hjælp hvordan får jeg spdif til at virke?

  • Hey,


    Jeg har netop modtaget mine Edifier S730 højttalere, men men men jeg har et lille problem som jeg håber I kan hjælpe med.


    Jeg kan nemlig ikke få den til at afspille lyd af bluray film gennem SPDIF udgangen(bruger windvd og powerdvd), og når jeg gør kommer der en masse støj og kun støj. Jeg har prøvet skiftevis men onboard kortet og mit creative, men som sagt uden held. er det mig som har misforstået noget ? for jeg kan fint afspille musik og film(dvd) i andre afspillere.


    på forhånd tak for hjælpen.

  • Ehm. Det kan være at dine dvd-afspilningsprogrammer er sat til hd-lyd output og din software på lydsiden ikke kan dekode den. Prøv evt. at sætte lyden til det dolby digital spor der typisk også er på dine blu-ray film og se om det hjælper.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • okay, jeg har prøvet at slutte sætte til på mit TV via optisk kabel og afspille en bluray film - forsøget gik uden problemer og der kom massere af lyd ud. så nu står jeg tilbage med tanken om at jeg måske mangler en eller anden form for dekoder ? - men hvilken ?


    somsagt fejler det på med mit Creative SB X-Fi Fatal1ty Titanium og med mit onboard Realtek ALC889

  • Dekodningen skulle gerne ske i din forstærker når lyden sendes digitalt.


    Du skal ind i indstillingerne for powerdvd og vælge SPDIF som udgang og så vælge et format som din forstærker kan modtage - sikkert Dolby -et-eller-andet..


    Jeg har ikke lige powerdvd installeret så kan ikke huske de nøjagtige indstillinger..

  • Jeg har rodet lidt i indstillingerne i powerdvd men den står allerede til spdif.


    jeg har prøvet at afspille en dvd og en avi fil i powerdvd og det kunne den godt finde ud af, men lige så snart jeg afspiller mkv eller en bluray disc så begynder den på de der knase lyde og man kan overhovedet slet ikke få den oprindelige lyd at høre fra filmen.

  • Jeg har fået den til at afspille lyd i bluray film men kan ikke få den til at spille det i dolby digital live eller DTS som creative skriver at den kan - men hvordan? nogen som kan sige mig hvordan det kan være ?


    Quote


    source


    "...Indbygget optisk indgang/udgang og Dolby Digital-kodning i realtid giver dig tilslutning til surroundlydafkoderen med et enkelt kabel, og PowerDVD-softwaren afspiller Dolby Digital- og DTS-film i fremragende surroundlyd via hovedtelefoner eller højttalere...."

  • Er det ikke noget med at powerdvd kun kan afspille det i bestemte udgaver?


    Som det næste; kan dine højtalere afspille/modtage dette signal?

  • har snakket med creative og fået forklaret at for at få den til at spille f.eks Dolby digital live så skal jeg bruge en av-reciever til at decode signalet da der ikke er nogen dolbydecoder på mit lydkort kan den kun sende et urørt lydspor videre til 3parts modtager ex av-reciever.


    så må finde mig et andet lydkort eller købe en sådan modtager hvis jeg vil have den lyd :boxed:


    tak for de input jeg har fået :cheers:

  • Den skal jeg lige forstå?


    Har du ikke allerede en forstærker tilsluttet? dit SPDIF sidder vel ikke direkte i højtaleren men i en forstærker/reciever af en art?


    Du kan da ikke smide et optisk kabel direkte i din højtaler uden en dekoder/reciever?