HD i MacBook sort model? + Ram i En UNIbody

  • Hey...



    Nogle der ved om det er en ATA eller en SATA disk der er i de Sorte MacBook??


    Min er stået af og skal ha den skiftet



    Og hvad er det for nogle ram man skal smide i en MacBook Unibody? kan se det er DDR3 men er det nogle bestemte nogle?


    toby

  • Uden at vide det med sikkerhed, så er jeg ret overbevist om at der er en sata disk der sidder. Hvis pc'en er fra omkring 2005 og frem, så burde det være sata...


    Prøv evt. at kig på ifixit, de har splittet en masse forskellige produkter ad, også diverse macs.

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Toby
    Oki, takker..


    i ved ikke lige det med ram i sådan en MacBook UniBody vel?


    fixit Fed hjemmeside ! :)


    Hent programmet Mactracker - det kan svare på de fleste af dine spørgsmål.
    http://www.mactracker.ca/
    Jeg plejer gerne at bruge RAM-guiden hos http://www.proshop.dk når jeg har købt RAM til Mac.
    Alternativt kan du kigge lidt hos http://www.masales.com

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Toby
    Oki, takker..


    i ved ikke lige det med ram i sådan en MacBook UniBody vel?


    fixit Fed hjemmeside ! :)


    unibody er DDR3.


    Og ingen specielle - de behøver ikke hedde "For Mac" eller sådan noget pjat.
    Så vidt jeg husker er det PC3-8500.

    Shuttle SG45H7 :: Asus VW22U
    Intel Core 2 Quad Q9550
    4x1 gb A-data PC6400 DDR2
    XFX Radeon HD 5850 Black Edition
    500W Cooled x Fractal Design
    WD VelociRaptor @ SQD2.5

    Rettet en gang, sidst af Mr. White ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mr. White


    unibody er DDR3.


    Og ingen specielle - de behøver ikke hedde "For Mac" eller sådan noget pjat.
    Så vidt jeg husker er det PC3-8500.


    det er nemlig pc3-8500
    Men gør det noget man smider PC3-10600 i den så? de bliver vel kun hurtigere af den grund

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Toby
    det er nemlig pc3-8500
    Men gør det noget man smider PC3-10600 i den så? de bliver vel kun hurtigere af den grund


    Jeg har ingen erfaringer med det, men der skulle umiddelbart ikke være noget problem i det.

    Shuttle SG45H7 :: Asus VW22U
    Intel Core 2 Quad Q9550
    4x1 gb A-data PC6400 DDR2
    XFX Radeon HD 5850 Black Edition
    500W Cooled x Fractal Design
    WD VelociRaptor @ SQD2.5

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Toby
    ....de bliver vel kun hurtigere af den grund


    Nu er jeg ikke Mac mand, men det er bundkortet der dikterer hvilken frekvens rammene kører med, så du skal ikke nødvendigvis regne med at de kører med den frekvens du køber.


    Det jeg prøver at sige er, jeg ville ikke umiddelbart anbefale at du bruger ekstra penge på at købe RAM med en hurtigere frekvens.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Nu er jeg ikke Mac mand, men det er bundkortet der dikterer hvilken frekvens rammene kører med, så du skal ikke nødvendigvis regne med at de kører med den frekvens du køber.


    Det jeg prøver at sige er, jeg ville ikke umiddelbart anbefale at du bruger ekstra penge på at købe RAM med en hurtigere frekvens.


    Samme princip som i hvilken som helst PC.
    Så bare fordi der kun står x-antal MHz, betyder det ikke at det er maksimum.


    Det er jo en Intel maskine.

    Shuttle SG45H7 :: Asus VW22U
    Intel Core 2 Quad Q9550
    4x1 gb A-data PC6400 DDR2
    XFX Radeon HD 5850 Black Edition
    500W Cooled x Fractal Design
    WD VelociRaptor @ SQD2.5

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mr. White
    Samme princip som i hvilken som helst PC.
    Så bare fordi der kun står x-antal MHz, betyder det ikke at det er maksimum.


    Det er jo en Intel maskine.


    I know... Derfor jeg understregede ekstra ;)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Altså det i siger er, at hvis MB kun kan køre 8500.. så hjælper køer den stadig 8500 med mine nye 10600 ram? altså, de virker fint i den, men køre bare kun 8500.. ik? :)