Ny bærbar 8000,-

  • Hej
    Jeg har i den sidste tid søgt og fuldt med på forummet, men jeg kan ikke kunne finde nogen tråd der besvarer mit ”problem”.
    Jeg skal ud og investerer i en ny bærbar. Men jeg har svært ved at gennemskue markedet.


    Mine krav er følgende:
    Hvad skal den bruges til: Studie samt lidt spil fx. Starcraft 2(grafik kvaliteten er ikke afgørende, bare det kører flydende, da det er gameplayet der interessere mig). Jeg ved godt at man fraråder spil på bærbar. Se bunden for systemkrav til starcraft 2.


    Hvad er dit budget?: Jeg har ca 8000kr
    Krav/Ønsker?: Skal være 13’3 skærm (ved godt nogle vil siger den er for lille til spil). Da den primært skal bruges til studie er lav vægt og lang batterilevetid vigtig.
    Tilbehør?: Nej
    Online/butik køb: Ligegyldigt
    Med eller uden Operativsystem?: Windows skal medfølge.


    Jeg har selv set på disse 2:
    1)Nova Greenlife v3
    2) Aspire TimelineX AS3820TG-5454G50n
    Stracraft 2 systemkrav:
    PC Requirements
    PC Minimum System Requirements*:
    Windows® XP/Windows Vista®/Windows® 7 (Updated with the latest Service Packs) with DirectX® 9.0c
    2.6 GHz Pentium® IV or equivalent AMD Athlon® processor
    128 MB PCIe NVIDIA® GeForce® 6600 GT or ATI Radeon® 9800 PRO video card or better
    12 GB available HD space
    1 GB RAM (1.5 GB required for Windows Vista®/Windows® 7 users)
    DVD-ROM drive
    Broadband Internet connection
    1024X720 minimum display resolution


    PC Recommended Specifications:
    Windows Vista®/Windows® 7
    Dual Core 2.4Ghz Processor
    2 GB RAM
    512 MB NVIDIA® GeForce® 8800 GTX or ATI Radeon® HD 3870 or better
    *Note: Due to potential programming changes, the Minimum System Requirements for this game may change over time

  • Hvad er dit budget?: Jeg har ca 8000kr Krav/Ønsker?: Skal være 13’3 skærm (ved godt nogle vil siger den er for lille til spil). Da den primært skal bruges til studie er lav vægt og lang batterilevetid vigtig. Tilbehør?: Nej Online/butik køb: Ligegyldigt Med eller uden Operativsystem?: Windows skal medfølge


    Den del er vist hapset fra mig :-)
    Der er utallige tråde herinde der besvare dette


    http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=129406&sid=

  • Et bud vil være Asus' U35JC, den kan fås hos komplett med det store batteri for ikke så mange penge: LINK


    Dens primære fordel er at den kan holde lang tid på batteriet, største ulempe må være at grafikkortet ikke er det kraftigste derude, men det skulle dog umiddelbart være godt nok til SC 2 (efter hvad lidt googling har svaret på).


    Prisen er også lav nok til at man kunne overveje at smide en SSD i den.


    En Acer timeline som du har nævnt vil sandsynligvis også være rimelig fornuftig, jeg kan ikke lige finde den du har nævnt, men den her (LINK) ser fornuftig ud efter min mening.
    Igen har den lang levetid på batteriet og tilmed bedre grafikchip + CPU, ulempen er at det er Acer (subjektivt), men jeg ville personligt læse mange anmeldelser før et evt. køb(flere end normalt).


    Et alternativ kunne være at se på 14" bærbare, de er stadigvæk ikke meget større end 13.3 og kan have nogle interessante funktioner.


    Eks. denne: LINK
    Har mange af de samme specs som den tidligere asus, men hurtigere CPU og har et DVD drev.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.



  • RTM
    De er sgu for pebret til hvad han får.
    Her er den omtalte Acer http://www.pricerunner.dk/pl/2…Premium-Sammenlign-Priser


    Opretter
    Vender tilbage senere i dag efter work, så vil jeg godt smide forsleg til dig.


    Greenlife V3 kommer på Laptopworld.dk i dag ved jeg

  • Hej igen.


    De sidste par dage har jeg brugt på at overveje RTM's forslag.


    Jeg er kommet frem til at jeg vil købe "ASUS U45JC 14" HD LED", medmindre der er nogle på dette forum som vil fraråde mig dette eller har et bedre alternativ.


    På forhånd tak.


    Mvh. Mads0708