Bedste ekstern HDD min. 1T

  • Western Digital's Passport serie er rigtig gode/fede. Jeg mener at de er oppe og ramme 1 TB efterhånden.


    Det er 2,5" diske og kører kun med USB. Hvis du skal have en på 1 TB vil den nok være meget dyrere end hvad du kan finde en 3,5" 1 TB disk til... ulempen er så at den er noget større og samtidig kræver strømkabel ved siden af USB tilslutningen.

  • Har kigget lidt på den netværksharddisk, og det virker som en rigtig god idé.


    Nu vil jeg så høre om der findes en netværksharddisk som også har USB?


    EDIT: Nvm. så at deres World edition har usb :) niiiice

  • Der findes mange netværksharddiske med USB efterhånden :D
    Evt kig efter et Dlink/netgear/Lacie NAS/Netværksharddisk.. Gerne en opgraderbar model, de fleste kan udvides senere op til 4tb ^^

  • Seagate er meget gode og det er Samsung også, men hold dig endelig fra Western Digital, arbejde før hen i en IT butik og vi fik så mange WD tilbage til reparation pga. HDD fejl og en hel masse. Og til kabling ville jeg anbefale et eksternt Sata

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MCcloud
    Seagate er meget gode og det er Samsung også, men hold dig endelig fra Western Digital, arbejde før hen i en IT butik og vi fik så mange WD tilbage til reparation pga. HDD fejl og en hel masse. Og til kabling ville jeg anbefale et eksternt Sata


    Stresser min 1TB WD disk stort set dagligt, og den er ikke død endnu, samme med Farmands, den har vi heller ingen problemer med... Har til gengæld myrdet 4styks Seagate interne drev.. Var stor tilhænger af dem, indtil jeg fandt ud af at lige præcis de modeller jeg brugte døde konstant og Seagate support = en næsevis fyr der bannede mig for at forklare ham i tekniske termer hvad der var galt.. Tror sgu vi er ude i at der findes rådne æbler overalt ;)
    (Er ikke for eller imod nogen af dem, siger bare at oplevelser kan være meget forskellige ^^ )

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af V`cent
    Der findes mange netværksharddiske med USB efterhånden :D
    Evt kig efter et Dlink/netgear/Lacie NAS/Netværksharddisk.. Gerne en opgraderbar model, de fleste kan udvides senere op til 4tb ^^


    Sådan en opgraderbar, er det ikke bare en NAS-server? Ligesom sådan en QNAP?

  • Det kan man vidst godt sige :) Du kan jo også få NAS der ikke kan opgraderes (iomega fx).. Kan se du har fået øje på QNAP - Hvis du har råd, så køb sådan en, det er absolut kvali :)

  • Jeg sidder her og bliver i tvivl om der er USB 3.0 i mit bundkort (hvilket jeg faktisk mener der er).


    Men hvis der er, ville det så ikke være smartest med en ekstern HDD med usb 3.0? For jeg ved sku ikke hvor meget gavn jeg får at en ekstern på ethernet, ud over hastighed?


    Og er sgu blevet lidt lun på WD's My Book 3.0! (:


    EDIT: Sidder på arbejdet lige nu, derfor jeg ikke er helt sikker, tjekker når jeg kommer hjem.

  • USB 3.0 er næsten helt nyt og jeg ville IKKE regne med at der er USB 3.0 på din PC medmindre du har købt den indenfor de sidste par måneder og betalt en god slat for den..


    Det er som regel et blåt USB stik, hvis det hjælper på hukommelsen.



    Personligt vil jeg sige at det er dumt ikke at købe NAS. Jeg mener faktisk at nogle high-end NAS kan bruges fra et andet netværk også (QNAP tænker jeg på her)