Hvilken router?

  • Min DGL gaming router fra D-link er død.


    Jeg søger derfor en ny. Der er ca. 4 computere (både PC og MAC) på den til daglig.


    Jeg gider ikke betale en bondegård, da min erfaring er, at det ikke er det, der gør forskellen.


    Hvilken router mangler jeg?


    Kom med et bud :)

  • Dir-655 er et udmærket bud, den koster ikke alverden og kan det den skal.


    Routeren har gigabit switch og 300Mbps wireless (802.11n), den benytter en ubicom processor ligesom den DGL router, men jeg har ikke hørt at den skulle have de samme problemer som DGL serien, så jeg tror at problemerne er blevet løst.


    Du bør være klar over at de fleste fabrikanter ikke yder specielt god support af deres produkter, så hvis du vil være sikker på at firmware fejl bliver løst, så skal du tage en router som kan bruges med tredjeparts firmwares (det gør dir-655 ikke), men det er jo heller ikke altid helt nemt at komme i gang med det.


    Linksys' routere er som regel et fornuftigt bud på en router som kan køre med tredjeparts firmwares, en af de mere brugervenlige firmwares (DD-WRT) har en fin liste over understøttede routere på deres hjemmeside: LINK

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.