• Hey Drenge.


    Jeg skal have en ny bærbar. Og den skal være kraftig.
    Jeg skal kunne redigere video i HD med programmet AVID.
    Jeg kommer til at skulle redigere fra eksterne harddiske, men skal også kunne redigere internt, så solid state harddiske er vist et krav.
    Jeg skal kunne afspille på et HD tv og skærmen skal kunne afvikle HD og være 17 tommer, og jeg skal kunne tilslutte en ekstra monitor.


    Jeg ønsker ikke at gå på kompromis, denne bærbare skal være den kraftigste muligt.


    Jeg smider gerne 40.000 efter den, så er der nogen der ved hvor man kan finde sådan en maskine eller et sted man kan bygge den, a la Dell, så vil jeg meget gerne høre nærmere.



    Håber nogen har et par kloge ord.



    Davidp

  • Hejsa.


    Nu ved jeg ikke hvad mærke laptops du normalt går efter. Folk har for det meste et mærke som de hælder mest til, hvad angår design ol.
    Selv synes jeg rigtig godt om Sony Vaio. Der kan du foreksempel få noget som Sony Vaio Z


    Den har nogle pænt nice features som i7 core, 6gb ram, 1gb GFX, HD skærm.

  • 1. Hvorfor bærbar?! Hvorfor ikke vælge en stationær?


    2. Jeg kender ikke lige det pt de krav som det program du nævner kræver. Men jeg fandt den her som måske kunne være et bud: HP bærbar

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Af ren nysgerrighed...hvilket system er det?


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg køber denne konfiguration.



    Skærm: 18.4" Full HD (1920 x 1080)


    Grafikkort 2 x GTX460M (SLi) 2 x 1.5GB GDDR5


    Processorer: Intel Core i7 Extreme 940XM (2.13GHz - 3.3GHz Turbo, 8MB)


    Kølepasta: Freeze (Diamantbaseret for bedste køleegenskab)


    Hukommelse: 8GB DDR3-1333 * HYNIX * ( 2 x 4GB )


    Harddisk nr. 1: 256 GB SSD SAMSUNG 220MBps Read / 200MBps - Write ( med TRIM funktion )
    Harddisk nr. 2: 500 GB HYBRID ( HDD / SSD Combo ) 7200rpm SATA 32MB cache + 4 GB SLC SSD
    Harddisk nr. 3: 500 GB HYBRID ( HDD / SSD Combo ) 7200rpm SATA 32MB cache + 4 GB SLC SSD


    RAID 0 på de to sidste harddiske


    Intel Ultimate WiFi Link 6300 ( 450Mbps )



    Og så har det bare at spille :-)


    Tak for alle svar
    David

  • spild af penge


    Dine krav er jo ikke høje, og slet ikke noget der koster 40.000!
    De kan opfylder til en fjerdedel af prisen, og den du selv har fundet, er totalt overkill. Glem alt om at bringe den rundt pga vægt, larm og forbrug af strøm.

  • Har du overvejet muligheden for at have 2 stationære istedet? Kunne forestille mig du kunne få det billigere med tilsvarende eller bedre ydelse:) Ved så ikke om det er en praktisk mulighed....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af davidp1000
    vil det sige at jeg kan få en bærbar der kan redigere i HD og arbejde med 3d og med mulighed for at arbejde på 2 skærme til ca 10.000? så fortæl da endelig hvilken og hvor...


    Nu er det jo ikke raketvidenskab du efterspørger, og dine krav er ikke høje alt efter hvilke former for 3D du skal arbejde med eller rendere i.


    Det kommer jo meget an på, om det er i proff øjemed, eller bare lidt i det private.


    Sørg for 4GB RAM
    En i5 til i7 processor
    En hurtig HDD, Enten en kvalitets disk på 5400 RPM, eller en 7200RPM disk i god kvalitet, eller en SSD. Problemet med SSD er, at de koster kassen med mange GB på.


    Hvis ikke du ønsker en laptop, som du skal tage med rundt, og dermed bruge den funktion en laptop er bygget til - mobilitet, så ville jeg klart tage en stationnær PC.


    En maskine i den stil du omtaler selv, vil veje et tons, og holde max en time uden tilkobling til stikkontakten!


    Her til vil den larme som en 10 sporet motorvej

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af davidp1000
    vil det sige at jeg kan få en bærbar der kan redigere i HD og arbejde med 3d og med mulighed for at arbejde på 2 skærme til ca 10.000? så fortæl da endelig hvilken og hvor...


    Som sagt - jeg ved ikke hvad dit video renderings program behøver af hardware.


    Jeg kan dog følge SSDfreak en smugle af vejen (selvom hans indlæg ikke er så konstruktivt).


    Den maskine du får der bliver tung af H' til. Og den kommer helt helt sikkert til at larme i en grad, som du på et tidspunkt sikkert bliver rigtig irriteret over.


