Ved MM-Vision noget?

  • - Det er mit spørgsmål!


    Har kigget på en Vision NB599 fra MM-Vision, men dur den til noget - Ved de hvad de laver?
    Vil have den største model med tilvalgt Intel X-25M 160GB SSD og det obligatoriske styresystem.
    Pris: 12.540,00


    I kontrast har jeg kigget på en HP Envy 15-1190eo .
    Pris: 11.420,00


    CPU - Begge har Intel Core i7-720QM 1,66GHz
    RAM - Vision har dobbelt så meget, men til hvad?
    Størrelse - Begge 15,6"
    GFX - 5650(MM-Vision) vs. 5830(HP), men til hvad når jeg bruger den til studie?
    Opløsning - Begge 1920x1080 Full HD LED
    Vægt - 2,4 vs. 2,5kg
    Harddisk - Har jo tilvalgt SSD på Vision, så den er hidsig i forhold til den klassiske 320GB 7200RPM.



    Spørgsmålet er så: Bør jeg vælge Vision, da de uden tvivl sætter bedre ting i (ex: Kingston Ram etc.), eller bør jeg vælge HP, da de har mere erfaring?
    Ved MM-Vision hvad de laver? Holder det? Hvordan er deres support hvis det skulle vise sig ikke at holde?
    Håber i kan svare lidt så jeg kan få mig en ny studie-PC

  • Undre mig meget over hvorfor du overhoved kigger på sådan en stor maskine, når du skriver at du studere og ikke ved hva du skal med alle de ram og store GFX ..... Altså for 6000 kr kommer man RIGTIG langt når vi snakker studie bærbar.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm


  • Erm.. du spørger hvad du kan bruge et bedre grafikkort til når det er til studie?
    Hvorfor .... skal du så give over 12k for en bærbar?


    Du kan vel bare købe en billigere bærbar og så en SSD ved siden af = billigere og samme ydelse i World, Excel osv.. :))


    /edit
    Henrik- var lige lidt hurtigere :)

  • Men det var altså ikke det jeg spurget om.. Vil have en i7-Processor, vil have noget der er fremtidssikret.. Jeg stiller store krav til performance og det skal bare du, ALTID

  • Hvad for noget studie snakker vi om?


    Personligt har jeg købt sådan en her: http://www.laptops.dk/product_…3b4f127a4a20faf7071b8f3e2


    Det kan umiddelbart se ud som om at den er dårligere end det du har fundet. Men holder på at byggekvaliteten og servicen - heri også holdbarheden - er langt bedre end det du har kik på. Evt kan du slå varenummeret op, det er nemlig modelnummeret for den T510'er. Der kan du få en meget længere liste over specifikationer.


    HP har en fejlrate på over 25%. Dvs. at hver 1/4 går i stykker indenfor 3 år.


    En Quad på 1,6GHz er til studiebrug noget skidt noget. Den sluger alt for meget strøm og kører ved utrolig lav hastighed. 2 ting som ikke går godt sammen. Den jeg har er også en i7. Dog "kun" dual core (som den eneste i7) på 2.66GHz. Det er langt mere kraft en jeg overhovedet har brug for. En i5-540m kunne sagtens være et udemærket bud.


    Det samme med grafikkortet. Hvorfor skal det være så "stort" du kan spare utrolig meget strøm ved køb af mindre.


    Du skal selvfølgelig bare se bort fra mit indlæg her, hvis du føler du har besluttet dig indenfor disse 2 bærbare du har kik på :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

    Rettet en gang, sidst af gaming-king ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThyzoN
    Men det var altså ikke det jeg spurget om.. Vil have en i7-Processor, vil have noget der er fremtidssikret.. Jeg stiller store krav til performance og det skal bare du, ALTID


    Hvis det er sådan du vil have det så okay..
    Men kan sige at MM-Vision har gode bærbare (sidder selv med en NB595 i skolen), den har været inde til reparation en gang, pga. en larmende blæser som egentlig bare var noget snask der havde sat sig fast (:
    Der gik vist en uge, og der var ingen problemer.


    Men hvorfor så ikke vælge en i3 eller i5, de er vel ligeså fremtidssikret, bare på lidt lavere niveau.
    i7 er jo bare fremtidssikret i spil i længere tid..

  • Jeg sidder pt på en 410i med i5 processer - og vil efter én måneds brug - sige at du sagtens kan klare dig med i3 processer, jeg har i hvert fald rigeligt med regnekraft til mit brug. Så medmindre det er en datalogi computer, så kan du sagtens nøjes med mindre.
    Det var nu ikke det jeg vil sige...


    Jeg siger bare...



    KØB IKKE EN HP!
    Altså medmindre du kan nøjes med en computer, som maks holder 3 år (og på den tid mindst skal til reparation én gang og have skiftet strømforsyning 3 gange) - men det er jo også bare mine erfaringer, med at bruge en HP på farten... Hvis man bare bruger den som desktop-computer og ikke flytter på den, er den sikkert jette bra :))


    Go Thinkpad, hvis du vil have en PC i kvalitet
    Men hvis du vil have meget ydelse for pengene så tag en MMvision - kender flere som har købt der, og alle har gode erfaringer


    Håber det kan bruges
    //Rasmus

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ralle222
    Jeg sidder pt på en 410i med i5 processer - og vil efter én måneds brug - sige at du sagtens kan klare dig med i3 processer, jeg har i hvert fald rigeligt med regnekraft til mit brug. Så medmindre det er en datalogi computer, så kan du sagtens nøjes med mindre.
    //Rasmus


    Der står han går i 1.G på "EHGym" så det er nok ikke de mest crazy programmer de får smidt i hovedet (:


    Der står så også Photosho og han har en Canon EOS 450D, så kan godt være at der skal lidt regnekræft til, men synes da at en i7 er overkill..


    Men igen som Rasmus siger, så er MM-Vision ikke noget dårligt valg, og Thinkpad er helt klart også god kvalitet :9xo

  • Lige lidt betragtninger:


    Du skriver at du vil have en der dur altid. Lige meget, hvilket mærke man køber vil man aldrig have denne garanti. Hvis du køber en god computer til 6.000 kr. vil du have råd til udskiftning dobbelt så tit som hvis du giver 12.000 kr. Med andre ord minimerer du risikoen for at der sker noget med den. Desuden vil du generelt set have en computer der er mere tidssvarende, da du så efter den halve tid vil kunne købe en ny og derved igen være rigtig godt kørende.


    Du får mere ydelse ud af dualcore ved højere frekvens end quadcore ved lavere frekvens (kommer dog an på hvilke programmer du bruger). Grunden er at de fleste programmer alligevel ikke udnytter quadcore og derved har man bare en computer der kører ved lav frekvens. Derfor vil jeg også umiddelbart anbefale i5 fremfor i7. Det kommer dog an på præcis hvad du skal bruge computeren til så lidt info omkring studiet vil være kærkomment (og om du evt. også skal bruge computeren til andet).


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg gider ikke lige læse alt det der.


    Men hvis det er til studiebrug ville jeg helt klart tage en Lenovo Thinkpad T410 (15.4/15.6" er lige stort nok efter min mening), men husk at få den med et extended capacity batteri.


    Man kan altid selv smide en SSD af eget valg i den i stedet for den oprindelige harddisk.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.