Defekt PSU ?

  • Hejsa


    Jeg har lige bestilt nyt hardware, men er meget i tvivl om min PSU er defekt. Jeg kan sagtens tænde min computer og bruge den, men når jeg lukker den ned, så blinker mit bundkort nogen gange.
    Jeg er rimelig sikker på at der er noget galt med mit bundkort, da den ikke viser noget i det lille LCD display som er bagpå.


    Mit bundkort er et Asus Commando


    Kan jeg evt. teste det på en eller anden måde ?


    Hilsen Jesper

  • Jeg tror de fleste ASUS bundkort blinker når PC'en er slukket :)


    Det gør mit Rampage II i hvert fald.


    Er det et problem, da?

  • Det var altid noget :)
    Synes bare det er underligt. Der kommer sådan en tik'ende lyd fra PSU'en. Hver gang den tikker blinker dioderne og bundkortets LCD poster. Det er godt nok en gammel Thermaltake Purepower 600AP, men de holder vel heller ikke evigt sådan nogle. Det ser bare ikke så fedt ud at det hele blinker, som om der er overgang i det hele :)

  • tror ikke det har noget med det at gøre eftersom den også gør det, hvis jeg slukker den lige med det samme.. Men umiddelbart er den ikke speciel varm. Men den er heller ikke kold.

  • Har haft det hele skilt af idag og fundet ud af at blæseren på min PSU ikke kører. Så det er nok grunden til at den bliver lidt varm. Er det ikke bare den 3pin der går fra PSU'en som giver strøm til blæseren på PSU'en?


    Altså den har kørt fint (lige på nær det med at bundkortet blinker når den er slukket). Det er selvfølgelig klart at den sender "falsk" spænding igennem når viklingerne bliver varme og bundkortet blinker nok derfor.


    Kan jeg ikke godt bruge den her PSU i 2 dage til jeg får en ny hjem ?

  • det er helt afhængig af hvad der er for en PSU, som du har nu. Er det et ukendt mærke eller et anerkendt et, så gå lige ind og læs specifikationerne på den PSU, for di skal have både overload protection og high current protection, før jeg overhovedet turde at lade den køre 2 dage uden køling.


    Fordi brænder den af, kan du være så uheldig at den tager flere ting med sig og det kan blive en bekostelig affære i sidste ende.


    Jeg ville tage siden af maskinen og evt sætte en blæser uden på den hvis du har plads til det, som kan blæse ind i PSU og køle den ned, så burde den kunne holde de 2 dage.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.