Hjælp til multiple monitors

  • Hey,


    Jeg er ny på forum og søger lidt hjælp til køb af pc. Der var en del tråde allerede om det emne, men dem jeg fandt handlede alle om gaming pc’er mens jeg søger pc til trading som det eneste formål. Selve programmets requirements er ikke så svære at opfylde (jeg har postet dem under hvis nogen var nysgerrig), men jeg ønsker at benytte tre skærme samtidig.
    Det er så her min viden siger stop, for så vidt jeg har forstået skal man have to grafikkort med to udgange? Eller kan man nøjes med et grafikkort med tre udgange? Og kommer det til at betyde noget for performance (altså skal jeg tænke på andre dele af hardwaren også når jeg har tre skærme)? Og til sidst om man skal have noget bestemt software installeret eller nøjes med windows’ standardprogrammer?


    På forhånd tak :)
    - Mosbious



    Anbefalet til platformen:
    "CPU: Dual core processor, 2.5GHz
    Free hard disk space: 1 GB
    Modem/Internet connection: 2 Mbps
    Screen resolution: 1280 x 1024, true color (24 bit) colors. Multi screen setup is supported
    RAM: 4 GB”

  • du skal som udgangspunkt have to grafikkort... De sidste der sådan var inde i det med 3 skærme på et gfx var Matrox, dog var deres grafikkort forholdsvis dyre og langsomme.


    Det bedste du kan gøre er at købe to grafikkort og sætte dem i SLI/crossfire (alt efter om det er nvidia eller ati), hvilet i og for sig kræver at du har et bundkort med to PCIe x16 slots og chipset support for enten Crossfire eller SLI


    Hvis du kører crossfire/SLI, så hjælpes begge kort ad til at levere billedet.


    Et billigere alternativ er at du kan købe et lille PCIe x1 grafikkort og sætte en enkelt skærm til det. Der findes programmer der gør at det lille grafikkort bare bliver brugt som output, mens det store grafikkort sørger for alle udregninger og billedrendering.


    Den dyreste løsning består i at få fat på tre grafikkort og et bundkort med tre PCIe x16 porte, hvor du sætter én skærm til hvert grafikkort. Hvis du kører uden SLI/crossfire får du derved et dedikeret grafikkort til hver skærm, og hvis grafikkortene er ens, får du også relativt samme ydelse på alle tre skærme. Det er dog i princippet kun hvis du sidder og arbejder med store CAD, 3D og andre grafikintensive programmer over flere skærme.


    Med SLI/CF kommer de tre grafikkort igen til at arbejde sammen for at levere et samlet billede over de tre skærme.


    Moderne ATI 5xxx kort har features der hjælper med at køre spil over flere skærme, så umiddelbart vil jeg gå efter dem for et multimonitor system

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    Det bedste du kan gøre er at købe to grafikkort og sætte dem i SLI/crossfire (alt efter om det er nvidia eller ati), hvilet i og for sig kræver at du har et bundkort med to PCIe x16 slots og chipset support for enten Crossfire eller SLI


    Nej, hvis du kører SLI kan du kun bruge udgangene på det ene kort.


    Til ikke grafiktunge ting (som OP snakker om), så er det bare et finde 2 grafikkort med hhv 1 og 2 udgange (eller 2x2) og så smide dem i maskinen, så skulle det køre.


    @Mosbius:
    Afhængigt af hvad du har nu af grafikkort (og ledige slots på bundkortet) så skal du bare finde et kort med 1-2 udgange til en billig penge.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jst
    Der kan vel osse bruges et ATi kort med Eye Infinity.......


    Et HD 5830 er jo ikke vildt dyrt.....


    Det forudsætter j bare at trådstarters skærme har HDMI tilslutning, har de det, så kan han jo tilslutte op til 6 skærme pr. kort, så vidt jeg husker.


    Har trådstarter et nyere GFX med 2 DVI porte og en HDMI port, så burde det da være muligt at lave en 3-skærms opsætning på et GFX med sådan en fætter, som Pinky skriver om her


    http://www.tweak.dk/nyheder2.p…layPort_til_DVI-D_adapter




    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet en gang, sidst af Ebo ().