Computeren hakker i det

  • Davs Tweakere.


    Hvad kan der være galt med min computer?
    Den er begyndt at hakke i alt og ind i mellem fryser den helt og begynder at bippe fra bundkortet :rolleyes:
    og begynder jeg at spille hvilket som helst lettere krævende spil (C&C:generals. NWN2. Sims2. o.lign.) fryser den helt og man bliver nød til resete.


    Har prøvet at virus-skanne, tjekket om det er harddisken med Seatools, nulstillet BIOS, intet hjalp :(

    CPU: AMD Phenom X3 8750 2,4GHz Bundkort: Asus M3A32-MVP Deluxe (AM2+,790FX) RAM: G.Skill F2 (4GB, CL5, DDR2, 1066MHz) + Cosair Dominator (2GB, CL5, DDR2, 1066MHz) Grafik: AMD 6870 Vapor-X (sapphire) Harddisk: Western Digital Black 750GB (SATA3) PSU: Coolermaster Real Power M850 (850Watt) Kabinet: Delux et-eller-andet (ATX) CD/DVD: LiteOn iHAS534 A & Asus DWR201 Køler: Arctic Cooling Freezer 7 (ingen kabinet blæsere)
    Skærm: Acer X223HQ (22'') Mus: Logitech MX620 Tastatur: Logitech EX110 OS:Windows 7 home

  • Jep - Du har et varme problem....


    Som de andre skriver, så er det enten din CPU eller grafikkort der bliver for varmt.


    Der er ikke andet for end at pille kabinetsiden af og støvsuge kølerne og blæserne fri for støv og skidt.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Tvivler på at det er et varme problem, CPU'en er 29* i surf og højst 45* i spil, som den har været de sidste 2 år ;)
    grafikken er dog nået varmere; 75* i surf og omkring de 85* i spil, men også den har haft de temprature de sidste par år!
    Støv er der ikke meget af, kun lidt grålige vingespidser på blæserne.


    Men hvad kan det elles være?

    CPU: AMD Phenom X3 8750 2,4GHz Bundkort: Asus M3A32-MVP Deluxe (AM2+,790FX) RAM: G.Skill F2 (4GB, CL5, DDR2, 1066MHz) + Cosair Dominator (2GB, CL5, DDR2, 1066MHz) Grafik: AMD 6870 Vapor-X (sapphire) Harddisk: Western Digital Black 750GB (SATA3) PSU: Coolermaster Real Power M850 (850Watt) Kabinet: Delux et-eller-andet (ATX) CD/DVD: LiteOn iHAS534 A & Asus DWR201 Køler: Arctic Cooling Freezer 7 (ingen kabinet blæsere)
    Skærm: Acer X223HQ (22'') Mus: Logitech MX620 Tastatur: Logitech EX110 OS:Windows 7 home

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Martin.v.r
    støv i dit GFX


    dit gfx lyder varm selvom du skriver det er normale temps for det,det ville jeg i første omgang se på,se om du kan låne dig til et hvis du ikke har noget liggende.Evt prøv at se efter mellem køler og vrm,kunne godt forstille mig der kunne ligge sig noget støv der med tiden..

  • Tjekkede grafikkortet for støv en extra gang, men det hjalp ikke :(


    Prøvede dog, efter lidt roden rundt , at kigge i logfilerne. Og der stod fejl efter fejl med cdrom/atapi.
    så lukkede ned, hev deres sata-stik ud, og tændte igen.
    Og tadaa den virker som der aldrig har været noget galt :D


    nu mangler jeg bare at finde ud af hvorfor den ikke virker ordenligt med dem sat til :crazyeyes:


    Men tak for hjælpen :rules:

    CPU: AMD Phenom X3 8750 2,4GHz Bundkort: Asus M3A32-MVP Deluxe (AM2+,790FX) RAM: G.Skill F2 (4GB, CL5, DDR2, 1066MHz) + Cosair Dominator (2GB, CL5, DDR2, 1066MHz) Grafik: AMD 6870 Vapor-X (sapphire) Harddisk: Western Digital Black 750GB (SATA3) PSU: Coolermaster Real Power M850 (850Watt) Kabinet: Delux et-eller-andet (ATX) CD/DVD: LiteOn iHAS534 A & Asus DWR201 Køler: Arctic Cooling Freezer 7 (ingen kabinet blæsere)
    Skærm: Acer X223HQ (22'') Mus: Logitech MX620 Tastatur: Logitech EX110 OS:Windows 7 home

  • Nice..... var hunrede på at det var varme problemer... :crazyeyes:


    Jeg har selv været ude for problemer med crapy SATA kabler fra bundkortproducenterne. Siden da har jeg købt ordenlige SATA kabler.

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aka_-J-
    Nice..... var hunrede på at det var varme problemer... :crazyeyes:


    Jeg har selv været ude for problemer med crapy SATA kabler fra bundkortproducenterne. Siden da har jeg købt ordenlige SATA kabler.


    Okay, det havde jeg slet ikke tænkt på. men nu da du nævner det så virkede PATA-kablet heller ikke ret længe :)
    Man skulle da tro at de kabler der følger med budkortet kunne bruges mere en én gang :crazyeyes:


    Men det er da værd at prøve at skifte dem ud.
    Hvad skal man se efter mht. gode SATA-kabler? skal de ha' metal ender, flade eller runde kabler, med eller uden lås? det er jo en hel kabelsalat derude ;)

    CPU: AMD Phenom X3 8750 2,4GHz Bundkort: Asus M3A32-MVP Deluxe (AM2+,790FX) RAM: G.Skill F2 (4GB, CL5, DDR2, 1066MHz) + Cosair Dominator (2GB, CL5, DDR2, 1066MHz) Grafik: AMD 6870 Vapor-X (sapphire) Harddisk: Western Digital Black 750GB (SATA3) PSU: Coolermaster Real Power M850 (850Watt) Kabinet: Delux et-eller-andet (ATX) CD/DVD: LiteOn iHAS534 A & Asus DWR201 Køler: Arctic Cooling Freezer 7 (ingen kabinet blæsere)
    Skærm: Acer X223HQ (22'') Mus: Logitech MX620 Tastatur: Logitech EX110 OS:Windows 7 home

    Rettet en gang, sidst af XP24 ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af XP24


    Okay, det havde jeg slet ikke tænkt på. men nu da du nævner det så virkede PATA-kablet heller ikke ret længe :)
    Man skulle da tro at de kabler der følger med budkortet kunne bruges mere en én gang :crazyeyes:


    Men det er da værd at prøve at skifte dem ud.
    Hvad skal man se efter mht. gode SATA-kabler? skal de ha' metal ender, flade eller runde kabler, med eller uden lås? det er jo en hel kabelsalat derude ;)


    kabler der ikke er mandagsarbejde... ikke ligefrem noget jeg har været ude for med SATA kabler, men det kan komme af at du førhen har hevet i kablet frem for selve stikket.


    umiddelbart lyder det som en gammeldaws løs forbindelse, da windows fryser så snart interne drev mister dataforbindelsen til bundkortet... udover nye kabler er der ikke meget du kan gøre ved det, da det i princippet er den måde windows styrer non-eSATA/USB/firewire drev på.


    alle interne datakabler er som udgangspunkt skrøbelige. Tag fat i selve stikkene i stedet for ledningen hvis muligt ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().