Hjælp, for lidt strøm til compuer.

  • Hej,


    Jeg er stødt på det problem at efter jeg har skiftet bundkort og grafikkort, så kan min strømforsyning åbenbart ikke sende nok strøm ud til at starte op, med alt monteret.


    Problemet viser sig at være når jeg montere mine harddiske så vælger den ikke at starte.


    Har været inde i bios og se at 3.3v voltage ligger mellem 2.880v og 3.600v.


    Og tænker med det samme at det er derfor den har problemer med at starte op.


    Det er en 700w strømforsyning jeg har monteret.


    ASUS M4A785D-M PRO 785G AM2+ M-ATX


    XFX RADEON HD6870 1GB GDDR5


    De 2 nye ting som er blevet smidt ind.


    Håber der er et klogt hoved her inde som kan hjælpe med en løsning hvor jeg måske ikke behøver at købe en ny strømforsyning.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af holy-me
    Det er en 700w strømforsyning jeg har monteret.


    Hvilken 700W strømforsyning? Watt angivelsen på de billigere forsyninger siger ca. det samme som watt angivelser på t-hansen højtalere!


    Hvis det er en low-end strømforsyning kan det meget vel være den der ikke kan levere nok strøm og så skal du nok ud at invistere i en ny.


    /ask

  • Det kan det sagtens. De bedre mærker af PSU leverer en bedre og mere stabil strøm, så de 50W mindre end din gamle er somregel misvisende. Du kan specielt mærke en dårlig PSU når du har to grafikkort. Så kan den simpelthen ikke levere en flydende strøm, og så klokker det. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |