Hjælp til nybegynder! =)

  • Hey Tweak(Brugere)


    Jeg står og er efterhånden træt af at tage den lette løsning og købe Bærbare som har "godt" indehold, og viser sig at kunne intet!..


    Så tænkte på om i kunne hjælpe med nogle råd? evt. kritik? om hvad jeg skal gøre?


    Jeg skal bruge ny PC/Bærbar


    Hvad skal jeg vælge?


    Profil:


    Jeg spiller mange krævende spil, Call of Duty Black ops, World of Warcraft, Medal of Honor, Fall Out... osv osv


    Jeg bruger meget HDD Plads


    Jeg Bruger tit mit TV, som skærm, da den kører fuld HD, og lige nu har jeg HDMI kabal fra min bærbar til mit tv.



    Hvilke pris ville jeg være ud i?


    Kan de betale sig at købe færdig pakker?


    Kan de betale sig at købe Stationær længere? =)


    Hjælp Hjælp Hjælp! =p


    På forhånd tak!


    Pitbull

  • Nu ville det være dejligt med et budget, når du vil have en bærbar, som kan køre de spil, som du efterlyser at den skal kunne køre.


    Her er et par hurtige bud


    http://www.mm-vision.dk/produk…20020&gruppe=PCnotevision


    Denne her har min mand, og han kan spille BFBC2 på mellem og i opløsning 1650x1050 uden bøvl. Du kunne jo lige selv kigge lidt nærmere på deres udvalg, da de har ganske fine maskiner til en rimelig penge.


    Ellers


    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=779745


    Som spil platform, så kan du få langt mere ud af det ved at vælge en stationær maskine, men valget er dit.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PitBull
    Hvilke pris ville jeg være ud i?


    Kan de betale sig at købe færdig pakker?


    Kan de betale sig at købe Stationær længere? =)


    Prisen kommer an på hvor store krav du stiller til performance.. Jeg foreslår at du bruger minimum 8.000 for at få en nogenlunde PC og op imod 15.000 for at få cremen af cremen.


    Nej, det kan IKKE betale sig at købe færdige pakker! Det er noget værre L Å R T de sælger i langt de fleste tilfælde. Dem der til gengæld sælger noget ordenligt tager A L T for mange penge for det. Så desværre, det er udelukket hvis du gerne vil have en god PC.


    Om det kan betale sig at købe en stationær længere? I aller højeste grad! Det kan derimod IKKE betale sig at købe en bærbar, da en solid bærbar koster 15-20k om for de penge vil man kunne få en stationær der er langt bedre.


    Hvad er dit budget? Det hjælper meget på det.




    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Nu ville det være dejligt med et budget, når du vil have en bærbar, som kan køre de spil, som du efterlyser at den skal kunne køre.


    Hvor står der at han vil have en bærbar :) ? Han spørger lige netop om det kan betale sig med en bærbar.


  • Se linie 5

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Hej Igen!!


    Jamen mit bugdet er svingende!


    5000 til 10000 DKK havde jeg i tankerne.. self så lidt så muligt


    Men har ingen anelse hvad jeg kan få for de penge =)


    Hvad skulle jeg ud i af peformance fra delene?


    På forhånd tak!


    PitBull

  • jeg ville nok kigge lidt på msi's gx serie hvis det skal være en bærbar de kan fås både med i5 og i7 processor, jeg har selv denne her http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=791021
    og den syns jeg er en solid gamer platform når vi snakker bærbar og jeg syns man får en god pc med gode komponenter til en rimelig god pris...den er godt nok lidt stor og ikke voldsomt bærbar, jeg købte den selv fordi jeg ikke havde plads til en stationær og så må man jo nøjes. men ellers er der også kommet en nyere model og de fås også i 16" og med gforce 460m gfx denne her http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4304873
    den er lidt dyrere men så er der lidt at vælge i mellem...men kig lidt på dem på edb priser eller sådan noget der er nogle stykker af dem, med lidt forskellige specs og lidt forskelligt design...

  • Prøv lige at forklar dem at du ikke nødvendigvis vil have en bærbar? Du kan få dobbelt så meget performance ved en desktop PC og med dit budget er der mulighed for en kamplækker PC

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Prøv lige at forklar dem at du ikke nødvendigvis vil have en bærbar? Du kan få dobbelt så meget performance ved en desktop PC og med dit budget er der mulighed for en kamplækker PC


    Tak! havde ikk lige set jeg blev misforstået lidt! =)


    Jeg leder egentligt efter hvad der bedst kan betale sig =)


    Om det så er en stationær eller bærbar, var det jeg også søgte viden omkring =)


    Men lyder som om folk er enige om det rigtige valg er stationær , så altså også det jeg ville finde til en rigtig pris =)


    PitBull

  • Jeg har lavet et setup til dig som du kan se her


    Det er selvfølgelig bare et udkast til en desktop PC. Men realiteten er at du ikke finder noget der bare minder om den performance i en bærbar til under 15k

  • Hej igen allesammen!


