3,2 eller 2,8 ghz? + sp.om mm-vision

  • Hey,


    har kig på denne AMD Game fra mm-vision:
    http://www.mm-vision.dk[...]


    Er i tvivl om jeg skal vælge PhenomII 1055T 6x2,80GHz eller betale 500 ekstra for PhenomII 1090T 6x3,20GHz?????


    Derudover har tænkt mig at opgradere til 6870 + andet kabinet. ER der andet i vil anbefale?


    Ved I om det er muligt at lave andre ændringer hos mm-vision end dem de selv har i afkrydsningsboksene? fx vil jeg hellere have et unicorn kabinet!


    Mvh
    Jonas

  • For kun 500kr mere ville jeg tage 1090T, da den har unlocked mutliplier og så er den simpelthen så fed en cpu.


    Du skal lige notere dig, hvilken PSU der er i.


    Er rimelig sikker på, at du kan skrive ne mail til deres kundesupport og få lavet andre småændringer, hvis de har det i deres sortiment.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg ville ikke betale de 500 kr. ekstra for 1090'eren. Har selv 1055'eren og den kører helt fint til daglig brug... ;) Unlocked multiplier er også kun til hvis du vil overclocke virkelig ekstremt... 1055'eren har ikke noget problem med at køre 4 GHz, hvis jeg bare sætter bus hastighed op. :)) Det er først ved 4,1-4,2 GHz at det bliver problematisk... Også pga. jeg kun har luftkøling :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Frankovic
    Jeg ville ikke betale de 500 kr. ekstra for 1090'eren. Har selv 1055'eren og den kører helt fint til daglig brug... ;) Unlocked multiplier er også kun til hvis du vil overclocke virkelig ekstremt... 1055'eren har ikke noget problem med at køre 4 GHz, hvis jeg bare sætter bus hastighed op. :)) Det er først ved 4,1-4,2 GHz at det bliver problematisk... Også pga. jeg kun har luftkøling :P


    Lyder jo godt, men du overbeviser absolut ikke mig. Jeg ville helt klart nappe den store model.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Lyder jo godt, men du overbeviser absolut ikke mig. Jeg ville helt klart nappe den store model.


    Når du anbefaler en person at købe noget, så ville det jo være fornemt hvis du kunne give ham et argument. Så hvad er argumentet for at nappe den store model? :)


    Mine argument for at spare de 500 kr er at han ikke får brug for mere hastighed end 1055 lige foreløbig til "normalt" brug og at 1090 ikke OC ret meget bedre end 1055.


    Ang. stock hastigheden:
    Stock hastigheden på 1055 ligger lige i underkanten af en i7 920 og 1090 ligger lidt over: http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html
    Min scorer fx 5564 i CPU passmark ved stock og 7874 ved bus på 290 (4060 MHz).


    Ang. oc:
    En 1055 kan ofte klare omkring 4 GHz, hvilket også er deromkring en del 1090 stopper, hvis man ikke er ekstrem. Se evt. denne tråd. Desuden så er AMD 870 chipset ikke en særlig god clocker. På xbitlabs får de fx kun en 1090'er op på mellem 3,6 og 4,0 GHz på 5 forskellige bundkort med AMD 870.



    Hvis man vil have større hastighed ved stock hastighed, ja så er det naturligvis 1090'eren man skal have. Den er ikke specielt meget dyre per GHz end 1055'eren, men spørgsmålet er om det er nødvendigt. :) Jeg valgte at putte de ekstra penge i et bundkort med nyere chipset og som mange andre har erfaret clocker godt med X6'ere: Asus M4A89GTD Pro