defekt 4870x2?

  • Hej allesammen, jeg står med det problem at jeg har mistanker om at mit ellers dejlige Club3D 4870x2 kort, er blevet defekt :(


    For det meste når jeg starter computeren kommer der røde striber hele vejen ned over skærmen... lykkedes det at komme ind i windows fortsætter den enten med streger eller der kommer røde firkanter over hele skærmen...
    Det lykkes dog nogle gange, ved at genindsætte kortet i computeren, at starte op og spille, altså kortet virker..? men det har så ikke lykkedes mig idag... efter 10 forsøg... jeg har prøvet med et andet kort (8800gts) og her er der hverken røde firkanter eller striber...


    Jeg ville høre om nogen havde prøvet noget lignende, eller bare havde en ide til at få kortet til at virke igen. Eller om jeg skal ud og investere i nyt kort?



    Lyngze

    Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
    MSI XPower
    12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
    ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
    Cooler Master HAF932
    Plazir 1300W

  • Altså jeg har lige hjulpet en mand med at skifte hans gfx ud hvor der var næsten de samme symptomer. Det var bare striber i alle mulige farver der var på hans skærm.


    Men skiftede gfx ud og han har ikke haft problemer siden. Jeg ville tro at det var defekt.


    Men det er selvfølgelig ærgeligt da dit kort er noget dyrere og nyere end hans var. Jeg endte med at give ham et gammelt gefore 2 mx 440 tror jeg det hed som jeg lige havde liggende så ikke den store investering.


    Men som du selv skriver har du prøvet med dit 8800gts og der forsvandt problemet så lyder næsten som om du selv har løst det.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Er jeg ikke helt ved siden af af, så tror jeg det drejer sig om en defekt ramchip på gfx. Da kortet har en stor mængde ram, kan det være at symptomerne ikke viser sig, fordi den defekte ramchip ikke altid kommer i brug.


    Hvis det er rammene, er der desværre ikke meget andet at gøre, end at sende kortet ind, hvis der er reklamation på endnu eller købe et nyt.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H