    Indtil videre tak for hjælpen!


    Jeg har fået lidt info banket ind i den øverste del =p


    MEN MEN!



    Nu står jeg og kigger rundt omkring, og selvom folk siger anderledes, kan jeg se det tit kan betale sige at købe Stationære færdigtsamltet hos nogle virksomheder =)


    Jeg har kigget lidt på denne


    http://pcnordic.dk/Advanced-Ga…-DVD-RW-/-GTS450-1024MB-/


    Vælger at opgradere ram til 8gb og HDD til 1 TB


    Hård data,


    Procceser:Intel Core I7 860 2,8 GHz
    RAM: 8 GB Kingston ddr 3 1333 Mhz
    Bundkort: Asrock H55M-LE std
    Grafikkort: Nvidia GeForce GTS450 1024MB GDDR5 Ram



    Hænger der overhoved samme dette køb? hvis jeg vil bruge det til at spille de nyeste krævende spil?



    OG!.. sidst =)


    Kan det betale sig at opgradere Bundkortet til P55 Extreme4 m. USB3 SATA3 SLI CF for de 500 kr?


    Beklager alle de mega mange dumme spørgsmål!.. jeg har heller ikk på noget tidspunkt sagt jeg var den klogeste på dette punkt! =P




    På forhånd! IGEN!.. tak! =)


    Mvh Pitbull

  • Jamen jeg tror hvis jeg ikk havde andet valg, ville jeg kunne få en ven til at hjælpe...


    Men jeg har næsten besluttet at jeg skal have en I7 procceser og til et bugdet af 5000 kr lign


    Som jeg kan se er I7 procceseren, den bedste på marked inden for Intel core? =)

  • Det har du også helt ret i,det udmynter sig bare ikke på en spillemaskine,men derimod som jeg har nævnt,i photoshop,video redigering osv,havde du et budget på 7-10k er det noget andet,men hvis du læser diverse test kan du se hvor lidt forskel der er på mainstream og highend cpuér i spil situationer.Det samme med 8gb ram,det kan du heller ikke gøre brug af i den henseende,du vil få bedre ydelse med 4gb hurtige ram,jeg går jo udfra det er flest fps du søger :D


    den maskine fra pc nordic er fin nok til prisen,men du bør opgradere gfx til gtx460 istedet for ram så,mon ikke de er til at snakke med.

  • Du skal lige have øje på at en "rigtig" i7-processor hedder i7-9xx :) 8xx er sådan set bare en i5 hvor de har pyntet lidt på navnet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Du skal lige have øje på at en "rigtig" i7-processor hedder i7-9xx :) 8xx er sådan set bare en i5 hvor de har pyntet lidt på navnet


    med mindre du skal køre 4way blev de jo nærmest overflødiggjort med lynnfield :pokey:
    :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madz
    Det har du også helt ret i,det udmynter sig bare ikke på en spillemaskine,men derimod som jeg har nævnt,i photoshop,video redigering osv,havde du et budget på 7-10k er det noget andet,men hvis du læser diverse test kan du se hvor lidt forskel der er på mainstream og highend cpuér i spil situationer.Det samme med 8gb ram,det kan du heller ikke gøre brug af i den henseende,du vil få bedre ydelse med 4gb hurtige ram,jeg går jo udfra det er flest fps du søger :D


    den maskine fra pc nordic er fin nok til prisen,men du bør opgradere gfx til gtx460 istedet for ram så,mon ikke de er til at snakke med.


    Okay og ja det flere FPS og glat gang af grafik og effekter =)


    Men det vil sige at den Stationær som jeg har link'et til ville kunne følge med, og umiddelbart ikk er noget crap? =)


    Og jeg ville være bedre stillet med 8gb ram end 4gb ( Næsten self =p )


    Og Den Processer er fint til Gaming


    Og til sidst igen, Hvad med opgradering af bundkort? hvilke forskel ville det give?


    H55M-LE Standart


    opgradere til


    P55 Extreme4 m. USB3 SATA3 SLI CF



    Mvh PitBull