Lyd kvalitet på trådløse hovedtelefoner? Gode par med ledning?

  • Hej alle.


    Jeg skal til at købe nye hoved telefoner, og overvejer meget at købe nogle trådløse den her gang.
    Jeg tænker på noget til omkring 800kr, og har kigget meget på nogle sennheiser modeller.
    Jeg har bare ingen erfaring med trådløse hovedtelefoner, og aner ikke hvor godt de matcher de normale hovedtalefoner, i samme pris klasse.


    Så jeg skriver her, i håbet om at nogen kan gøre det klart for mig, om jeg skal droppe idéen med de trådløse, fordi de ikke spiller lige så godt som normale - hvis det altså er tilfældet - og måske guide mig lidt i forhold til mine behov, så jeg køber de rigtige hovedtelefoner.
    Håber ikke jeg kommer til at lyde kommanderende :)


    De vil kun blive brugt i hjemmet, hovedsageligt til musik fra computeren og ipod'en, og så til spil en gang i mellem.
    Hører næsten altid musik når jeg sidder ved computeren, så jeg går op i komfort.
    De skal bruges i flere timer ad gangen, mest til elektronisk musik. dyb og hårdt slående bass, samt en klar diskant, er at foretrække. Men hvornår er det ikke det :P


    De trådløse jeg tænker på, er de her:
    Sennheiser RS 130
    Sennheiser HDR 180


    Og dem med ledning:
    Sennheiser HD 555
    Sennheiser HD 595


    Det sidste par koster godt nok ca 1100kr., men det er også fint nok for mig, hvis de er det stykke bedre end et par til 800kr..
    Hvis der er en klar forskel i lydkvalitet fra et par til 800kr., og et til omkring 1500kr. f.eks., så vil jeg meget gerne høre om det. Har ikke rigtig nogen idé om sammenhængen på pris og kvalitet når det kommer til hovedtelefoner, og hvornår prisen begynder at trække fra lyden kvaliteten, og det bare bliver et par design forskelle der øger prisen.
    I øvrigt behøver det slet ikke være Sennheiser, er bare hvad jeg har kigget på indtil videre.
    Har brugt et par HD 465 i flere år nu, som efterhånden sidder perfekt på mit hoved, men de er meget slidte, og så vil jeg gerne have en "størrere" lyd nu.


    Håber i kan hjælpe mig :)