Nyt grafikkort, nogen nyheder?

  • Hej Tweaker's, jeg står og skal ønske mig en julegave. Jeg valgte derfor ASUS VG236H Black med et 3D Nividia kit.


    Grunden til jeg har brug for et nyt grafikkort er fordi jeg har et ATI Sapphire Vapor-x 5770, og Nividia 3D kit kræver et en Nividia GPU.


    Mit spørgsmål er så:
    Eftersom jeg først får min skærm og 3D kit til jul.


    Skal jeg vente med at købe et andet grafikkort så?


    Jeg ved ikke hvad der er af nyheder her i december, prisnedsættelser osv.


    PS.


    Hvis nogen har et forslag til et godt grafikkort til omkring 1200 - 1300 så skriv endelig.

  • Lige nu er GTX 580 nyeste udspil fra Nvidia.


    Hvis dit budget ligger under 1300 kr., så bliver du nok lidt skuffet :) Du kommer som minimum til at vente en månedstid (eller mere) på at GTX560 kommer, hvis du gerne vil have det nyeste ;)


    Ellers kan du jo bare købe GTX460, den er allerede på markedet - Men snart til udskiftning.



    @ Hvordan er dit setup lige nu?

  • Jeg ville nok anbefale dig at vente en måned eller to for at se de næste kort i 500 serien.
    Ellers er alternativet GTX 460.

    AMD Phenom II x4 955 @ 4 GHz | ASUS M4A79TD EVO 790X Chipset | Kingston HyperX DDR3 1600 MHZ RAM | XFX Radeon HD 6850 x2 Crossfire | Cooler Master CM Scout case |

  • Okay, tror bare jeg vil nøjes med 460'eren, den ser ud til at have en god ydelse til pengene hvilket et fint for mig.


    Lige nu er mit setup:


    CPU - AMD Athlon x2 Duelcore 2,8 ghz OC til 3 ghz
    Motherboard - Crosshair (Den første)
    GPU - Ati radeon HD 5770 - Sapphire Vapor-x
    Ram - 6 Gb 1333 mhz
    HDD - Samsung spinpoint F1
    PSU - 750 W corsair


    Regner med at dette setup er fint nok bare jeg skifter mit ati kort ud med et nvidia 460'er


    Hvis ikke regner med jeg med en lille upgrade
    _______________________________________


    Jeg regner med en lille upgrade ifølge af (ingen specifikke mærker eller lign. lige nu);
    CPU - i5
    GPU - GTX 460
    Ram - Dominator 4 gb ddr3 16xx mhz
    Motherboard - Nogen idéer?


    PS.


    Ville i vælge ASUS VG236H Black med et 3D Nividia kit?
    Synes selv det lyder mega fedt at få en større spille oplevelse på den her måde, hvad er jeres mening?

  • jeg har kun prøvet ganske lidt 3D spillen og det har været en dårlig oplevelse, spillene formår ikke at opsætte billederne rigtigt så fx bremse længe i bilspil er ren lotteri efter min mening, kan være jeg bare har været uheldig eller er dårlig til bilspil.. =P Men der er andre så som Bit-tech mener jeg også "Kritisere" 3D spil pga spillene idag ikke er optimeret til det og du derfor risikere at få lotteri omkring bremselængder.


    Spiller du længe 5 timer i streg kan du risikere hovedpine hvis du har blot en lille bygningfejl på dine øjne.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Altså jeg ville nu nok kigge efter et ASUS motherboard.
    ASUS er top-of-the-line (Ja, hold nu kæft Gigabyte fans der brokker sig og RMA'er alt).


    Dertil vil jeg nu nok hellere bare beholde dit nuværende bundkort, skifte din processor ud med en AMD Phenom II x4 955, 965 eller 970, hvilken en du nu vil køre. 955'eren er nem nok at overclocke til at passe med en 970, så der sparer du allerede pengene.


    Hvis du skal op og slås mod AMD Phenom II x4 serien (955+), så skal du mindst gå efter en i7 920 (De mindre modeller har tabt i de fleste benchmarks mod AMD Phenom II x4 965'eren).

    AMD Phenom II x4 955 @ 4 GHz | ASUS M4A79TD EVO 790X Chipset | Kingston HyperX DDR3 1600 MHZ RAM | XFX Radeon HD 6850 x2 Crossfire | Cooler Master CM Scout case |


  • Jeg er ikke et sekund i tvivl om at jeg ville vente på at GTX 560 kommer :) Det kan ikke vare særlig lange og hvis man skal tro statistikken, så kommer det ikke til at koste mere end det gamle GTX 460. Der er kun én fordel i ikke at vente - Tålmodighed er en dyd!


    Desuden så kommer LGA1155 på markedet lige om et par uger, ligesom GTX 560 :) Der bliver lovet ekstrem performance og de første bundkort er kommet fra MSI. Det ser MEGET lovende ud. Du kan kigge lidt på Intel's processorlinje her
    Som det ser ud mht. linket, så kommer du til at kunne købe en 3.3GHz fuldt unlocked 4-core processor for små 200$ (sikkert omkring 1500 kr. i Danmark). Det er fandme da lækkert! Så kan en i5-760, som kan fås rundt samme pris ikke måle sig da!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    jeg har kun prøvet ganske lidt 3D spillen og det har været en dårlig oplevelse, spillene formår ikke at opsætte billederne rigtigt så fx bremse længe i bilspil er ren lotteri efter min mening, kan være jeg bare har været uheldig eller er dårlig til bilspil.. =P Men der er andre så som Bit-tech mener jeg også "Kritisere" 3D spil pga spillene idag ikke er optimeret til det og du derfor risikere at få lotteri omkring bremselængder.


