AAH!! Hun har bidt i mit kabel!

  • Jeg har et netværkskabel på 50 meter. Hvor min hund har bidt det over i den ene ende. Ca. 40 cm fra enden. Synes det ville være lidt ærgeligt hvis jeg skulle smide det ud. Kan man sætte det sammen igen?


    Og skal man bruge sådan en tang?
    Og kan de stik der er på bruges eller skal det være nogle gør det selv stik?

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Du vil godt kunne bruge kablet igen, du skal bare korte stykke af, som er bidt i, selvfølgelig.


    Du kan ikke bruge det samme "hovede" igen, der skal du have et nyt.


    Du kan finde mange guides til at samle sådan et kabel på google.


    :) Held og lykke.

  • Du kan også bare smide en samlemuffe på hvert at de interne kabler og så en gang gaffatape udover. Så mister du ikke rigtig noget af længden, men det er ikke så yndefuldt ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Du kan også bare smide en samlemuffe på hvert at de interne kabler og så en gang gaffatape udover. Så mister du ikke rigtig noget af længden, men det er ikke så yndefuldt ;)


    Ja det kan man, dog skal man passe lidt på hvis det skal køre 1Gbit. Da en samlemuffe kan gøre den meget modtagelig overfor støj så at det bliver ustabilt.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS


    Ja det kan man, dog skal man passe lidt på hvis det skal køre 1Gbit. Da en samlemuffe kan gøre den meget modtagelig overfor støj så at det bliver ustabilt.


    Ved GBit bør man ikke engang overveje det. Her er det allerede et problem at der kablet ikke er snoet hele vejen!.


    Kort det af, der må da være lidt af give af? Det bliver aldrig en ordentlig løsning at forsøge at samle det igen.


    /ask

  • Har også ødelagt stikket i et voldeligt forsøg på at få ledningen ud af det. :D Men så må jeg jo investere i tang og alt det der gøgl nu.


    Tak for hjælpen.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m