Trådløs Router til Gaming, Fil deling og overførsel

  • Hej allesammen,


    Jeg er på udkig efter ikke kun en super god trådløs router men også switch. Jeg har selv en smule forstand på det men ikke mege, og markedet er jo så mega stort. Så ville spørge til råds her blandt jer der har forstand på det.
    Jeg vil gerne have fat i en High performance Trådløs router som er beregnet til online spil, som wow etc, og som kan overføre filer hurtigst muligt.


    Envider skal der også en Switch med i mit setup, da den skal bruges til stationære computere etc. Den skal jo så også helst ligge i den gode ende af skalaen, så overførsel af filer går hurtigt og nemt.


    Håber på i kan komme med nogle inputs of ideer til hvad jeg skal ud og investere i. Prisen har som udgangspunkt ingen betydning!


    Mvh


    Kim aka *Sota* :D

  • Hejsa *Sota* og velkommen til tweak.dk.


    Jeg har flyttet din tråd til Hardware og tilbehør da Off-Topic er til alt andet der ikke passer ind i de andre kategorier. Hvis du fremover evt. er i tvivl om hvor de enkelte tråde skal placeres kan du altid finde hjælp her, hvor du også kan finde mange andre oplysninger.


    Nu hvor jeg er i gang med at henvise til en masse læsestof vil jeg også gerne gøre ekstra opmærksom på reglerne samt hvordan du skal forholde dig til spørgsmål om kopiering her på siden.


    Skulle du have nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte mig, eller en anden fra teamet, og så kan vi være behjælpelige med at svare på dem.


    Jeg håber du får en rigtig god tid her på siden, og er frisk på at dele det du ved med os andre.


    Mvh


    David | Tweak.dk Crew
    Forum Moderator

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • D-link DGL-4500 virker som et OK køb, men tjek om der ikke skulle være lavet en ny firmware som retter dens "børnesygdomme" .. så som at den brager ned ved HÆFTIG brug :-)


    PS: du skal bruge et modem hvis du ikke allerede har et. Hvad er det for en Zyxel model du har?


    /Avartar

  • Der er et ADSL2+ modem indbygget i den ZyXEL 2602R router, så enten skal du beholde den router og så køre med din egen router bagefter eller du skal have en anden router med integreret ADSL2+ modem.


    Så vidt jeg ved kan man sætte Fullrates router i bridge mode og dermed overlade routningen til din egen router, men om det kræver tilkøb af ekstern IP adresse kan jeg ikke svare på.


    Det vil være hvad jeg umiddelbart vil anbefale, hvis du køber den Netgear router tror jeg også du har købt noget fornuftigt, så vidt jeg ved er WNDR37AV bare en rebranded WNDR3700, som har fået gode anmeldelser, så det er jo helt fint ;)


    Jeg vil absolut ikke anbefale dig at købe den d-link dgl-4500 som der er blevet anbefalet tidligere, det er efterhånden en gammel udgave som vist er blevet udfaset for lææænge siden(mener dir-655 nogenlunde matcher den).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Nu kan jeg self ikke huske model navn eller nummer, men netgear havde et modem til en 200 kr hvilket jeg tænker en bedre løsning, nok i al fald nemmere. Tror det bliver den router og modem fra netgear jeg investere i.
    I må stadig gerne komme med bud og tak til jer der allerede har

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af *Sota*
    Nu kan jeg self ikke huske model navn eller nummer, men netgear havde et modem til en 200 kr hvilket jeg tænker en bedre løsning, nok i al fald nemmere. Tror det bliver den router og modem fra netgear jeg investere i.
    I må stadig gerne komme med bud og tak til jer der allerede har


    Hvis jeg har forstået dig ret så er din plan: at købe et seperat modem og så den Netgear WNDR37AV router.


    Jeg tror ikke at du kan gøre det på den måde, da Fullrate så vidt jeg ved kører med PPPoE og i den forbindelse med brugernavn og adgangskode.


    Så skal det modem du tænker som standard have en brugerflade du kan tilgå samt mulighed for at køre med PPPoE (der vil det i øvrigt være en god ide at kontakte Fullrate for at høre om du kan gøre sådan).


    Hvis det du mener at du vil købe en router med indbygget ADSL modem i, har jeg misforstået dig :razz:

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • det er jo lige derfor jeg skriver herinde... for det der havde jeg jo ikke den fjerneste ide om... jeg havde tænkt mig at købe et modem og så en router, men der fungere måske så ikke...
    Hvilken router skal jeg så have fat i??

  • Eftersom du i forvejen har Fullrate, vil jeg anbefale dig at tage kontakt til Fullrate og høre dem om hvad kravet er for at du kan sætte deres ZyXEL router i bridge mode, du skal muligvis betale for at få en Offentlig IP adresse, men det er vist ikke mere end 10kr/mdr.


    Hvis du får sat denne i bridge mode, fungerer den så tilnærmelsesvist som et dumt modem, dvs. den tildeler den eksterne IP adresse til den enhed du slutter til bagefter.


    Med sådan en løsning er der intet i vejen for at du køber den WNDR37AV som du nævnte før.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • okay super tak for rådet, det vil jeg gøre så... og nej de 10 kr kan jeg nok lige klare. håber bare ikke jeg skal til at have nogle problemer med fullrate, de aner jo ikke hvad de skal stille op når man stiller dem et spørgsmål.... :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af *Sota*
    okay super tak for rådet, det vil jeg gøre så... og nej de 10 kr kan jeg nok lige klare. håber bare ikke jeg skal til at have nogle problemer med fullrate, de aner jo ikke hvad de skal stille op når man stiller dem et spørgsmål.... :D


    Hehehe det er vist desværre et generelt problem for alle teleselskaberne, de klarer det ofte fint så længe man ikke har behov for at kontakte dem, men hvis man har så går det ofte galt :))

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.