God int. HD til gaming?

  • Hej tweak!


    Jeg står og vil købe mig en ny intern HD til mit system. Jeg bruger det til game, music making osv osv - så ganske krævende end "familien danmarks" alm. pc


    Jeg er studerende så jeg har ikke råd til de nye Flash disks desværre.


    Når jeg søger efter en ny HD på edbpriser.dk f.eks, så fatter jeg ikke hvilke specs. jeg skal kigge efter for at få en god og især hurtig HD. Jeg lavede et kæmpe fejlkøb da jeg købte en 1500 gb Western Digital HD, som BARE var langsom. Jeg har derfor fået respekt for ikke at kende detaljer om hastigheder.


    Er der nogle herinde der kan hjælpe mig med at finde frem til en min. 320 gb intern HD til gaming? (dvs general hurtig HD)


    Ville være verdens største hjælp!!


    // chilouX !

  • Fedt! Tak!
    Sidder netop nu og kigger på den med 640 gb til 480 ,- ..


    Ville du anbefale den til et alm. gamer system ?


    Den prisklasse er nær den jeg havde satset på.


    (tak for det hurtige svar!)

  • Så vidt jeg ved kan du sagtens gå ned til den der.


    Hvad angår raid er det en teknologi hvor man udnytter flere harddiske til at maksimere båndbredden. Det der vil give højere hastighed er raid 0. Der har man to hdds tilsluttet. (kræver at ens bundkort/sata controller understøtter det). Når man så installere et program vil den lægge lidt af det ned på hver hdd, så når den skal hente det igen henter den fra begge to. Det gør at der er dobbelt så meget kabel og læserhoved og hvad der ellers måtte være at hastighedsbegrænsende faktorer som data kan komme igennem.


    Det giver hurtigere læse/skrive hastigheder men kan give lidt langsommere søgetider. Der er en række forskellige raids med forskellige formål og du kan læse meget mere herinde. http://da.wikipedia.org/wiki/RAID