Savner et specielt kabel

  • Hej gutter


    er der nogen af jer der ved om man kan få sådan et kabel, som man sætter i røven på en printer(USB) og så med et RJ45 stik i den anden ende.


    Grunden er at der ville være hamrende fint hvis jeg kunne tilslutte printeren direkte til min swich, så alle computere kunne bruge den uden at skulle skifte kabel fra den ene maskine til den anden.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg har haft sådan en fætter Bubbi snakker om, det er ikke særligt holdbart.. Det er godt nok snart 3-4 år siden, så kan være producenterne er blevet lidt mere serviceminded.. Men jeg købte en printer der kunne gå på netværket i stedet, det virker bare


    Ud over at IP'en skifter en gang imellem, men det er jo min routers problem

  • Ellers skal du have fat i en decideret printserver


    Alternativt kan du finde dig en router med inbygget printserver, hvis den du har nu alligevel står for at skulle skiftes.


    /ask


    EDIT: det fude link i en lidt kortere udgave:
    http://kortlink.dk/8avq

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Ellers skal du have fat i en decideret ^%22Hi-Speed+USB+%C2%A40.0000000000%22%24[MultiValSep]%C2%A7price%3a[46%3b1000]%C2%A7specifictaxonomy%3a^Netv%C3%A6rk|4%2fPrintserver|66%24]printserver.


    Alternativt kan du finde dig en router med inbygget printserver, hvis den du har nu alligevel står for at skulle skiftes.


    /ask


    linket funker ik jacobask fordi der er [ ] i edbprisers links :razz:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    linket funker ik jacobask fordi der er [ ] i edbprisers links :razz:


    Det fik jeg ikke lige tjecket, nu er posten rettet så det virker...


    /ask

  • Alternativt hvis du har en router/NAS med USB port, kan du muligvis bruge den som printserver.


    Hvis ikke fabrikantens firmware understøtter den printer, kan du se på om du kan installere en tredjeparts firmware på routeren i stedet.


    Hvis du har en computer stående tændt 24/7 kan den naturligvis også bruges som printserver.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.