    Spiller du længe 5 timer i streg kan du risikere hovedpine hvis du har blot en lille bygningfejl på dine øjne.


    Ja, okay. Spiller selv meget bil spil osv. Men må indrømme der er mange delte mening omkring det her 3D værk.
    3400,- er mange penge + jeg skal invistere i nyt grafikkort hvilket er omkring 1300.


    Det værste er jeg ikke har prøvet Nvidia's før derfor er det lidt svært at vælge..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN


    Jeg er ikke et sekund i tvivl om at jeg ville vente på at GTX 560 kommer :) Det kan ikke vare særlig lange og hvis man skal tro statistikken, så kommer det ikke til at koste mere end det gamle GTX 460. Der er kun én fordel i ikke at vente - Tålmodighed er en dyd!


    Desuden så kommer LGA1155 på markedet lige om et par uger, ligesom GTX 560 :) Der bliver lovet ekstrem performance og de første bundkort er kommet fra MSI. Det ser MEGET lovende ud. Du kan kigge lidt på Intel's processorlinje her
    Som det ser ud mht. linket, så kommer du til at kunne købe en 3.3GHz fuldt unlocked 4-core processor for små 200$ (sikkert omkring 1500 kr. i Danmark). Det er fandme da lækkert! Så kan en i5-760, som kan fås rundt samme pris ikke måle sig da!


    Kunne måske være man skulle vente.


    Hvor har du nyheden fra omkring GTX 5600? Gerne et link, kunne godt tænke mig at se speccs


    Lyder vildt at man kan få en 4x core 3.3ghz til 1500 :)


    Men kom gerne med og mod argumenter ang. den her 3D teknologi,

  • Kan AMDs HD6000 serie ikke også køre 3d?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Kan AMDs HD6000 serie ikke også køre 3d?


    Jeg har hørt noget om dette, har dog ikke kunne finde videre informationer.


    Hvis du kender et link så må du gerne sende det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Kan AMDs HD6000 serie ikke også køre 3d?


    Jo, det kan :)
    Men sagen er jo den, at han får et Nvidia 3D kit til jul (faktisk skulle han hellere købe de briller der passer til skærmen) - Derfor skal den sikkert stå på Nvidia GFX (for at erobre markedsandele)

  • Det hedder HD3D :)


    http://www.amd.com/us/products…/amd-hd3d/Pages/hd3d.aspx


    Spår det mere udbredelse end Nvidias, ad man vist ikke er låst fast til ligeså specifikke enheder.


    Men så igen giver jeg ikke ret meget for 3d i dets nuværende form - Teknologien er stadig i fosterstadiet.


    Sidde med briller på? Det er jo ikke 90'erne mere.


    Dertil kan en stor procentdel af mennesker slet ikke se eller får migræne af 3d.


    Men har man ikke noget bedre at smide 3k efter, så skal man da være velkommen :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • Ja, 3k er mange penge, men på samme tid er jeg en så stor tilhænger af gaming, at jeg gerne smider penge efter en skærm til 2700, hvilket næsten er det laveste pris for en 3D skærm jeg kan komme, hvor den stadig har fået gode reviews osv.


    Men jeg vil tro der gerne går lidt tid endnu før det er uden briller.


    Ang. Amd ATI, HD3D. Jeg har ikke set ret mange reviews af det.
    Har dog fundet ud af det er et stykke software du køber for godt 25 $ og så kræver det self også du har en 120 hz skærm, men det kan så også bruges på dit tv osv.


    MEN, ikke for at skyde det ned, så kræver det også active 3D shutter glasses. De koster omkring 700 kr+.


    Om jeg vælger Nvidia eller Ati, så bliver det relativ den samme pris. Bortset fra jeg skal ud og investere i et nyt GPU kort.


  • Spil i 3D er i sin vugge ligenu, og det giver en fandens masse fejl, som skal rettes hen af vejen, og teknologien er slet ikke moden til det endnu, og jeg vil mene at du bliver skuffet. som påpeget så giver det folk hovedpine efter ikke ret lang tid hvilket er forskellig fra person til person, og jeg har prøvet det og det kan slet ikke stå mål med alt den hype, som er omkring det, det er en fis i en hornlygte for nu, og bestemt ikke værd at investere i for øjeblikket.


    Se på den investering som du skal gøre for at kunne få bare lidt af det, en 120Hz skærm i bare en fornuftig størrelse(over 22") koster spidsen af en jetjager, så skal du have de latterlige briller på, som sidder dårligere på din knold end selv de dårligste hørebøffer. Er driveren så ikke optimeret til spillet, så får du stutters i brillerne og har du ikke allerede hovedpine, så får du det garanteret inden længe.


    2-3 år fremover og måske 3D spil er værd at overveje, slet ikke før. Det er hypen for hypens skyld og ikke første gang de prøver det, sidste gang havde de ingen succes uanset om det så er Nvidia eller AMD, det er ligegyldigt, udfaldet blev det samme.


    Tag du dig en rigtig god professionel skærm, der kan levere varen og give dig nyt liv til dine spil, som du vil blive glad for og glem alt om 3D de næste par år, det er og bliver en fis i en hornlygte.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.