WD VELOCIRAPTOR 16MB 10.000RPM
    Plextor PX-B920SA Blu-ray + HD DVD Combo BD-R
    Gainward PCI-E GeForce GTX295 1792MB
    OCZ Gold DDR3 1600MHz 6GB CL8-8-8-20 (Triple Chanel Kit)
    1000W NORTHQ GIANT REACTOR 14cm FAN
    Samsung 2233rz Sort @120Hz / Nvidia 3D Stereoskopic Glasses

  • Vælg HAWK udgaven, men hvorfor ikke starte med et kort og så udvide til SLI hvis du føler det er nødvendigt? Til 4k kunne du jo også vælge et GTX 580 i stedet for og så kun køre med et kort.

  • MSI's HAWK/TwinFrozrII er imo det bedste kort du kan få :) De har utroligt meget (utroligt godt) software osv. med.


    Jeg vil sige at jeg IKKE ved hvordan holdbarheden er, da jeg aldrig selv har ejet et, men kender mange der siger af MSI er helt perfekt hvad angår GFX

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    MSI's HAWK/TwinFrozrII er imo det bedste kort du kan få :) De har utroligt meget (utroligt godt) software osv. med.


    Jeg vil sige at jeg IKKE ved hvordan holdbarheden er, da jeg aldrig selv har ejet et, men kender mange der siger af MSI er helt perfekt hvad angår GFX


    MSI N460GTX HAWK er det bedste GTX460 du ka få når vi snakker oc de clocker godt hvis man gider lege med dem, har selv et ^^



    Triple Over Voltage
    - N460GTX Hawk er verdens første grafikkort der understøtter spænding justering af GPU, hukommelse og PLL!


    [Blocked Image: http://global.msi.eu/uploads/I…400/N460GTX-HAWK_ov01.jpg]


    7 +1 Fase PWM Design
    - Højere strøm til GPU Power
    - Højere overclocking kapacitet
    - Bedre stabilitet i spidsbelastningsperioder


    MSI N460GTX Hawk


    det koster kun imellem 1500~1600kr med fragt på edbpriser og den har en go køler, mit eget kort ligger selv lige pt. på 25c og den laver intet lige pt :razz:


  • Han skriver at han IKKE selv vil OC...
    eVGA GTX 460 FTW 850/4000MHz :P
    http://www.evga.com/articles/00576/

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66


    Hawk kortet er jo også fabriks overclocket ;)


    MSI's HAWK har en bedre køler løsning end EVGA's korts plus i ska holde jer fra "EE (External Exhaust)" versionerne de skulle larme værer end en kampvogn some køre rundt i sovetværelset :crazyeyes:


    synd du ik vil oc fordi får du fat i MSI's N460GTX HAWK "Talon Attack" så smid den op på max volt og core køre mindst 1ghz :razz:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Jeg er sikker på MSI Hawk er et lækkert kort med en super køleløsning. eVGA´en er dog stadig højere clocket fra fabrikken. Hvor meget dét betyder irl, skal jeg ikke kunne sige. Formoder det stadig kan OC en smule hvis man har lyst.


    Det er da komplet hul i knolden ikke at give det kort alt hvad det kan trække mht. OC.


    Som Puma99 rigtigt påpeger, så er køleløsningen på MSI's produkt væsentlig bedre, strømstyringen på kortet er osse bedre og ikke mindst, så kan du finjustere alt hvad hjertet kan begære hvis du bruger MSI's software til det, afterburner.


    Så kan det da godt være at EVGA's produkt er clockket højere fra fabrikken, men jeg vil vædde mosters gamle hat på, at MSI's kort kan komme højere og ikke mindst være stabil på samme tid.


    Med et stykke software som afterburner, så kan alle finde ud af at OC, selv en neeb, det er da så ligetil?.
    Køleløsningen på HAWK er bedre og mere stille selv under kraftigt OC, så det kort burde kunne rende fra EVGA's produkt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • ja og som jeg skriver så hvis man gir det extra og får "Talon Attack" kan man smide volt up på max og hæve core til 1ghz og så skulle den gerne kunne køre det, mit eget køre 900mhz ved Core Voltage (mV) +50 i MSI Afterburner, men jeg kan smide den ned til +30 el. mindre mener jeg så kan jeg stadig benchmark med den core bare ik game :crazyeyes: men ellers det er et nice kort mit blir i de her kolde dage max 50grader på luft og som ldle ligger jeg nede på omkring 20~24grader :dance:

  • okay fantastiske gode svar indtil videre. Lyder til at der er nogen der er lidt MSI gale :crazyeyes:
    Men det er da fair nok.


    Ja køling er vigtigt, noget jeg også priotere meget højt i mit system, desværre er mit gtx295 en djævel til at blive varm.


    Tja hvis det er det om det, må jeg jo se om jeg kan lære at lege lidt med OC.
    Det var godt nok aldrig planen fra start af, men skal da prøves så.


    Ellers smid endelig flere indlæg.

    Thermaltake Spedo VI90001W2Z Sort Alu
    Core I7 @920 / Thermalright Ultra-120 eXtreme-1366-RT
    Asus P6T V2 Deluxe
    HD SATA2 300 GB WD VELOCIRAPTOR 16MB 10.000RPM
    Plextor PX-B920SA Blu-ray + HD DVD Combo BD-R
    Gainward PCI-E GeForce GTX295 1792MB
    OCZ Gold DDR3 1600MHz 6GB CL8-8-8-20 (Triple Chanel Kit)
    1000W NORTHQ GIANT REACTOR 14cm FAN
    Samsung 2233rz Sort @120Hz / Nvidia 3D Stereoskopic Glasses


  • den "Talon Attack" udgave jeg snakker om køre 810mhz på coren og ka købes hos komplett.dk: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=612899


    du ka jo så os købe en LCD el. LED skærm i 1920x1080p hvis du vil ha større opløsning :razz:

  • Msi er jo virkelig osse kommet godt frem i flokken må man sige deres produkter er fede og deres software er nok noget af det bedste efter min mening... jeg har selv evga 470 oc edition men jeg bruger msi software til at clocke og tjekke artifacts med.... mit næste gfx blir helt klart et Msi med god køler på....

    Msi big bang trinergy
    Core I7 875K
    corsair dominator Gt
    2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
    Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
    corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
    coolermaster silentpro 1000watt
    Coolermaster Haf 922