Bundkort kan ikke finde grafikkort ??? hjælp plz

  • Ja som overskriften siger har jeg altså problemer med at finde mit grafikkort.


    Jeg har lige købt helt nye dele til en computer.


    CPU: Phenom II X4 955 6 MB
    Bundkort : ASUS M4A88TD-V EVO/USB3
    Grafikkort: Gainward GTX 460 Golden Sample Goes like Hell
    Ram: Corsair XMS3 2 x 2 GB
    HDD: Samsung Spinpoint F4EG HD204UI 2 TB
    Kabinet: Cooler Master CM 690 II Advanced
    CPU køler: Cooler Master Hyper TX 3


    Så det skulle jo gerne være en maskine som kunne holde et stykke tid endnu.
    Efter at have sat alle delene i, og startet op og installeret windows7 og antivirus. Vil jeg installere grafikkort driver. Her finder jeg så ud af at mit bundkort ikke kan finde mit grafikkort. (jamen hvordan kan jeg så installere ting hvis jeg ikke kan se noget, jo jeg brugete det onbord grafikkort til at starte med).
    Jeg kan bare ikke lige finde ud af hvorfor at jeg ikke kan finde mit grafikkort. Kan se at køleren køre, så der er strøm til det.
    Er det en eller anden ting i Bios jeg skal instille så at den bruge grafikkortet istedet for det onbord?


    Håber der sidder en eller anden über nørd derude som vil være så sød at kunne hjælpe mig med mit problem....


    MVH JohnJohn

  • Hvis du sætter DVI/vga kabel i grafikkortet så skulle biosen i 99% tilfældeene selv kunne finde ud at vælge mellem onbaord og det der sidder i PCI-E porten.


    Har du også husket at tilslutte 6 pin PCI-E til grafikkortet?

  • Har prøvet at sætte monitor kablet i grafikkortet, og ja, der er sat det der 6pins strømstik i. så tror jeg har samlet det rigtigt.


    og kan ikke se noget skærmkort i device manager, og der er ikke nogle enheder der er konflikt med.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Naggzu
    Det er en 510W Chill innovation


    rimelig god sikkerhed for dit gfx ikke får nok saft og kraft... Vil sige den PSU er lidt underdimensioneret til dit system som det er.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Naggzu
    vil en Corsair VX550W kunne gøre det så?


    Tror nu ikke det er din psu,på grænsen måske,meen..
    Har du været i bios og stille om fra onboard til pci-e ?
    Evt prøv clear cmos,se i din manual til mb,husk al strøm fra,stil/chek bios og inst win igen.

  • Kan være at jeg er lidt træt, men det virker lidt rodet skrevet.


    Du siger at du har sat stømstik til gfx, har du husket begge stik, eller skal det kun bruge et?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Har du også husket at tilslutte 6 pin PCI-E til grafikkortet?


    håber sku han har smidt begge 6pins PCI-Express stik til strøm i der ska bruges ellers er det der problemer meget vel kan ligge :$