Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 24. januar 2004, 19:32

Hejsa igen har taget et screenshoot af når mit billed ser ud som et der er crashed,men kan ikke attache det da det fylder for meget,men tror du chipset driverne kan have noget at gøre her? eller måske at jeg bruger catalyst 4.1 for det er efter dem jeg har fået det, dog har den kørt i 2 dage inden uden problemer det var dog inden jeg geninstallerede winxp pro, efter jeg gensinstallerede winxp pro har jeg haft det 2 gange, ret wierd for jeg har kun set det 2 gange for og det var da jeg købte kortet, med hensyn til cipset drivere så da jeg geninstallerede winxp første gang for et par dage siden , hentede jeg de nyeste fra intels hjemmeside version 5.1.1.1002,ved bare ikke om det kan være dem mit chipset er intel 850 skriver lige spec's på maskinen :)

Her er de :)

Q-Tec Psu 550W Dual Gold fan
P4 3.06 GHz [HT
Asus P4T533-C [Bios 1010C den nyeste]
Asus 9800XT 256Mb
512mb 1066Mhz Rdram
SB Audigy Platium Ex
Level one Netswitch card 5 ports
Scsi controller
Plextor 12/10/32S Brænder
UltraPlex 40max
50 Xmax cdrom
Seagate 120GB 8MB Cache 7200 rpm
Maxtor 120Gb 5400rpm 2mb cache
Seagate Barracuda V 120Gb 7200rpm 2mb cache
Seagate Baricuda 160GB
adaptec seriel Sata contoller

2

lørdag, 24. januar 2004, 19:42

hvorfor er det lige tom du vil have fat i?

3

lørdag, 24. januar 2004, 19:43

Hvad med at skrive en PM (Besked) til ham istedet for at lave en tråd ? :]

:lame:

4

lørdag, 24. januar 2004, 19:43

Ærgeligt at du kun vil have hjælp af Tom Holck (´med al respekt)

:]

5

lørdag, 24. januar 2004, 20:05

Hvis i kan hjælpe mig ville det være fedt, grunden til jeg ville snakke med ham, er at han har samme asus 9800xt kort som jeg og han skrev tidligere til mig at han også havde set det problem jeg havde med hans kort, og nu havde jeg tage et screenshoot af det, og ville vise han det, problemet er bare screenshootet er for stort i mb.

ok i får så lov til at hejlpe mig håber i kan, jeg har som sagt et asus 9800xt, og da jeg købte det for 3 månedder siden, prøvede jeg med 3.8-3.9 catalyst fra ati's hjemmeside, og fik 2 gange en skrærm i winxp pro der så us som et spil var crashed, steger over det hele, det var dog uden jeg havde geninstalleret winxp pro efter kortet var sat i,så geninstallerede jeg winxp pro, og det problem så ud til at være løst, dog fik jeg nogle mærkelige blackout i opstarten men læste mgi til at alle med et asus kort havde samme problem, så tænkte ikke mere over det, for da jeg nemlig så prøvede asus cd driver, løste det sig, de er baseret på catalyst 3.7, da jeg så installerede winxp for 2 dage siden, første gang, fik jeg et problem min mus frøs pludselig i windows xp, ligesom den kom ind, og tænkte så det kunne være at det var nogle af de driver updates, jeg havde lavet,som vr : hentede intel chipset driver version 5.1.1.1002 som er den nyste jeg kunne finde, hentede også nye mouse drivere + installerede istedet for ms java, sun jave, som jeg troede var skylden til min mus frøs, så jeg geninstallerede win pro igen :-( og den gjorde det igen uden sun java, så nu tror jeg det kan være enten enten de nye catalyst 4.1 eller intel chipset drivere, så jeg hentede dem jeg brugte før jeg geninstallerede winxp idag og har lige installeret dem nu ved bare ikke om de har hjulpet, har også tjekket mit kort's temp max temp er 59-60 på gpu og ram 54 men så er kortet også presset, som jeg skrev tror jeg det kan være catalyst 4.1, dog inden jeg formatede kørte jeg med i 2 dage uden problemer, skal dog sige inten i min pc er overclocket.

Her er mine spec's igen :-)
Q-Tec Psu 550W Dual Gold fan
P4 3.06 GHz [HT
Asus P4T533-C [Bios 1010C den nyeste]
Asus 9800XT 256Mb
512mb 1066Mhz Rdram
SB Audigy Platium Ex
Level one Netswitch card 5 ports
Scsi controller
Plextor 12/10/32S Brænder
UltraPlex 40max
50 Xmax cdrom
Seagate 120GB 8MB Cache 7200 rpm
Maxtor 120Gb 5400rpm 2mb cache
Seagate Barracuda V 120Gb 7200rpm 2mb cache
Seagate Baricuda 160GB
adaptec seriel Sata contoller

Det ville dog være fedt hvis i kan hjælpe :-)

6

lørdag, 24. januar 2004, 20:11

Det lyder helt sikkert som drivers, da temperaturen jo er udemærket.

Har du prøvet igen med 3.7'erne?

Hvis de virker, så kender du fejlen ;)

7

lørdag, 24. januar 2004, 20:15

tror det også, men kan det være chipset drivere?

har ikke prøvet 3.7 i over 2 månedder, da 3.9 og 3.10 som dog kom senere virkede efter den formatering dengang, det var også asus egne som var på den cd der fulgte med, de er bygget på catalyst 3.7, det var dem der virkede perfect den gang

P.S
Grunden som sagt til jeg ville snakke med tom holck var at han havde et asus kort magen til, det var ikke fordi i ikke var gode nok , så det må i meget undskylde :O :O :O

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "PharZyde" (24.01.2004, 20:17)

8

lørdag, 24. januar 2004, 20:34

Citeret

Originally posted by PharZyde
tror det også, men kan det være chipset drivere?

har ikke prøvet 3.7 i over 2 månedder, da 3.9 og 3.10 som dog kom senere virkede efter den formatering dengang, det var også asus egne som var på den cd der fulgte med, de er bygget på catalyst 3.7, det var dem der virkede perfect den gang

P.S
Grunden som sagt til jeg ville snakke med tom holck var at han havde et asus kort magen til, det var ikke fordi i ikke var gode nok , så det må i meget undskylde :O :O :O

Det er næppe chipset drivere, da man faktisk kan undlade at installere dem helt.

Prøv med driverne fra ASUS cd'en igen og se om det virker, bare for at udelukke de andre mulige fejl.

9

lørdag, 24. januar 2004, 20:41

Har afinstalleret og gensinstalleret catalyst 4.1 + installerede de chipset drivere, som jeg burgte før geninstallation af winxp, hjælper det gør den det igen med skærmbilledet, prøver jeg asus igen

10

lørdag, 24. januar 2004, 21:28

kører med assu smartdoctor efter jeg havde spillet call of duty i 30 min var don oppe på 66 grader på gpu og 61 på rammene, skal lige siges det er ikke overclocket intet i min pc er og kører med asus egen køler standard

11

lørdag, 24. januar 2004, 21:43

Du skal da have en køler mere på der, eller hiv siden af kabinettet, mit 9700pro gjorde det samme før. Med std køleren og kabinetsiden på, kunne den sagtens snige sig op på 60-65 grader...:-( nu har jeg skiftet blæseren ud med en 60 mm kabinetkøler og den kører med max 52 grader, selv om det er overclocked.

12

lørdag, 24. januar 2004, 22:43

Har ingen side på kabinettet, så tror du har ret i at jeg skal have en blæser mere på

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.