hvornår kommer de første ATI 6xxx?

  • hey tweak.. vi venter jo alle sammen spændt på de nye ATI grafikkort kommer..
    og til at se prisen og prisfaldet på de gamle, men er der kommet en præcis dato på hvornår de første ATI 6xxx kommer??


    skal jo have ny pc lige om lidt så det kan jo godt betale sig at vente på dem? :D



    på forhånd tak.








    :firefox:

  • Det jeg kunne finde, sagde at release var planlagt i oktober. Om dette så er datoen for hvor AMD frigiver chips til tredjeparts udviklere eller om det er gadedatoen for dem, ved jeg ikke helt.


    Afhængigt af kilden, starter AMD enten med mellemsegmentet eller topsegmentet. Hvis oktober er der hvor producenterne får chips, så ser vi nok Hd6000 baserede kort i november. Hvis efterspørgslen ikke er enorm og hvis amd ikke får problemer med produktionen som med hd5000, så kan du, hvis du er heldig, få et kort op til Jul.


    I så fald skal du sikkert købe fra ikke danske butikker, for de får dem sikkert først senere. Herhjemme kan vi sikkert få fat i hd6000 kort til januar/februar.


    Dette er dog primært spekulationer fra min side :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H