    Min kæreste har på et tidspunkt arbejdet med 3D studio max og diverse CAD programmer på en bærbar med en T5250, 1GB RAM og onboard intel grafik. Jeg vil selvfølgelig ikke anbefale dig at satse så lavt, men du kan jo prøve at tage kontakt til det firma der laver programmet og høre hvad de anbefaler af hardware.


    F.eks lader det til hvad jeg kunne se at ud fra krav spec. at du måske skulle satse på en bærbar med quadrokort.


    De gange jeg selv har renderet film sekvenser i 3D studio max, så har det næsten udelukkende været CPU baseret, hvor renderings tiden er meget afhæng af processor ydelse. Men igen, det handler jo helt klart om hvordan dit program fungerer. For hvis det er lavet til at rendere via et quadro grafikkort, så er det jo sådan en slags hardware du skal have fat i.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak
    Du skriver jo det sammen som jeg gør, så kan ikke helt se, hvad du ikke forstår


    Jeg hentydede til dit forrige indlæg hvor davidp100 åbenbart følte sig lidt trådt over tæerne...


    Jeg var skam ikke ude på at træde dig over tæerne eller på anden måde forulempe dig. Og jeg er helt enig i dit indlæg nummer to. Jeg var selv i gang med at skrive, da du smed det afsted, så jeg så ikke indlæg 2 før efter jeg selv havde postet.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Jeg skal selvfølgelig være meget mere specifik når jeg forventer konkret hælp.


    Jeg arbejder freelance med at klippe showreels og tv spots for tv selskaber. Jeg skal derfor ud til kunder med det færdigt klippede materiale og afspille i HD - og jeg skal også kunne lave rettelser hos kunden når de har set hvad jeg har lavet.
    Jeg kan ikke tillade at der skulle være hakkende afspilninger og jeg skal lynhurtigt kunne redigere om i tingene når jeg står derude. Når jeg sidder på kontoret skal jeg kunne tilslutte min anden monitor så jeg kan arbejde på 2 skærme, og når jeg sidder derhjemme skal jeg kunne lave previews til kunder og kollegaer som jeg skal kunne rendere hurtigt ud og sende.


    Jeg mener derfor jeg skal have en kraftig, stabil maskine - men den skal selvfølgelig være så bærbar at det ikke bedre kan betale sig at have den stationære under armen :-)


    Jeg har pengene - mangler bare erfaringen med sådan en maskine.




    Davidp

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aka_-J-


    Jeg hentydede til dit forrige indlæg hvor davidp100 åbenbart følte sig lidt trådt over tæerne...


    Jeg var skam ikke ude på at træde dig over tæerne eller på anden måde forulempe dig. Og jeg er helt enig i dit indlæg nummer to. Jeg var selv i gang med at skrive, da du smed det afsted, så jeg så ikke indlæg 2 før efter jeg selv havde postet.


    Kan ikke helt se, hvor han føler sig trådt over tæerne

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Kan ikke helt se, hvor han føler sig trådt over tæerne


    Nu har du bare "NEJ hatten" på! :cheers:


    Så længe vi er enige om hardwaren, så er det jo fint... :T

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+


  • Jeg tror du skal overveje en desktop til det tunge, og så en laptop til mobiliteten
    Alternativet en en laptop med docking mulighed, og så bruge en gang DVI/HDMI-D


    De fleste docks har mulighed for både VGA og DVI udgange


    Virker til du arbejder proff med dine omtalte opgaver, så ville kraftig overveje 6-8GB RAM, som dog koster en del.


    du kunne også overveje denne http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/


    eller


    http://www.sandberg.it/product.aspx?id=503-74

  • Hvad med denne?


    Så vidt jeg kan se lever den op til dine krav. Af fordele som jeg ser det:
    i7 processor. Jeg går ud fra at de programmer du bruger kan drage fordel af det uden dog at vide det. Ellers vil i5 måske være en fordel.
    6 gb ram frem for 4 som er standard i mange bærbare.
    Rimelig bærbar, men dog stadig med en fornuftig størrelse skærm (og opløsning) til når kunderne skal se dine resultater.
    Hybrid harddisk på 500 gb. Denne skulle være hurtigere end almindelige 7200 rpm harddiske. Hvor meget ved jeg ikke, men det håber jeg andre kan svare på så hvis nogle har nogle tal eller links vedrørende dette er jeg meget interesseret.
    Kraftigt grafikkort. Hvor meget det betyder ved jeg ikke helt og det kan da også være at det er en hel anden type du skal have da dette kort formentlig er optimeret til spil. Igen må andre gerne komme med input.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Du kan også hoppe forbi lenovo.com og kigge på deres w701. Den kan konfigureres sådan ca. som du ønsker. Desuden kan du købe en dockingstation + ekstra strømforsyning, så når du er på kontoret så kaster du den i docken og har derved mulighed for dual-screen. Ydermere skal man ikke bakse hver gang med at sætte netkabel i, skærm kabel, muse-kabel osv osv, for det sidder jo i docken.


    Den eneste ulempe er at lenovo som regel koster lidt mere, til gengæld, så er det også god kvalitet, som er robust og som holder til noget.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+