Pc crasher.

  • hey tweak


    Ved ikke om den er placeret forkert, men da jeg tror det er et Hardware problem valgte jeg at placere den her.


    Min pc er begyndt at crashe engang imellem, men kan ikke rigtigt selv komme frem til problemet, har dog ikke prøvet at skifte noget hardware ud da jeg ikke har andet at skifte med.


    det der sker når den crasher er at den begynder at lagge i både Windows/spil og lyd, nogen gange når jeg at høre på lyden den lagger og kan nå at lukke pcen ned eller genstarte, og så virker den sku igen 1 time eller 2 og så kan det ske igen.


    nu nåde jeg lige inden den muligvis ville crashe at tage Screen af HWmoniter for at se om det er temps den er gal med, men mener selv det ser tilforladeligt ud.
    http://i222.photobucket.com/al…ienwannabeMic/sdafasf.png


    mit GFX er 480GTX, så dets temp er okay.


    da jeg ikke selv tror på det er et temperatur problem, er jeg inde på selv at det kunne være min psu der ikke kan levere nok strøm mere, har en HX 650watts.
    men så igen, jeg har kørt prime95 og furmark samtidigt over 1 time unden der skete noget ved det:S


    Nogen der kan se problemet.

  • Prøv en memtest. Se efter i bios om ram for den rette spænding og frekvens.


    Du kan også fjerne gfx driver i kontrolpanel og med DriverCleaner for at installere en ren ny driver.


    Edit: Så lige at du kører og på cpu. Prøv evt. At køre den ved standard clock og se om problemet forsvinder.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Jeg vil også mene at det er et muligt RAM problem, så som sagt prøv med Memtest.


    Det kan også være et driverproblem, eftersom du siger at det går ud og lyden, også stille og roligt piller din maskine fra hinaden until crash. Prøv at se i enhedshåndteringen om der er nogle spørgsmålstegn/ukendt hardware.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • tror osse selv det er et ram problem,, men jeg kan ikke finde ud af at lave en bootable cd med memtest, nogen der lige hurtigt kan fortælle mig hvordan.


    gider ikke med usb, det syntes jeg kun giver problemer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Icel33t
    tror osse selv det er et ram problem,, men jeg kan ikke finde ud af at lave en bootable cd med memtest, nogen der lige hurtigt kan fortælle mig hvordan.


    gider ikke med usb, det syntes jeg kun giver problemer.


    Memtest ligger allerede som en iso fil, så den skal bare brændes ud på en cd, og så booter du bare op på den, du skal ikke foretage dig andet.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Icel33t
    syntes jeg at jeg har gjord, men den vil ikke rigtig boot på cden den hopper bare videre, ser ud til den lige tænker på at starte den og så hopper videre til windows :S


    Har du brændt den som en iso fil, og ikke som en alm fil? Plejer selv at bruge http://cdburnerxp.se/ til at brænde iso filer.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Har du brændt den som en iso fil, og ikke som en alm fil? Plejer selv at bruge http://cdburnerxp.se/ til at brænde iso filer.


    Det virkede, men men, den når 7% ind efter 6sek, og så stopper den bare, regner med den crasher for esc og de andre taster virker ikke, billede af testen. http://i222.photobucket.com/al…1/alienwannabeMic/0_0.jpg

  • Brug lige cpu-z og kig under fanebladet SPD og se om både dine timming og volt passer jf. specs på dine ram, gør de ikke det, skal du lige ind og rette til i bios.
    Der kan sagtens være små forskelle på hvad du sætter dine ram til i volt i bios og hvad de så rent faktisk får, og er den forskel så stor at der gør dine ram ustabile, så løber du netop ind i det problem, som du sidder med nu, det kaldes v-drop, men det justerer du bare for i bios. Det er der flere Asus bundkort som lider kraftigt af.


    Det ser ud til at alle hyperx ram skal have de 1.65 volt for at fungere, jf. datasheet, men du kan lige selv se efter om din model er blandt dem


    http://www.kingston.com/hyperx/products/khx_ddr3.asp


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.