God int. HD til gaming?

  • Hej tweak!


    Jeg står og vil købe mig en ny intern HD til mit system. Jeg bruger det til game, music making osv osv - så ganske krævende end "familien danmarks" alm. pc


    Jeg er studerende så jeg har ikke råd til de nye Flash disks desværre.


    Når jeg søger efter en ny HD på edbpriser.dk f.eks, så fatter jeg ikke hvilke specs. jeg skal kigge efter for at få en god og især hurtig HD. Jeg lavede et kæmpe fejlkøb da jeg købte en 1500 gb Western Digital HD, som BARE var langsom. Jeg har derfor fået respekt for ikke at kende detaljer om hastigheder.


    Er der nogle herinde der kan hjælpe mig med at finde frem til en min. 320 gb intern HD til gaming? (dvs general hurtig HD)


    Ville være verdens største hjælp!!


    // chilouX !

  • Fedt! Tak!
    Sidder netop nu og kigger på den med 640 gb til 480 ,- ..


    Ville du anbefale den til et alm. gamer system ?


    Den prisklasse er nær den jeg havde satset på.


    (tak for det hurtige svar!)

  • Så vidt jeg ved kan du sagtens gå ned til den der.


    Hvad angår raid er det en teknologi hvor man udnytter flere harddiske til at maksimere båndbredden. Det der vil give højere hastighed er raid 0. Der har man to hdds tilsluttet. (kræver at ens bundkort/sata controller understøtter det). Når man så installere et program vil den lægge lidt af det ned på hver hdd, så når den skal hente det igen henter den fra begge to. Det gør at der er dobbelt så meget kabel og læserhoved og hvad der ellers måtte være at hastighedsbegrænsende faktorer som data kan komme igennem.


    Det giver hurtigere læse/skrive hastigheder men kan give lidt langsommere søgetider. Der er en række forskellige raids med forskellige formål og du kan læse meget mere herinde. http://da.wikipedia.org/wiki/RAID


    Og et godt tip generelt til køb af hardware er at finde et stykke hardware. Så tænker du om det er noget godt og googler hardware navn + review og læser hvad der måtte være af den slags. Der er ofte gode tests og konklusioner der kan give et prej om hvad det er du har med at gøre.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Ah ok. Så blev jeg klogere på det ord. Har hørt det før i den sammenhæng men aldrig forstået hvordan.


    Jeg tjekkede HDisken i Google, og fandt hvad jeg tror var et udemærket review med sammenligninger. Der var den fin nok.


    Jeg håber bare at den ikke er langsom, og ubrugelig til det jeg gerne vil, da den sidste HD jeg købte på 1,5 TB var talentløst langsom..


    Jeg tror jeg prøver lykken med den WD på 640 GB .. Mange tak for hjælpen alle!

  • Nu ved jeg jo ikke hvad du har læst men i langt de fleste reviews er der ganske udenmærkede tests der fortæller en hel del om hvilken hastighed du kan forvente. Måske ikke i praksis grundet forskellige systemer og teoretiske hastigheder i test programmerne men så om ikke andet i forhold til de andre diske.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m