Pc alternativ til Macbook Pro?

  • Hejsa


    Er der nogen af jer som et bud på ovenstående? Tænker her på kvalitet, batterilevetid og lidt på design...

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Hejsa


    Er der nogen af jer som et bud på ovenstående? Tænker her på kvalitet, batterilevetid og lidt på design...


    Køb Windows :razz:


    Ej.. :D
    Har du kigget på Sony Vaio?
    Mener nogle af dem ser rimelig fede ud (:


    /edit
    Ellers kig på en MM-Vision, selvom jeg ikke synes designet ikke er i top ved dem :)

  • Dell Latitude måske?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Hejsa


    Er der nogen af jer som et bud på ovenstående? Tænker her på kvalitet, batterilevetid og lidt på design...


    Vil gerne hjælpe dig, men da jeg så overskriften, så troede jeg faktisk du skulle have en PC alternativ i forhold til en laptop. PC dækker jo ikke helt termet du søger :-)


    Nå, men synes du skal uddybe lidt mere inden jeg går igang.


    1.
    Budget


    2.
    Krav/ønsker til vægt


    3.
    Tilaslutningsmuligheder


    3.
    Vægt


    4.
    Størrelse på skærm/laptop


    5.
    Hvilke målsætninger har du omkring dette. Altså hvad skal den bruges til


    Et stærk alternativ til Mac, og dets klare modsætning ville klart være at kigge på Lenovo.
    Måske ikke Verdens mest innovative producent, og så alligevel med deres nye Thinkpads.


    http://www.laptops.dk/product_…a7eab07acb2db03d00a83b79f


    http://www.laptops.dk/product_…3812807be020f4a87e73fb5c6


    Lenovo er et brand man køber på samme måde som med Mac, men det er jeg sikker på du ved siden du købte dig en Mac :-)


    MM-Vision, Novabook, er 2 danske "samlere", men ingen af dem når efter MIN smag eb konkret producent, som man kender det i sin forstand. Ja, mange producenter laver bambus maskiner, og dermed ikke sagt, at det er noget bras, men som jeg skrev tidligere, så køber man med Mac eller Lenovo ikke bare et produkt. Man giver det få kroner ekstra for at få et produkt, som er lidt mere gennemtænkt og fuldendt. Dermed ikke sagt, at andre producenter ikke kan opfylde dine krav/ønsker


    Men Lenovo vil give dig det du brænder efter - kvalitet. Men start med at uddybe mine spørgsmål

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Fint produkt, men de har også deres fejl i form af budgettet på dem, larm, larm fra tastatur, fleks i skærm, temp i bunden


    Garanteret - men umiddelbart virker det til at være den maskine, der ligner en MBP mest :)..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Garanteret - men umiddelbart virker det til at være den maskine, der ligner en MBP mest :)..


    Der findes mange "kloner" men enten køber man en Mac eller en laptop. Man køber ikke noget som udgiver sig for noget det ikke er

  • køb nu bare den Macbook Pro :)


    Du vil vel alligevel ikke game på din bærbare, så er Mac'en det bedste bud på en fed laptop.


    Jeg er PC super user, og kæresten har en Macbook, klart federe end nogen af de laptops jeg har haft!
    Bare touch-pad'et er så meget nicere end nogen anden almindelig windows laptop.


    Så drop det med at finde en der kan erstatte en Macbook, for som SSDfreak siger : Det kan ikke betale sig at købe noget, som udgiver sig for at være noget det ikke er! :)

  • Jeg er PC super user, og kæresten har en Macbook, klart federe end nogen af de laptops jeg har haft! Bare touch-pad'et er så meget nicere end nogen anden almindelig windows laptop.


    Ikke helt enig for mange handler Mac, og vælger så at smide Windows på. Her til er "alm" laptop' touchpad ganske tilfredsstillende, og især efter de er integreret med multi funktioner.


    Om en Mac er federe eller ej, er klart en personlig mening, og personligt ville jeg ikke eje en Mac. Men ja, de laver gode designs, men i bund og grund er det et religions spørgsmål - på området af mobile løsninger

  • Det er nok et religions spørgsmål, men hvis det er lige meget for bruger hvad han skal have - ja så er det jo igen et spørgsmål om hvad man er villig til at smide for en computer. For ja, de er dyrere men de holder sgu også på design fronten..


    Man kan jo som du siger bare smide Windows på, men ja igen en smags sag.. Vi kører kun med OSX på den, vi har her her hjemme.


    Jeg kunne heller aldrig drømme om KUN at have en mac, da jeg synes det er lidt sjovere at kunne købe en saml selv computer. Og kunne få samme performance for det halve!


    Men nu hvor vi snakker laptops, så ville mit valg klart falde på en Mac - grundet design og et par andre ting - da jeg har en udemærket workstation til at game på og lave alt det man ikke kan på Mac'en :)

  • Quote

    Jeg kunne heller aldrig drømme om KUN at have en mac, da jeg synes det er lidt sjovere at kunne købe en saml selv computer. Og kunne få samme performance for det halve!


    Nu er det heller ikke så tit man selv samler en laptop :-)


    Synes vi skal vente på input fra opretter

  • [Blocked Image: http://i33.tinypic.com/155gtjb.jpg]


    Arbejder selv med både PC og Mac, performans mæssigt er der ikke længere den store forskel som der var engang.



    Hvis jeg selv skulle ud og købe noget ville jeg købe en PC, det er ikke værd at smide 2000 (eller mere) ekstra, for at få et flot æble på bagsiden af skærmen:)


    Men igen, et religions spørgsmål som andre også har sagt...

  • Tak for input alle sammen. Og som nogen af jer påpeger, så var det måske en idé at præcisere lidt... :)


    Det er til kæresten som er tekstforfatter og derfor, sjovt nok, skriver en del, så et godt tastatur er must, sammen med lang bat.levetid. Budgettet må strække sig omkring 9k, men gerne under.


    Jeg har haft hende med ude og kigge på alt muligt forskelligt, og hun er blevet enig om at 13.3" er den rette str. skærm, og at Asus maskinerne er for plastik-agtige (og det vil jeg give hende ret i).
    Lenovo Edge 13" var mit bud, men det blev nedstemt pga. klit-musen, som hun siger er i vejen når hun skriver -også selvom man piller den af...


    Jeg har selv haft et par Sony pc'er mellem hænderne, og må indrømme at jeg synes samlefærdigheden er elendig! Så de er også udelukket, hvilket ikke gør det specielt mere nemmere! :)


    Da hun i forvejen kender en smule til mac, bliver det nok sådan en valgt falder på.

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *


  • For 9000kr og under, og så vil du have en Mac????
    http://store.apple.com/dk/brow…cbook_pro?mco=MTM3NDkzNjA


    Held og lykke med at holde et budget under 9k for en Mac :-)



    Hvis ikke hun er OSX vant, så venter der hende en slem overraskelse.
    Hertil er Lenovo mere eller mindre kendt på klit løsningen, og har aldrig hørt om, at denne skulle være til gene :-)


    Tekstforfatter, og kun en 13.3" - tjaaah mit bud er, at hun vil hade en lille skærm med tiden. Det kan kun skabe ondt i øjnene for hende i længden, men smagssag.



    Her til tror jeg, at hun med tiden vil hade krummesamlertastaturet, som er en fejl på Mac efter min mening.